The Killing: Mea Culpa – serijala.com
Trenutno čitaš
The Killing: Mea Culpa

The Killing: Mea Culpa

Početkom sezone, nakon prvih dviju epizoda, The Killing sam prilično nahvalio i dao joj visoku ocjenu. Sada, odgledavši čitavu sezonu, osjećam određenu obavezu napisati dijametralno suprotan komentar. Ako ste zbog moje preporuke potrošili 13 sati na The Killing, ispričavam se. Ako još niste – nemojte. Ako svejedno namjeravate – možda je najbolje da preskočite recenziju jer sadrži spoilere praktički čitave radnje.

Pošto imam hrpu zamjerki, počet ću sa pozitivnim dijelom. A to je onaj dio o kojem sam pisao u prvoj recenziji – sjajna produkcija, sjajni glumci i sjajna atmosfera. Serija je tokom čitave sezone imala odličan, turoban ugođaj, iako su mnogi prigovarali što je kišilo u gotovo svakoj epizodi. Kaže Wikipedija, Seattle u prosjeku godišnje ima 150 kišnih dana – čisto trivijalan podatak, samo da znate. Mireille Enos (Sarah Linden) i Joel Kinnaman (Stephen Holder) te Michelle Forbes i Brent Sexton (roditelji ubijene Rosie) sjajni su glumci. Njihovi likovi, s druge strane, nisu sjajno osmišljeni i šteta je što su dobili nedovoljno razrađene likove za bolje iskazivanje talenta. No, sve nakon inicijalnih triju epizoda išlo je prema dolje, uz naznake poboljšanja potkraj sezone, da bi finale pokazalo jedan ogromni srednji prst gledateljima.

Autorica serije, Veena Sud, ulaskom u sezonu, rekla je da na početku serije nisu imali definiranog ubojicu, već tokom sezone “radili po sluhu.” Komentar, nažalost, nisam primjetio tada, no posljedice tog pristupa jasno se vide kada sagledamo čitavu sezonu kao cjelinu.

Iako je većina kritičara i publike (po onom što sam polovio na Twitteru i paušalnim skrolanjem po temama na Redditu) bijesna jer finale nije otkrilo ubojicu Rosie Larsen, za mene je to tek sporedna stvar jer događaji koji su vodili do finalne scene – uopće nemaju veze sa zdravim razumom.

No shvatit ću frustraciju uskraćivanjem razrješenja, jer serija je do kraja pokopala gotovo sve adute zbog koje se u početku moglo uživati u njoj. Reklamirana je kao whodunnit misterija, sa taglineom “Tko je ubio Rosie Larsen” na posteru, a AMC je usto imao zgodan sajt gdje su gledatelji iz tjedna u tjedan mogli pogađati tko je ubojica, sa najvećim sumnjivcima prikazanim na grafikonu. Mislim da su gledatelji s pravom očekivali odgovor na kraju, iako osobno ne smatram da je serija bila obavezna to učiniti – da je smisleno realizirana. Kraj samo djeluje kao posljednji red herring serije koja se specijalizirala za takvu retoriku i pogrešno navođenje gledatelja.

Serija je tokom sezone napravila nekoliko šokantnih twistova i red herringa, sugerirajući očite sumnjivce, sa naizgled bezizlaznim situacijama, da bi ih u samom počku iduće epizode u potpunosti pogazila. Praktički je moguće pogledati prve dvije epizode, te nakon toga skočiti na posljednje tri i ne bi vam falilo previše detalja, a ni razvoja likova.

  • Kris Echols, tinejdžer i prvi sumnjivac, sa onom seks-vrpcom? Nebitno za slučaj.
  • Pola sezone traženja dokaza protiv učitelja Benneta? Nebitno.
  • Linden pronalazi majicu kakvu je Rosie imala kao dokaz protiv Benneta? LOL, ne, druga muslimanska klinka imala je istu.
  • Linden i Holder nalaze potencijalno mjesto gdje je Rosie bila zatočena, FBI ulijeće i uhićuje ih? Nebitno, riješeno u prve dvije minute iduće epizode.
  • Richmond na kraju pretposljednje epizode prijeteći stoji na vratima, priječi izlaz Linden iz mračne sobe? Linden oprezno prolazi kraj Richmonda i napušta njegov stan.

