puno bolja recenzija od polimcevog proljeva u jutarnjem sa nekoliko golemih spoilera

6. Jarney says:

The Sports Gal @sportsgal33
    Best things about House of Cards:
    Robin Wright’s clothes, Zoe Barnes. Worst things: the theme song, every
    Kevin Spacey sex scene.

7. Robisierra says:

Slažem se da bi serija bez Spaceyja i Finchera bila slabija, ali isto tako jedan Game of Throns ne bi bio to što jest da ga npr. radi SyFy ili Justified da se prikazuje na ABC-u itd. Puno dobrih filmova ne bi bilo to što jest da ih je režirao netko drugi ili da je glumio netko treći.

Osobno sam zadovoljan s viđenim, vjerujem da će druga sezona biti još bolja.

85/100 od mene i preporuka za gledanje.

Nisam htio biti toliki Cpt. Obvious, nisi me vjerojatno shvatio. Nije to bila poanta. Kazem, “uz podnednako dobre, ali manje zvučne supstitute” — oduzmes li njih dvojicu i zamijenis ih slicnim zamjenama, privukla bi mnogo manje pozornosti. (i opet bila dobra)
      Sto je, istina, opet logicno i ocito samo po sebi…

8. benko says:

sad ispada po ovoj ocjeni da je house of cards tek za nijansu bolji od recimo pete sezone dextera koja je dobila mislim 67 i koju ste više puta prozvali lošom

9. asimilator says:

… recenzija je dobra iako, pošto je poprilično iscrpna, kriminalna greška je ne spomenuti da je riječ o remakeu bbc-eve serije iz 1990-te …

Pošto nisam gledao original – koji je opet rađen prema knjizi – nisam se htio zadržavati na tome. To su više suhoparno tehničke informacije koje mi nisu baš bile bitne za recenziju…

10. stipest says:

Ja sam sinoć završio sa gledanjem,pa sam tek sad pročitao recenziju i slažem se u većini toga.Serija je dobra i sigurno ću nastaviti sa gledanjem,ali se ne mogu oteti dojmu da je glavni forte serije ipak Kevin Spacey.Lik je faca i odličan glumac i drži cijelu seriju pod ”kontrolom”.Nešto slično kao Jeremy Irons u Borgie ili Glenn Close u Damages.Jedino u čemu se ne slažem je da meni lik njegove žene nije toliko loš,dapaće.

11. Davor says:

Meni je zanimljiva i cinjenica da je ta serija napravljena po cistom matematickom receptu za postizanje gledanosti. U Netflixu su skupili podatke o tome sto njihova publika voli gledati. Ispalo je da BBC-ove serije visoko kotiraju i da vole suvremene politicke sadrzaje i da se Fincherovi filmovi cesto gledaju na njihovoj mrezi kao i Spaceyevi. Kad im je ponuđen scenarij za americku verziju House of Cards, vidjeli su da na njhovoj streemline mrezi ima dobar rejting i spojili su sve podatke i napravili seriju. Nista nije prepusteno slucaju i svaki je dio statisticki obradjen prema podacima kojima raspolazu od svojih korisnika. To se i prije radilo za pokusnom publikom, no ovaj put je sve napravljeno unaprijed i samo uz pomoc podataka i brojki. Na svu srecu nije ispalo tako lose kako je moglo biti s obzirom na hladnu proracunatost koja npr. nema nikakve veze s velikim uspjehom novih skandinavskih serija koje se rade po drugom principu (a cije verzije cemo mozda uskoro gledati u Netfliksovoj produkciji). No ta potreba za statistickom procijenom svakog elementa razlog je i sto serija nije zasluzila i vecu ocijenu od Dobar ili Solidan, a uz malo vise rizika i slobode, mogla je lako doci i do 4 ili 5.

