Najbolje serije 2014. godine: naše pojedinačne liste – serijala.com
Trenutno čitaš
Najbolje serije 2014. godine: naše pojedinačne liste

Najbolje serije 2014. godine: naše pojedinačne liste

Riješili smo i to. Uz dosta muke, natezanja, preslagivanja, sortiranja i kompromisa, sastavili smo listu od deset najboljih serija godine, još dvadeset drugih odličnih serija i onda još izbrojali dvadesetak različitih serija, emisija i inih programa u sasvim proizvoljnim kategorijama. Obrnutim slijedom, zapravo.

Ove godine prvi puta objavljujemo i osobne, pojedinačne liste autora koji su tokom godine sudjelovali u pisanju recenzija. Osam autora, osam različitih lista i… ne mnogo preklapanja. Ne, ovo nisu bili glasački listići i ne, nitko nije poništio svoj tako da je nacrtao penis i dopisao “bando lopovska”, fotografirao listić i poslao ga u redakciju Indexa. Konačna, “službena” lista nije nastala zbrajanjem glasova, već vrlo sofisticiranom metodom koju vam ne možemo otkriti, ali jedan od inputa je alkohol.

» Najbolje serije 2014. godine: ono što nije stalo

» 11. do 30. mjesto

» Deset najboljih serija 2014. godine

Anđela Dubljević

Da bi neka serija bila na listi najboljih, treba da ima neki poseban kvalitet koji će je izdvojiti od mora ostalih te godine. Tako se na mojoj listi nalaze serije koje se bave novim temama (Transparent), serije koje se bave nekim već uobičajenim temama, ali na potpuno autentičan način (Rectify, Broad City, Please Like Me), serije koje eksperimentišu i iskorišćavaju sve mogućnosti televizijskog žanra (Review i Last Week Tonight with John Oliver), animirana serija koja po maštovitosti možda prevazilazi zlatne dane Futurame (Rick and Morty), drama koja verovatno ima najkonzistentniji kvalitet epizoda (The Good Wife), porodični sitkom koji je zapravo duhovit (Trophy Wife), i na kraju, iz krajnje subjektivnih razloga, jedna drama koja je u prvoj sezoni bila izvanredna, ali je u drugoj sezoni odlutala (The Fall).

Dosta sam razmišljala o tome koju seriju da stavim na koju poziciju, ali sam na kraju shvatila da to nije bitno. Jedino što je apsolutno sigurno je da je Last Week Tonight with John Oliver na prvom mestu. Nekih drugih popularnih serija nema na mojoj top 10 listi, jer mislim da se izdaju za nešto što nisu (npr. True Detective je, po mom mišljenju, samo procedural koji je prosto nakićen prelepom fotografijom i režijom, kao i “filozofskim” naglabanjima). Ali, svakom svoje.

» Arhiva tekstova

  1. Last Week Tonight with John Oliver
  2. Rectify
  3. Transparent
  4. Rick and Morty
  5. Broad City
  6. The Good Wife
  7. Review
  8. Trophy Wife
  9. Please Like Me
  10. The Fall

oliver

Djevojka

Moja top lista je isključivo subjektivna. Nisam sudila serije po objektivnim značajkama kvalitete (jer to nema smisla, a i nije zanimljivo), već sam odlučila izabrati 10 serija u kojima sam ove godine uživala gledajući, raspravljajući o njima i veselila se kao malo dijete svakoj novoj epizodi. Onda sam se srela s velikim problemom, jer je takvih serija bilo najmanje dvostruko više nego što mi stanu na listu. U svakom slučaju, 2014. je bila izuzetno dobra godina, počevši od brilijantne druge polovice treće i prve polovice četvrte sezone Person of Interesta, koji se polako ali sigurno pretvorio u seriju koja je uspjela spojiti sve elemente mojih najdražih SF djela u fantastičan triler s izvrsnim glumcima i velikim ulozima.

Nathan for You u svakoj epizodi ima istu premisu, ali radi čistog genija i talenta Nathana Fieldera to svaki put ispadne nadrealna društvena kritika nakon koje brišem suze od smijeha. Na popisu su još i nekonvencionalni Craig Ferguson, s kojim sam se dosad družila gotovo svakodnevno, koji je napravio istinsku revoluciju u svom žanru, i koji će mi zaista nedostajati. O The Trip to Italy sam već nešto kratko napisala, a za kraj je tu i Jane The Virgin, koja mi donosi sat vremena veselih pjenušavih i rozih sat vremena zabavnih intriga kakve su mi prije donosile npr. Gilmorice. Honorable mentions: The Fall, Cosmos, Broad City, Last Week Tonight.

I za kraj, serija koju sam cijelu pogledala i u kojoj sam najmanje uživala (da ne kažem proživljavala agoniju frustracija dok sam ju gledala) su toliko obožavani Leftoversi. Imaju tu i tamo neki dobar trenutak, ali sjećajući se sad svog iskustva gledanja predvadavaju samo osjećaji netrpeljivosti prema nesnosnoj pretencioznosti i nesuptilnosti, lošoj karakterizaciji te prodavanju repetitivne plošnosti pod dubinu. No više o tome možda jednom drugom prilikom.