Nakon svega toga, serija na kraju izvodi ultimativni idiotski twist, nadajući se da će gledatelji skupljati čeljust s poda, pitajući se “kako li će se sad ispetljati iz zamke?” Holder namješta dokaz protiv vijećnika Richmonda te ulazi u sumnjiv automobil, a Belko (kojeg su izvukli iz guzice u zadnjoj epizodi) prilazi uhićenom Richmondu, poteže pištolj i… kraj. Nakon svih laži i navođenja gledatelja na krivi smjer, kako itko može biti šokiran takvim krajem? To je ona priča o dječaku koji je previše puta vikao “Vuk!” Osim što je debilan i besmislen, šokantan kraj je tu zbog šoka radi.  Koja je poanta tog twista sa (potencijalnim) ubojstvom? Je li ikog bilo briga za Belka? Je li serija okarakterizirala njegov lik tako da bi nas trebalo biti briga za njega? Ne, već je u zadnjoj epizodi usput ubačen dijalog između njega i Terry (sestre Mitch Larsen) koja mu kaže da ipak treba obitelji – iako ga je dotad smatrala ljigavim čudakom. Je li koga bilo briga za Richmonda? Nakon 13 epizoda njegove kampanje, nakon što se ispostavilo da je poremećen i nestabilan, iako vjerojatno nevin – ne. Richmond je bio preočit izbor za sumnjivca, i slažem se da nije on smio biti ubojica. Iako je pretposljednja epizoda svim mogućim prstima upirala na njega, sa golemim crvenim neonskim znakom iznad glave na kojem piše “KRIV JE!”

A Holder? Čitavu sezonu nismo dobili smislen razvoj odnosa njega i Linden, da bi tek pred kraj, u jedanaestoj epizodi, dobili vrlo dobru bottle epizodu i nekoliko lijepih momenata zbližavanja dvaju detektiva. Mnogo je ljudi bilo frustrirano tom epizodom, jer se slučaj nije pomakao ni za milimentar, no jedina moja zamjerka je tajming. I kao sa Belkom, kada su u zadnji čas pokušali senzibilizirati gledatelja prema njemu, tako je i ta, jedanaesta epizoda, ubačena naknadno, kako bi što više zavoljeli Holdera, čak se suosjećali s njime. Sve to kako bi šok u finalnoj epizodi bio čim veći. A kolikog uopće smisla ima Holderov prelazak na tamnu stranu, nakon što smo ga čitave sezone gledali frustriranog jer nitko ne šljivi pola posto njegov doprinos slučaju? Nikakvog. Možda je potkupljen negdje kasnije? Ne. Krajem pretposljednje epizode Holder nastoji uvjeriti prostitutku iz Beau Soleil kluba da uperi prst u Richmonda. Ona bježi, kasnije ga zove iz govornice te – nestaje. Holder dolazi do govornice, vidi slušalicu kako visi, diže pogled i sa zapanjenim izrazom lica, uz napetu i brzu glazbu u pozadini ugleda red postera Richmodove kampanje. I onda već u sljedećoj epizodi podmeće lažne dokaze Richmodu, sjeda u automobil kojem vidimo tek suvozačko mjesto i van kadra kamere govori vozaču – “past će”, misleći na Richmonda. Dakle, ponovo je gledatelj naveden da misli jedno, da bi mu se brže-bolje kasnije povukao tepih ispod nogu i pljunulo u lice. Čisti šok-moment, bez ikakve podloge u likovima. Užasno frustrirajuće.

Finala se ne rade na principu ubacivanja najšokantnijeg i najnevjerojatnijeg mogućeg twista u stilu “BOOM – DEAL WITH IT!” Figure za to moraju biti posložene davno prije toga. Breaking Bad je završio sa uperenim pištoljem nakon čega je uslijedio cut to black, kraj sezone. No Jesse je u tu situaciju došao nakon tri godine razvoja njegovog lika i taj potez nije bio samo prazni šok, nego logičan emocionalan slijed prethodnih događaja. The Killing me podsjeća na onih par početnih epizoda Eventa koje sam uspio odgledati. Bla bla bla epizoda, ŠOKANTAN KRAJ!, druga epizoda – jednostavan rasplet, bla bla bla… Ponovi. Manipulativno i lijeno, jer serija je bila predvidivo nepredvidiva.

Ovo nisu jedini primjeri lošeg scenarija i katastrofalnog upravljanja pričom, evo nekoliko možda manje bitnih, ali jednako frustrirajućih:

