Komentar: Emmy nominacije – čaša je napola puna – serijala.com
Trenutno čitaš
Komentar: Emmy nominacije – čaša je napola puna

Komentar: Emmy nominacije – čaša je napola puna

Danas objavljena lista nominiranih kandidata za glavnu televizijsku nagradu Emmy je čaša napola puna. Ili prazna. Ovisi o vašem kutu gledanja i dobroj volji da zažmirite na nesavršenosti selekcijskog procesa. Možete se ugodno iznenaditi nekim izborima, biti zadovoljni da nema previše bizarno glupih odabira kao prošlih godina ili se fokusirati na negativno i nabrajati tko sve “fali”.

Ove godine mi se nekako ne da previše baviti ovim posljednjim. Možda je razlog tome rezigniranost i pristup po principu “nadaj se najboljem, očekuj najgore”, ali nakon što je svake godine bilo po nekoliko “koji bog je sad ovo” izbora, ovogodišnju selekciju je lakše gledati kroz roze naočale.

Kvantiteta kvalitete

Vjerujem da svaka od glavnih kategorija sadrži niz od 15 do 20 kandidata koji bi bez problema opravdano mogli stajati među završnih šest. Dobrim dijelom, selekcija Akademije je u presjeku tog niza serija. Primjerice, komentirajući House of Cards, naslovu recenzije dodao sam nimalo originalni, ali jezgroviti komentar: “vrlo dobar, ali ne i odličan”. I dok bih mogao bez problema nabrojiti desetak serija koje bih radije vidio među nominiranima – Rectify, The Americans, Treme, Justified, Parenthood, Boardwalk Empire u prvom redu (naš Marin će sigurno dodati Southland i The Good Wife) – ne bih Fincherovoj seriji predbacivao nezasluženu nominaciju.

houseofcards
Kevin Spacey (House of Cards)

I usput, očekivao sam – odnosno, bojao sam se – da bi čak Newsroom mogao uletjeti na to mjesto zbog Akademijine tradicionalne sklonosti Aaronu Sorkinu i političke tematike serije. Srećom, to se nije dogodilo, iako nominaciji Jeffa Danielsa također ne mislim mnogo prigovarati. Jer ona ipak ovisi o tome koliko uspjevate razlučiti uloge od njihovih likova. Sheldon Cooper je grozni bezobzirni šupak čija humorističnost leži na kvazi-geekovskim stereotipovima i plitkim forama, ali Jim Parsons? Jedan od najboljih komičnih glumaca televizije.

S druge strane, mislim da isto tako postoji jedna-dvije-tri opcije po kategoriji koje su neizostavne. Breaking Bad i Mad Men u drami, Louie u komediji, u glumačkim kategorijama Bryan Cranston, Alec Baldwin, Claire Danes, Julia Louis-Dreyfus, Amy Poehler, Aaron Paul… Tu su. Ali nema Nicka Offermana, Maxa Greenfielda, ove sezone sjajne Monice Potter koja je u Parenthoodu imala sezonu potpuno podređenu njoj… Oni su (ponovo) imali iznimno dobre sezone u svojim serijama, iako ih je Akademija zaobišla.

The Big Bang Theory i Modern Family sigurno (više) nisu vrhunac dosega televizijske komedije, no konačno, iako zakašnjelo uvrštavanje Louieja u konkurenciju me dovoljno udobrovoljava da ove godine nekako pređem preko toga. Vrlo dirljiva, duboka, emotivna, introspektivna, na momente bolno depresivna, a potom bolno smiješna; uvijek originalna i eksperimentalna serija imala je svoje mjesto u konkurenciji već prethodnih sezona. Zanimljivo, ovo je prva glavna nominacija za neku komediju sa osnovnih kabelskih programa. Broadcast mreže gube primat i u svom posljednjem uporištu, nakon što su već davno kapitulirale u dramskim kategorijama.

Ovogodišnji pobjednici: AHS, Game of Thrones i House of Cards

Najuspješniji je i ove godine American Horror Story, kojeg je FX ponovo uspio progurati u pogrešnu kategoriju smanjene konkurencije. Konkurirajući samo mini-serijama, Asylum je digao 17 nominacija – uz onu za najbolju mini-seriju, glumačke nominacije dobili su James Cromwell, Zachary Quinto, Sarah Paulson i Jessica Lange. Zanimljivo, najuspješnija dramska serija bio je Game of Thrones sa 16 nominacija, ispred Breaking Bada sa 13, Downton Abbeyja i Mad Mena sa 12 te Homelanda sa 11 komada. Oproštajni film Stevena Soderbergha, HBO-ov Behind the Candelabra, dobio je dvije manje, dakle 15, kao i Saturday Night Live. Najuspješnija komedija je oproštajna sezona 30 Rocka sa 13, dok se Modern Family “stisnuo” na dvanaest — Eric Stonerstreet izguran je iz liste sporednih glumaca, pa je serija tu dobila “tek” tri nominacije.