12. it says:

Pišem jer me pomalo iznenadio konsenzus oko solidnosti/vrlo dobrosti serije. Pogledao sam 13 epizoda u tri dana, ne u mjesec kao autor članka, i smatram da je serija briljantna. Ne sjećam se da su me u nekoj seriji dva lika zaintrigirala kao Francis i Claire Underwood. Koliko god se Francis transparentno obraćao kameri, punina njegovog karaktera ipak neprestano izmiče promatraču. Njegov psihopatski profil dovodi se u pitanje u trenucima bliskosti s Claire kada se učini da je njihovo zajedništvo više od savezništva. Ili nije, možda je njihov brak ista ona vrsta sporazuma o lojalnosti koju je u 13. epizodi Francis sklopio s Raymondom Taskom? Ne znam. I dobro je da ne znam, jer to su pitanja koja mi golicaju maštu, jednako kao i pitanje Francisovog odnosa sa Zoe – javljaju li se i ovdje možda trenuci koji nadilaze strogo poslovne i seksualne interese? Baš kad mi se učini da sam shvatio glavne likove i njihove obrasce ponašanja, dogodi se nešto što mi tu misao sasječe – npr. scena u kojoj Claire umirućem zaštitaru Steveu gurne ruku u hlače, ili Francisova likvidacija Petera Russoa bez nekog zaista pragmatičnog razloga. To razotkrivanje lika samo da bi se opet sakrio, ono je što je prikovalo moju pažnju uz televizor i više od radnje. Da se nadovežem na sveprisutno referiranje na Breaking Bad, razvojna linija lika Waltera Whitea od plašljivca do monstruma, od običnog do filmskog, ima u sebi nešto privlačno i poistovjećujuće (čemu u dobroj mjeri serija može zahvaliti svoj uspjeh), ali također nešto eksplicitno i predvidljivo. U House of Cards glavni lik je začahuren, on je čak prije u stazisu nego u razvoju, ali u stazisu koji je dubok, crn i prezapetljan da bi bio predvidiv. Ne bih se složio ni sa zamjerkom autora članka da Francisov “put prepun manipulacija ponekad djeluje previše mehanički, užasno komplicirano, a opet na kraju prejednostavno izvršeno”. Treba podsjetiti da je serija tek na 13. epizodi i da je u zadnjih nekoliko novinarska klika ušla u trag Francisovim spletkama, i krenula ih otkopavati jednu po jednu. Treba se sjetiti i svih otpora koje su Francisu pružali Zoe, Claire, Linda, Predsjednik, Task itd. Treba se sjetiti i svih Francisovih očajavanja, trenutaka kada je njegovo obraćanje u kameru djelovalo neiskreno, i posebno trenutaka kada je to obraćanje izostalo i zapitati se zašto je izostalo. Da zaključim, smatram kako je recenzija na visokom nivou, pogotovo u usporedbi s nekim poznatijim domaćim TV i filmskim recenzentima, ali ono što me općenito u kritici često zasmeta je potreba da se pod svaku cijenu donesen neki vrijednosni sud te mu se dodijeli epitet glupavog prizvuka u rasponu od loš do odličan, umjesto da se taj medijski prostor iskoristi za još malo udubljivanje u analizu.

Fair enough. Mozda sam prejako potencirao to stavljanje na skalu epiteta, ali uglavnom zato sto mi se cinilo da je potencijal i obecanje serije bilo vece od krajnjeg rezultata. Ali ako nista drugo, hvala na duzem komentaru, jer takvih uvijek fali kraj komentara od cetiri rijeci.

13. gormar says:

Serija je apsolutno dobra i vrijedna gledanja,vrhunski producirana i zanimljiva,i da-ovaj tekst ima smisla i sa vremenskim odmakom jerbo sam ja zadnju epizodu pogledao tek prije koju minuticu,ja se slažem da bi serija bez Finchera i Spaceya bila tek jedna u nizu dobrih serija,ali,ne bi li i Sopranosi bez Gandolfinija bili upravo isto to?….Meni je serija za jednu vrlo dobru 4 i drago mi je da sam ju pogledao tek danas jer sada do 2 sezone imam samo tjedan dana…