  • Bennet je milimetar do uhićenja za grozno ubojstvo, svejedno ne govori policiji da skriva (drugu) djevojčicu od odvratnog vjerskog rituala (koji bi ga oslobodio sumnje).
  • Holder i Linden tek nakon desetak dana slučaja pretražuju računalo ubijene Rosie (!!) te provjeravaju razinu goriva i kilometražu automobila u kojem je nađena. Sjajan detektivski posao!
  • Stan Larsen kupuje kuću, ne govori svojoj supruzi Mitch. Žena saznaje za prazan račun, žena ne plaća jamčevinu za svog supruga, žena napušta svog supruga, suprug ne govori ženi da joj je kupio prokletu kuću!
  • Vlasnik benzinske stanice hladno odgovara “Da, vidio sam crni automobil zatamnjenih stakala u kojem je nepoznata djevojka vikala upomoć. Ne, nisam ništa poduzeo.” Pa da, nije on jebeni Batman. I vrh vrhova:
  • Stan susreće trudnu suprugu Benneta Ahmeda, kojeg je nasmrt prebio, ona nema pojma tko je on. Ozbiljno? Čovjeku je ubijena kćer, nakon toga joj je gotovo ubio supruga, predao se policiji i završio u zatvoru. Je li ona kojim slučajem Amiš? Gdje ta žena živi? (Usput lijep primjer koliko potraćenog potencijala je serija imala u glumcima – Brent Sexton i trenutak kada govori da ima troje djece. Fantastičan Sextonov rad.)
  • Zašto je baš Linden dobila poziv da nema više kamera na mostu (i baš fino slučajno kad su se zatvorila vrata zrakoplova), ako je Holder bio taj koji je zatražio snimku? Još gore – Holder zatražuje snimku nadzorne kamere, iako zna da Richmond nije bio tamo – i podmeće lažni dokaz?! Ovo ima smisla jedino ako baš žarko želi da ga se ulovi za namještanje slučaja.
  • AV Club u svojoj recenziji ima još hrpu nelogičnosti, “posudio” – khm prisjetio – sam se tek nekoliko najbitnijih ovdje.

Na kraju svega ne razumijem zašto je AMC naručio drugu sezonu serije sa istom autoricom na čelu? Jesu li slijepi prema problemima ili jednostavno shvaćaju da bi publika bila vrlo bijesna na mrežu da je otklazala seriju nakon ovakvog finala. Usput, kad spominjem autoricu Veenu Sud, u intervjuu nakon finala, sa HitFixovim kritičarem Alanom Sepinwallom, izjavila je da uopće ne vidi probleme – dapače, uspoređuje seriju sa Mad Menom i Breaking Badom, što je uvreda za Matthewa Weinera i Vincea Gilligana, autore spomenutih serija. Sud inzistira da je Killing originalna serija koja razbija formulu (Koju formulu? Više nije slučaj, već pogrešni trag tjedna?) te napominje da nigdje nije bilo izričito rečeno da će slučaj biti riješen krajem sezone. Doduše, najvljuje razrješenje u drugoj sezoni, ali zašto bi joj itko vjerovao? Ili zašto bi itko nastavio gledati seriju koja na taj način manipulira gledateljima?

AMC je ovom serijom unišio brand mreže koja donosi serije sa pametnim autorima na čelu, ciljajući možda manju, profinjeniju publiku kojoj ne smetaju spore i atmosferične serije. Nakon užasnog Killinga, otkazanog vrlo dobrog Rubicona i The Walking Deada koji iako vrlo dobar, nije do kraja ispunio potencijal pilota – je li nepošteno pitati se jesu li Mad Men i Breaking Bad bili tek puka sreća, zgoditak na lutriji što su uspjeli dovući dva genijalna autora? Vjerojatno je. Ali trenutno se ne mogu oteti takvom dojmu.

Ocjena? Bez posljednje epizode, seriji bih dao 65-70. Finale srozava ocjenu minimalno za trećinu – a to je 45-50. A pošto na kraju svega ovog imam jako malo sentimenta prema seriji, zaokružujem na dolje i to je to. Što više razmišljam o finalu, to me više frustrira…

U svakom me slučaju zanima što vi mislite i je li još netko bio ovoliko frustriran finalom te čitavom serijom? I kako opravdavate idiotizme koje su autori servirali? Samo molim vas, nemojte reći “wow, super su zakomplicirali, ovo nisam očekivao.” Iako je ocjena gledatelja sa strane uglavnom dovoljan barometar vašeg mišljenja, ubacujem i jednostavnu anketu samo sa dva moguća odgova – jeste li zadovoljni ili razočarani finalom?

Kakva je vaša reakcija na finale serije?

Loading ... Loading ...
4.5 10 1
4.5

Žanr: Kriminalistička drama

Autor: Veena Sud

Mreža: AMC

Glume: Mireille Enos, Billy Campbell, Joel Kinnaman, Michelle Forbes, Brent Sexton, Kristin Lehman, Eric Ladin

Datum premijere: 3. travanj 2011.

30 komentara
  • uu.. 45.. ;)
    Da napomenem, nisam čitao recenziju..sve dok ne pogledam do kraja..
    Ni meni baš nešto nije sjela..dobro se vidi po činjenici da mi 7 nastavaka čeka da ih pogledam. Ono što sam gledao je pomalo dosadno, razvučeno. Očekivao sam mnogo više..