gameofthrones

No, usprkos tome, jedna od glavnih priča ovih nominacija je Netflix, čiji se House of Cards probio u gotovo svim glavnim kategorijama, uključujući onu glavnu dramsku, gdje je izgurao HBO-ov flagship Boardwalk Empire. Prva visokobudžetna online serija uspjela se nametnuti među tradicionalnim televizijskim kandidatima, no ipak je pretjerano to isticati kao pionirski trijumf internetske distribucije. House of Cards je u gotovo svakom pogledu tradicionalna serija na nešto manje tradicionalnoj platformi, a dostupna je i u DVD / Blu-ray izdanjima.

Netflix će, pak, vjerojatno biti razočaran neuspjehom Arrested Developmenta, čiji je povratak dobio (tek?) tri nominacije i samo jednu bitnu – onu za Jasona Baetmana. Iako bismo i mi debatirali oko potrebe za uvrštavanjem serije među finalnih šest, a volimo se smatrati zadrtim obožavateljima originalnih triju sezona serije koju smatramo jednom od najboljih televizijskih komedija. Ikada. Serija je svojedobno sve tri sezone bila nominirana kao najbolja komedija, a usto nagradu osvojila prve godine. Sundance Channel također će biti prezadovoljan jednim svojim debitantom, a razočaran drugim. Top of the Lake skupio je osam (zasluženih) nominacija, dok Rectify nije dobio nijednu (zasluženu). Očekivano, ipak…

Što ćemo s dramedijama?

Možda je vrijeme da Emmyji slijede Oskare koji su proširili broj nominacija. Ta opcija mi se čini boljom i mnogo realnijom od stvaranja nove kategorije za dramedije. Iako postoji problem “nesvrstanih” serija kao što Girls, Enlightened pa čak i Louie, to za sobom povlači još hrpu novih glumačkih, redateljskih i scenarističkih kategorija. Previše. Osim toga, stvorio bi se novi problem definiranja dviju granica, onih između drame i dramedije te komedije i dramedije, kao i nove rupe za izbjegavanje konkurentnijih kategorija…

louie
Louis C.K. (Louie)

Tu leži još jedan velik problem televizijskih nagrada općenito. Njihovi žiriji, ovdje konkretno Akademija, sastavljeni su od ljudi kojima gledanje televizije nije primarni posao. “Zasićenje” dobrim televizijskim materijalom danas je na vrhuncu, a trend je (srećom) rastući. Pa čak profesionalni kritičari, ljudi kojima je to posao, imaju problema sa redovnim praćenjem svih potencijalnih kandidata. To je i razlog zašto se neke razvikanije serije stalno provlače među nominacijama, a one “rubnije” nerijetko bivaju ignorirane. Velik broj članova žirija za sobom povlači i naklonost popularnim, tradicionalnim, konzervativnim – kako hoćete – izborima i nominacijama. Zato se bojim uopće razmišljati o potencijalnim imenima i serijama koje su mogle, “trebale” biti umjesto sada nominiranih, preduboka je to zečja rupa.

Umjesto vikanja da fale *uzdah* Boardwalk Empire, Rectify, The Americans, Hannibal, Parenthood, Southland, Happy Endings, Archer, Arrested Development, Parks and Recreation, Matthew Rhys, Aden Young, Steve Buscemi, Hugh Dancy, Adam Scott, Garret Dillahunt, Martha Plimpton, Emmy Rossum, Keri Russell, Julianna Margulies (a to su samo glavne kategorije), radije ću primjetiti da je Akademija među manjim ili većim iznenađenjima imala Louieja, Lauru Dern, Adama Drivera, Emiliju Clarke, Mandyja Patinkina, Top of the Lake, Elizabeth Moss dva puta, Bob’s Burgers, Margo Martindale te Louisa CK-a sa devet pojedinačnih nominacija (Louie te HBO-ov specijal “Oh My God”). Sad kad gledam, to što sam nabrojao više onih koje “fale” mi možda ruši koncepciju teksta…

8 komentara

Odgovori

Serijala je online magazin posvećen aktualnim i popularnim televizijskim serijama, kritici i novostima.

© 2009-2023 Serijala.com, sva prava pridržana

ISSN 2459-5861