Recenzija: Jane the Virgin nije ono što mislite – serijala.com
Trenutno čitaš
Recenzija: Jane the Virgin nije ono što mislite

Svake sezone TV mreže izbace značajan broj pilot epizoda serija za koje se samo mogu nadati da će uspijeti i nikad zapravo ne znajući kako će završiti. Ono što je često presudno je trailer i najkraći mogući opis serije, po kojemu onda prosječni gledatelj može, manje ili više točno, zaključiti hoće li ju pratiti ili ne.

Ove godine smo tako dobili šaku romantičnih komedija, koje su se vjerojatno htjele povesti uspjehom New Girl ili The Mindy Projecta (tri sezone je uspjeh, da); no radi slabe gledanosti su jedna za drugom bivale ukinutima; od Manhattan Love Story (meni najdraže), preko A to Z, koji je imao svaki sastojak iz formule za uspjeh (osim duše), do zadnje ukinutog Selfieja, koji se baš počeo razvijati u nešto vrlo zanimljivo.

Što onda uopće i ostaje od romantičnih komedija ove sezone?

jane-the-virgin1

Jane The Virgin, ili Djevica Jane, kao CW-ova serija, na prvi pogled nije išla u tu kategoriju. Kad su izašli piloti, vidjeli smo trailer, opis radnje te teško vjerovali kritičarima koji su pogledali pilot prije emitiranja i koji su govorili da nije sve onako kao što se čini. Jasno, to može biti posebice teško onda kad u opisu serije stoji: “Jane je mlada žena iz katoličke obitelji i djevica koja greškom bude umjetno oplođena.”

To može biti još teže kad otkrijemo kako se radi o preradi venezuelanske telenovele, Juana La Virgen, kao da konotacija CW-a nije bila dovoljna, sad su tu i sapunice?

Ali Jane je još jedan u nizu primjera da ne treba zaključivati na temelju oskudnog znanja ili samo trailera. Da, stvarno se radi o umjetno oplođenoj djevici, no za neupoznate – Jane Gloriana Villanueva, koju glumi fantastična Gina Rodriguez, je 23-godišnja žena koja se čuva za brak većinom radi toga što ju je njena majka Xiomara, pjevačica, rodila s 16, nakon čega je Alba, Janeina baka koja priča isključivo na španjolskom, učinila sve što može da njena unuka ne ponovi istu grešku.

Jane je u vezi s policajcem Michaelom, studira i radi, a greškom rastresene ginekologice biva oplođena… i to uzorkom svog šefa, oženjenog i zgodnog vlasnika hotela, Rafaela Solana, s kojim je prije pet godina provela romantično poslijepodne. E da, ako to nije bilo dovoljno, ginekologica koja je bila rastresena jer je upravo uhvatila svoju ženu s drugom je Rafaelova sestra, a Janein dečko Michael istražuje Romana, Rafaelovog najboljeg prijatelja, koji spava s Rafaelovom ženom Petrom. Prilično jednostvno, ne?

jane-the-virgin

Nakon što sam pogledala pilot, bila sam oduševljena kako je tako suluda premisa uspijela funkcionirati, a da cijela stvar ne ispada komično ili trashy-loše (poput recimo Janeinog kolege s mreže, Beauty and the Beast); ali ne samo da suludost funkcionira, nego se toliko ni ne primjeti radi toga koliko je sve ostalo savršeno izvedeno te pritom  simpatično, smiješno, dražesno i toplo.

Prvo, serija se zabavlja. Zabavlja se s narativnim izričajem, tako da putem pripovjedača izravno izlaže sve važnije informacije (jer se možda lako pogubiti na početku u svim tim zavrzlamama) i tako da na ekranu i ispiše kratke informacije o likovima, komentare i meta-opaske na radnju. Uz to, lik pripovjedača također ima svoju osobnost latino ljubavnika i smisao za humor,a  za razliku od telenovela koje svoju radnju i zavrzlame shvaćaju ozbiljno, on na račun radnje zbija šale.

Zabavlja se sa i samom sobom, tako da u sceni kad Jane doznaje u kakvoj se situaciji našla, vidi zvijezdu popularne telenovele kako ju tješi “Bez brige Jane; ako sam ja prebrodio to što sam doznao kako je ljubav mog života zapravo moja polusestra radi tajnog dvostrukog života koji je vodio moj otac – onda ćeš i ti ovo”, ili kad Jane pomišlja o tome da laže svojoj baki vidi cijeli crkveni zbor kako joj se obraća u pjesmi, na čelu s kipom Djevice Marije koja se njiše u ritmu.

jane-the-virgin2

Pročitaj još

Drugo, fantastična Gina Rodriguez svakom epizodom pokazuje kolika će zvijezda biti, ili bi bar trebala biti. Uspjeva spojiti sve stavove koji čine Jane u jednu cjelovitu i uvjerljivu osobu, s lakoćom nosi težinu drame i problema u kojem se našla; jer se također ovdje  radi o ozbiljnim, trezvenim stvarima koje se ne trivijaliziraju. I u svakom trenutku pritom zrači toplinom.

Savršeno nosi i lake i humorne  i emotivne, ozbiljnije trenutke, one u kojima je Jane zaista zbunjena i  izgubljena jer se pokušava nositi najbolje što može sa svim tim obratima koji kao da su prepisani iz telenovele – i tu se po meni skriva stvarni šarm serije. Iako je radnja više ili manje suluda – ili suluda u potpunosti, svi likovi, a Jane pogotovo, se s problemima nose sasvim normalno i vrlo realno te se s njima lako povezati, tako da, u kombinaciji s humorom, priča postane nekako uvjerljiva i prelazi preko apsurda.

Treće, ova serija ima toliko šarma u sebi, da jednom kad počnete gledati, bit će vam neodoljiva.

Scenaristi iz epizode u epizodu uspiju miješati humor, dramu, stiliziranost i osjećaj bajkovitosti (koji je zadnji put savršeno upotrijebljen u Pushing Daisies) na vrlo inovativne načine i ako ovako nastave, Jane će zaista biti osvježavajuća i  jedinstvena serija.

Sve zajedno uspijeva postići to da ono što se činilo neuvjerljivo postaje uvjerljivo, a ako ste dosad izbjegavali Jane, ili dopustili da vam konotacije formiraju negativno mišljenje, dajte joj šansu.

8 10 1
8