      • Ne slažem se sa recenzijom..no svjestan sma da nisu smjeli sugerirati da će ubojica biit otkriven jer je bilo janso čim je prijavljena druga sezona da će biti kraj na litici. Također dok se ne sazna ubojica ne možete govoriti da ništa u prvoj sezoni nije bilo važno.Holder je daleko najbolji lik ove godine, ravno uz Nucky Thompsona.

  • Evo ovak :D

    Ja se slažem sa velikim dijelom ovoga što si napisao. Mene je hrpa stvari tijekom sezone živcirala, POGOTOVO onaj twist kad Lindenica na jutarnjem trčanju naleti na tablu gdje piše naziv trajekta koji se podudara s imenom na Rosienom papiriću. To mi je bio malo teži rolleyes moment. Storyline s profesorom se nepotrebno odužio, Richmondova kampanja mi je na trenutke bila ubitačno dosadna, back and forth (ne)natezanje između Rosienih roditelja nije imalo nikakvog smisla.

    Međutim, finale me uopće nije razočaralo. Jer da su otkrili ubojicu i zatvorili slučaj u zadnjim minutama sezone, onda bi serija pala u formulaičan oblik – kao supersizeana verzija CSI-a. Ovako će uvesti novi slučaj kako privedu Rosienu priču kraju u idućoj sezoni.
    To da je Holden na neki način upleten u cijelu priču svaki gledatelj može doživjeti kao jeftini trik, pogotovo nakon što su iskoristili cijelu sezonu da izgrade poprilično dobru vezu između njega i Lindenice. U biti, koja je onda poanta 11-te epizode? (Veena Sud uspoređuje tu epizodu s Mad Menovim Suitcaseom i BB-ovim 4 Days Out, ali meni ona nije ni blizu kvaliteti spomenutih epki). No, mislim da serija ne bi doživjela ovoliki backlash da se ne radi o finalu sezone, tj. da je ovo samo epizoda iz sredine sezone. Sve to sa Holdenom smrdi kao da Veena Sud nije ni sama znala tko je ubojica na početku, tj. da nije izmapirala cijelu priču u glavi na početku, pa je ubacila na kraj jedan AHA! twist kojeg nitko nije očekivao – ali, mislim da će u drugoj sezoni uspjeti to koliko-toliko logično razriješiti.

    Koliko sam u jednu ruku frustriran serijom što nije ostvarila svoj kreativni maksimum, toliko sam i dalje njome fasciniran i jedva čekam drugu sezonu. Iskreno, totalna mi je zavrzlama još u glavi, ali jedno je sigurno, a to je da sam uživao u finalu. :) Ne bih ni ja zadržao početnu ocjenu iz prve recenzije, ali isto tako, ne bih ju ni spustio do 45. Ja bih ju stavio na 70-75.

  • Oko većine toga se ne slažem s tobom, meni je serija super, baš ono što sam očekivao. Ali odgovorio sam na anketu negativno, jer sam i ja htio i očekivao da će se riješiti slučaj do kraja sezone,a sljedeća sezona da će bit neki drugi slučaj, možda povezan s ovime. Naravno serija ima mana(a koja nema), recimo onda epizoda kad joj je sin nestao je potpuno bezveze. No serija je bila zanimljiva i s nestrpljenjem sam čekao nastavak. Što se tiče promašaja, pa gle to je realnost, često puta se čini da je netko nešto učinio a on nije kriv, to su oni htjeli pokazati u seriji, a ne da bude još jedna CSI serija gdje će u par sati otkrit ubojicu iz prve…
    BTW počeo sam gledati danski original, baš me zanima kako su tamo izveli priču

  • Opa fino si ju skresao,ali slažem se zaslužila je :)

    Nema se šta dodati,drugu sezonu hladno preskačem tj pogledati ću dansku verziju brijem da su oni to bolje odradili …

  • Zaboravih pitati koji je widget u gornjem desnom dijelu početne stranice(treba mi nešto tako za moju) :D hvala

        • @Dawar
          “Što se tiče promašaja, pa gle to je realnost, često puta se čini da je netko nešto učinio a on nije kriv, to su oni htjeli pokazati u seriji, a ne da bude još jedna CSI serija gdje će u par sati otkrit ubojicu iz prve…”

          Ne znam kako točno da ti odgovorim… :) Ja sam potrošio ~1700 riječi da argumentiram zašto je prekomjerno korištenje red herringa bilo loše. Da, logično je očekivati krive tragove, ali oni su svaki put dali naslutiti da 95% sigurno imaju ubojicu. Nikakva korist iz toga nije proizašla.

          Ali ono u čem se serija trebala razlikovati od CSI-jeva i ostalih slučaja nije tek produljeno rješavanje slučaja tako da ubaciš 12 epizoda krivih tragova, već više pažnje posvećene frustraciji i emocionalnoj povezanosti istražitelja sa samim slučajem te, još bitnije, priču sa žrtvinog aspekta. Likovi su bili papirnati, baš kao i u svakom drugom proceduralu.

          @Marin
          “Jer da su otkrili ubojicu i zatvorili slučaj u zadnjim minutama sezone, onda bi serija pala u formulaičan oblik – kao supersizeana verzija CSI-a.”

          Djelomično sam odgovorio Dawaru, ali zašto bi formulaično bilo da su zatvorili slučaj? Odnosno, zašto je usporedivo sa CSI-jem koji to radi u 45 minuta? U biti… Totalno nebitno, neka nisu riješili slučaj. Poanta je KAKO ga nisu riješili.

          “Iskreno, totalna mi je zavrzlama još u glavi, ali jedno je sigurno, a to je da sam uživao u finalu. :)”

          Ja sam se većinom živcirao i fejspalmao, da bi na kraju poslao sve u kurac jer ZNAM da ću gledati barem prvu epizodu druge sezone. Čisto da vidim koja će sranja izvesti tada. Ali nakon toga ja dižem ruke, nemam interesa za seriju koja će me zajebavati čitavu sezonu i onda servirati OMGWTF scenu na kraju, misleći da ću ostati zadivljen kako su hrabar potez napravili.

          “ali isto tako, ne bih ju ni spustio do 45. Ja bih ju stavio na 70-75.”

          Ne bih bio toliko frustriran da nema zadnjih 10 minuta. Dao bih joj kratak razočaravajući osvt i 60-65 ocjenu…

          “No, mislim da serija ne bi doživjela ovoliki backlash da se ne radi o finalu sezone, tj. da je ovo samo epizoda iz sredine sezone.”

          E. Ali ima zadnjih 10 minuta. I kraj takav kakav je pokazuje da uopće nemaju ideje kako popuniti 13 epizoda, osim zavaravanjem i šokiranjem. To su radili čitavu sezonu. Da je to bila samo jedna od epizoda, podvukao bi to kao doduše ekstremniji primjer toga što su radili kroz sezonu.
          Sori, ali sezona je zasebna logička cjelina na čijem kraju ne možeš biti lijen i zapetljati stvari govoreći “riješit ćemo to druge sezone.”

          U biti, Sepinwall je to jako lijepo rekao u puno manje riječi:

          It comes down to what I’ve talked about before, the difference between good cliffhangers and bad ones. The good kind are a promise of exciting new stories to come; the bad kind tend to treat the viewer as a sucker who will only come back if there’s some immediate question to be answered or jeopardy to be revolved.

          To je to.

  • Svejedno mislim da si dao preeemalu ocjenu, 45/100, po ocjeni bi se dalo zaključit da je to turska sapunica, serija je u svakom slučaju nadprosječna, ako usporediš sa The Eventom i sličnim isprdcima

    • Cini mi se da moramo maknuti ocjene, ljudi se previse koncentriraju na dvije znamenke, umjesto tekst. I jos gore, svako ima svoju interpretaciju brojčane ocjene.

      Gle, 45 je malo manje od pola. 4,5/10. Skala ide do nule, kvragu. Linearna je, ima mjesta za turske sapunice, Eventove, V-jeve i ostalo od 0-5 :)

  • Opaka recenzija :D

    Neznam, mislim da je ocjena preniska, još kad kažeš “sjajna produkcija, glumci i atmosfera”, pa to već automatski treba biti bar 50.

    S nekim stvarima se slažem, s nekim stvarima ne, mogu se definitivno složiti s ovim praznim hodovima koje spominješ tijekom ove sezone, pogrešnim poretkom kod nekih epizoda (pogotovo s onom 11-om) i nekim rupama koje spominješ kroz članak, neznam možda su očekivanja bila još veća obzirom da ipak to “AMC”, ali realno, teško je napraviti takve tipove serija da ispadnu “savršene”.

    A definitivno se ne slažem s ocjenom finala, meni je Killing bio baš odličan posljednje dvije epizode i to mi je popravilo dojam. Po tom pitanju da se ne ponavljam se slažem s Marinom, koliko god mi je žao što treba sad čekat godinu dana, toliko se i veselim da vidim kako će tu (popriličnu) zavrzlamu srediti, opet, odlična i napeta atmosfera pred kraj.

    S tim da što se ove tvoje liste tiče ova stvar :

    “Zašto je baš Linden dobila poziv da nema više kamera na mostu (i baš fino slučajno kad su se zatvorila vrata zrakoplova), ako je Holder bio taj koji je zatražio snimku?”

    – Koliko sam ja skužio, što nije u finalu Holder rekao da mu nešto ne žele odobriti i onda je ona rekla da koristi njezinu šifru,kod ili što već. Vjerovatno su je zato zvali, e a sad zašto su je baš u tom trenutku zvali, valjda je to jasno :-)

    Inače bi dao 75, a kako ipak imam opciju između 70 i 80, dat ću 80 čisto da malo “dignem” ocjenu seriji =)

    • “Koliko sam ja skužio, što nije u finalu Holder rekao da mu nešto ne žele odobriti i onda je ona rekla da koristi njezinu šifru,kod ili što već. Vjerovatno su je zato zvali, e a sad zašto su je baš u tom trenutku zvali, valjda je to jasno :-)”

      Da, badge number, IIRC.
      Ne bi li bi logicno da se osigura i da svoj broj mobitela za kontakt? Ali sad vec ja spekuliram i nagadjam.

  • Fala onoj stvari da je napokon netko to rekao…
    Ali prvo malo kurcenja :) Ja sam vec u prvoj recenziji u komentarima rekao da serija mozda nece biti tako dobra kao sto se cini – https://www.serijala.com/izdvojeno/recenzija-the-killing/

    A sto se tice ostalih stvari, slazem se s recenzijom. 11. epizoda mi je bila bezveze, ali sad kad razmislim, ustvari bi bila ok da je bila ranije u seriji, kao sto kazes. Ovako ispada 10 epizoda na sasvim krivom tragu – 1 epizoda koja nema veze s radnjom – 2 epizode u kojoj ce naci pravog ubojicu (tako sam mislio, ali da cak ni to nisu bili u stanju)
    Mogao bih jos puno toga pisati, ali nema smisla kad bih uglavnom pisao stvari koje si ti vec rekao, samo bih jednu stvar dodao – atmosfera. Vidim da je puno ljudi hvali i to je kao jedna od najboljih stvari u seriji. A atmosfera je ustvari kisa. Da nema kise, nebi bilo ni atmosfere i ta kisa mi je prilicno jeftin trik za stvaranje atmosfere. Ostale serije s odlicnom atmosferom (Walking Dead, BSG…) stvaraju atmosferu na puno suptilniji nacin

  • Promo serije za prvu sezone glasi “Who killed Rosi Larsen” a onda Veena Sud izjavi da nikada nisu rekli da ce ubica biti otkriven u finalu prve sezone jos jedno nipodostavanje publike koja je izgubila trinaest sati zivota gledajuci ovo po meni najvece razocarenje od serije ove sezone.Zapitam se zasto je onda ako je reditelj rekao da nece otkriti ubicu AMC organizovao tokom citave sezone na svojoj stranici glasanje ko je ubica?Kako Kreso kaze likovi su previse papirnati nisu se uopste potrudili da ih priblize gledaocima izuzmemo li jedanaestu epizodu koja je po meni i najbolja epizoda prve sezone.Evo sada kada pomislim na The Killing zaboli me glava od tolike zbrke i konfuzije KO KOGA KADA KAKO,ON JE SIGURNO IPAK NIJE ON,MOZDA JE OVAJ MA NE NIJE NI OVAJ…Od svega toga mene je najvise iznerviralo sto su zaboravili natpis jedanaesti dan pred kraj desete epizode grrrrr…:)Trash serija sa kojom se definitivno necu druziti naredne godine,sa ocenom se u potpunosti slazem mada moze i nize jer sa finalnom epizodom oni su pljunili i na pilot epizodi tako da i nju sada posmatram drugacije.Lose zamisljena mozda malo previse likova a nedovoljno prostora i ono najgore veoma lose razradjena serija.Veliko razocarenje.

  • Svaka čast Kreši na trudu. Znam kako se ja znam osjećati razočaran nakon 20 odgledanih epizoda što mi ih onda zadnja “sježi” (GRRR… HOĆU NATRAG 20 SATI SVOG ŽIVOTAAAA!!!).
    U svakom slučaju meni je bilo zabavno gledati The Killing. Ima radnju, ima zaplete, na memomente je i meni bio dosadnjikav, ali uz njega vratio sam vjeru u drame (ipak E11 je prevršila mjeru…).

    Ajmo prvo jednu paralelu:
    AMC je negdje prošle godine u ovo doba pogurao Rubicon, koji je također odisao sitnim nellogičnostima. Npr. do apsurda: Trawersa su se mogli riješiti valjda u 3 epizodi bez ikakve riječi, a ne mu davati migove da ne kopa – a reć analitičaru da ne kopa je valjda kao reć petogodišnjaku s vodenim kozicama da se ne češe.
    Inače, za mene Rubicon je također završio bez nekog logičnijeg završetka, pa ipak sam ga volio, kao i ekipa Serijale. ;)

    “Primjeri lošeg scenarija” su mi ipak malo prebedasto opisani, pa bih ponudio alternativu njihovom rješavanju:
    1) Osobno bih rekao policiji da skrivam malu pripadnicu islamske vjerske zajednice, ali učitelj & frend su čuvali malu dok se prašina oko njenog bijega ne slegne (što još nije bilo u vremenu početka istrage oko ubojstva Larsona starog kćeri). I sama policija tu malu nikad nije našla (ne srećemo je kao sugovornika u radnji) i rekli su da je vjerojatno otpičila u Kanadu, ali ni oi nisu sigurni…

    2) Računalo je bilo u rukama “policijskog tehničara” (ne našeg vrlog dvojca) koji je tek 11 dan nešto s njega iskopao (jedan link koji je redirektalo na drugi sajt).

    3) Odnosi dvoje osoba, pa i u braku, su uvijek čudna stvar. Posebno muško-ženski odnosi. And that’s a fact. Što reć nego: deal with it! Nakon Rosiina ubojstva Larsonovi gube smisao, svako se okreće svom svijetu, svako na svoj način proživljava tugu i supružnici zapravo prolaze kroz krizu identiteta (npr. da li sam dobra majka?/dobar otac?) do te mjere da brak naglo puca.

    4) Nekome od vas su možda opljačkali stan. Da li su susjedi što vidjeli/čuli? Da li je to na ikakav način pomoglo policiji? Ljudi inače gledaju svoja posla i to je to.
    I FYI cijela potraga koja kreće od te benzinske je počela jer je Rosie vikala izvan auta i to je Lindenica skužila (iz kojeg je smjera dopirala vika)!

    5) Koliko se sjećam radnje ranih epizoda majka je bar jednom bila na TV-u i govorila o Rosie, ali ne i otac. A nije da svaka vijest o premlaćivanju u Seattleu (kao ni u Hrvatskoj) završi na TV-u sa slikom napadača. A i tko prati 24/7 vijesti (osim mog oca, naravno)? Učina žena je vjerojatno znala ime napadača, ali ne i izgled. A da li američanska policija dolazi u kuću trudne žene teško pretučenoga i kaže: “Jako nam je žao, Vašem se mužu nešto dogodilo. Naime pretučen je i sad je u komi. [minuta grobne tišine] Ovo je slika njegova napadača, ispod nje je njegovo ime i adresa, a ostavit ćemo Vam i Glock i kutiju metaka pa štogod odlučite…” (zadnju rečenicu shvatite kao šalu).
    Inače Larsonovo navođenje trojs djece samo doprinosi teoriji gubitka smisla.

    6) Radi završnog zapleta radnje (all bets are off)!

    7) Znam da mnogi sad vide hrpu nelogičnosti. Ipak u filmskoj umjetnosti, kao i u svakoj drugoj, važan je osobni dojam pojedinog promatrača, zar ne?

    • Ali i sam sam rekao da su to sto seciras i trazis opravdanja sporedne stvari.
      Ovo pod broj 5… Ne – to je bilo apsurdno glupo. Kraj novina, interneta i televizije – ona nije vidjela nijedan clanak, vijest, bilo sto o mogucem ubojici svoga supruga? Je li moguce? Sve je moguce. Je li logicno, smisleno, realno? Ne.

  • Sjajna recenzija, jedna od najboljih u posljednje vrijeme. Fino arugmentovano i lijepo napisano. Što se tiče ocjene – po meni čak i previše. Seriju su usrali, teško da su mogli više, i AMC je nakon Mad Men-a i Breaking Bad donio prilično osrednje – čak i lošije (s’ obzirom na velika očekivanja)serije: Wlaking Deada (pilot izvrsta – možda nakon lost i najbolji što sam vidio, ali ostale epizode – preloše)i sada Killing.

    Još jednom, svaka čast Krešo!

  • e ljudi,totalno ste zabavni!jos nisam pogledao jer sam cekao da sve izadje,al s ovim prepucavanjima ste mi dali boost da sto prije pogledam:))))

  • Ja sam prezadovoljan sa finalom i zadnje dve epizode su popravile utisak o celoj seriji kod mene. Jedva čekam 2 sezonu.

  • Hahahaha
    http://www.avclub.com/articles/the-killings-showrunner-is-flattered-by-your-hatre,58003

    “I’m flattered, and I guess surprised a little bit,” Sud says of the reaction to the finale, telling The Hollywood Reporter, “The last time I felt this personally myself, and saw this type of reaction, was when The Sopranos ended its run. If the show can be in that company, it’s a deep compliment.”

    Hahahaha.
    Zena se uspoređuje sa Sopranosima.
    Ahaha.
    Haha.
    Ha…

    Ona stvarno ne kuzi da je napravila smece od finala i zapravo misli da je to bilo nevjerojatno kreativno. Strasno.

  • I mene je serija razočarala.

    Moguće radi toga što sam imao viša očekivanja nakon dobrog pilota. Sporija radnja, veći naglasak na žrtvinu obitelj, dobra atmosfera… I onda autori serije sav taj potencijal zaseru nevjerojatnim brojem crvenih haringi koje su pljuštale iz svih smjerova. Osobito jer je količina prostora koji je dobijala politička kampanja govorila da je netko iz tabora povezan s ubojstvom.
    Oni su preko pola sezone potrošili na Benetta kao glavnog sumnjivca kojeg samo što ne uhite a već je nakon par epizoda bilo jasno da slijede krivi trag.
    A da i ne spominjem Lindenin vječni odlazak u Kaliforniju – zar je itko mislio da će se dogoditi išta drugo osim da će ostati dok se slučaj ne riješi? Zar je stvarno postojala mogućnost da Lindenica odjebe sve i ode planirati vjenčanje? Ali svejedno smo iz epizode u epizodu stalno imali te pokušaje odlaska koji bi završili u slijepoj ulici.

    Meni se 11. epizoda čak i svidjela mada nije doprinijela razvoju slučaja, Linden i Holder imaju dobru kemiju i odlično su iznijeli cijelu epizodu. A onda je na red došlo finale…
    Osobno, mislim da bi mi serija ostavila puno bolji dojam bez posljednje scene. Čak i sa twistom s Holderom ne bi mi bio toliki problem što nisu riješili slučaj. Da, volio bi da se slučaj zaključe ali ne bi se osjećao tako prevareno kao s onim fotokopiranim cliffhangerom. Čak nisu niti smislili nešto originalno već su uzeli kraj treće sezone Breaking Bada zanemarivši da nikoga nije bilo briga za Belka. Toliko je pozadinski lik da sam sada morao ići na IMDB stranicu serije da se uopće prisjetim kako se taj Norman Bates wannabe uopće zove.
    Od 13 epizoda dobili smo jedno 8 epizoda vrtnje u krug i nabacivanja crvenim haringama u nevjerojatnim količinama što je definitivno samo frustriralo.

    Nakon zbilja odličnog niza ovo je AMC-ev veliki promašaj…

  • Što očekivati od američkih remake-ova nego glupost, serija je prvih par epizoda bila dobra ali je kasnije počelo sa toliko nelogičnosti, u trenucima se rješavaju problemi bla bla…ako su već išli razvući seriju onda su barem trebali unaprijed razmisliti o tome kako će se razvijati.

    Pogledajte rađe orginal: http://www.imdb.com/title/tt0826760/

  • eto,pogledah i ja sve u komadu,i ne znam sto da kazem!serija je gledljiva,ali sada se osjecam kao da me stampedo pregazio!kraj je totalno tipican za americke serije,tako da njega uopce necu komentirat.sve sto zapravo imam za reci je da svi likovi imaju IQ oko 80 i da zato valjda rade gluposti!prvenstveno detektivi,aka lolek i bolek.prikazali su seattle kao dom za ljude s posebnim potrebama!po meni je serija totalno podbacila,a imala je stvarno dobru ideju,istina bog,vec vidjenu u twin peaksu! sve u svemu,palac dolje:(

  • počeo sam gledati danski original nakon odgledane sezone. očigledno je da su ameri neke stvari prekopirali a neke izostavili kako bi ubrzali radnju.

    na četvrtoj sam epizodi i za sada je otprilke 85 posto sadržaja isto kao i u američkoj verziji, no ipak se isplati gledati. atmosfera je odlična, glumci izvrsni čak i bolji u pojedinim scenama od američkih kolega. glavni lik sarah lund je daleko bolje okarakterizirana nego u američkoj verzji, dok je njezin kolega mayer iliti američki holder poprilično drugačiiji – ali na bolje. ovaj je daleko nervozniji, napetiji, i samouvjereniji. ali taj danski jezik…baš je ružan ;)

    baš zanima me da li će na koncu ubojica biti isti u obje verzije serije.

    uglavnom, the killing je za mene 7/10 – dobro je počelo, a onda se radnja počela malo previše razvlačiti, upravo oko benetta kao sumnjivca. a niti mi se finale nikako ne sviđa.

    za sada najslabija amc-jeva serija po meni, no nije isključeno da se u drugoj sezoni, nakon kritike gledatelja, neke stvari i promjene ne bolje dakako.

  • Upotpunosti se slažem se recenzijom i pohvaljujem je. Teško razočarenje i što netko reče, najslabija AMC-ova serija dosad.

    Izgubit više od pola sezona na krivom tragu, i onda pokušat nešto napravit u zadnjim epizodama s onako katastrofalnim preokretima, strašno…

    Ali ako ništa drugo, bar mi je bilo gledljivo, samo šteta, propade toliki potencijal…

Odgovori

Serijala je online magazin posvećen aktualnim i popularnim televizijskim serijama, kritici i novostima.

© 2009-2020 Serijala.com, sva prava pridržana

ISSN 2459-5861