» Arhiva tekstova

  1. Person of Interest
  2. The Good Wife
  3. Hannibal
  4. Nathan for You
  5. Rectify
  6. Mad Men
  7. The Late Late Show with Craig Ferguson
  8. The Trip to Italy
  9. You’re the Worst
  10. Jane The Virgin

person_of_interest

Marko Đurđević

Svake godine me ove godišnje top liste dočekaju nespremnog, koliko i da sam složim svoju, toliko i kad gledam druge liste serija i filmova pa shvatim koliko stvari još nisam stigao pogledati. Uz to, samo mi nabijaju krivnju (još više nego dok su bile aktualne) što nisam stigao “na vrijeme” pogledati Fargo, Rectify, Penny Dreadful, The Knick i vjerojatno još tucet toga vrijednog spomena. Znate svi onaj glupi osjećaj kad vas netko tupi “Ne gledaš ____? Jebote! Moraš to gledati odmah!” pa vas samo tišti nedostatak vremena (i u mom izolirano — rekli bi, glupom slučaju — novaca). Još je gluplji osjećaj kad nakon silnog hypea tako nešto i pogledate, pa na kraju ostanete razočarani — ove godine meni se taj slučaj zove True Detective – jedina serija za koju sam bio siguran da neće doći na ovu listu. Da, lijepa je to serija na mnoge načine, ali u konačnici mi je bila potpuno šuplja i bez duše.

Tako da je ovo lista serija od kojih je sigurno, pogotovo ovih s donjeg dijela, bilo boljih, ali ovih deset me svakom epizodom razveselilo i ispunjavalo onim “wow” osjećajem. Orange, Mad Men i The Americans najviše od svih — njihov poredak ovdje je sasvim nasumičan jer sve tri su mi bile apsolutni vrh i svaka po sebi nedodirljivo dobra.

Enlisted je bila jedina serija ove godine za koju mi je žao što je ukinuta, no i kao takva će ostati mali topli komični dragulj kakvih više treba na televiziji. A za Parks and Rec će pak neki reći kako se već razvodnio i da je mogao i trajati kraće, no takve bih uputio samo na finale sezone koje je svakom sekundom trajanja bilo savršeno. Za kraj, možda je bedasto ili geekovski naivno od mene postaviti Doctor Whoa, Flasha i Arrowa ovako visoko, ali čim čujem Flashovu temu neko dijete zatitra u meni, a Doctor Who me uvijek i pretvori u dijete koje velikih zadivljenih očiju promatra tu divotu. I zato s njima i zaokružujem ovu listu.

» Arhiva tekstova

  1. Orange is the New Black
  2. Mad Men
  3. The Americans
  4. Louie
  5. The Leftovers
  6. Doctor Who
  7. Enlisted
  8. Parks and Recreation
  9. Flash
  10. Arrow

ORANGE-IS-THE-NEW-BLACK

Milan Đuričić

Od deset najboljih serija iz 2014. godine na mojoj listi, čak šest su nove serije. Naravno, tu su i stari favoriti kao što su Mad Men, Game of Thrones i Shameless, koji su i dalje odlični, ali ipak pomalo pali u drugi plan zasenjeni nekim novim, svežijim serijama, što samo pokazuje koliko je 2014. bila odlična godina. True Detective je definitivno serija koja je ove godine bila u zeitgeistu, pa je iz tog razloga prva. Samo Louie može u isto vreme biti tako duhovit, mračan, realan i apsurdan, a The Good Wife iz sezone u sezonu sve bolja.

Transparent je, i pored kontraverzne i neobične priče, porodična drama sa kojom se svako može povezati; The Leftovers su duboka, emotivna drama, u kojoj misterija nije bitna, već likovi; You’re the Worst i Girls kao romantične komedije za ljude koje mrze romantične komedije i koje savršeno prikazaju generaciju dvadeset-i-neštogodišnjaka; Penny Dreadful ima sav seksipil i grozotu koju gotska serija o nadprirodnim bićima treba da ima; a Fargo odličan triler kao i True Detective, je nešto što morate pogledati, iako nas sledeće godine čekaju nova priča i likovi. I na kraju, HBO-ova sjajna satira o Holivudu, The Comeback. S obzirom na veliki broj kvalitetnih serija, kraj godine i ovakve liste su pravo vreme da se nadoknadi propušteno.

» Arhiva tekstova

  1. True Detective
  2. Louie
  3. The Good Wife
  4. Transparent
  5. The Leftovers
  6. You’re The Worst
  7. Girls
  8. Penny Dreadful
  9. Fargo
  10. The Comeback

true_detective

Marin Kuharić

Nemam pretjeranu potrebu objašnjavati zašto se svaka od serija na mojoj top listi našla baš na tom mjestu. Htio sam istaknuti puno manje poznatih novih serija, no nisam se htio pretvoriti u Zlatni globus pa sam ipak listu složio imajući u vidu serije u kojima sam stvarno istinski uživao ove godine. I ja sam jedan od onih koji je totalno poblesavio za Leftoversima, iako sam mračio na seriju prije nego što je krenula jer sam očekivao još jedan FlashForwardovski kaos.

Zašto The Comeback na tako visokoj poziciji? Jer kao teški ovisnik o Housewives franšizi i docu-reality žanru prepoznajem svaku namještenu montažu i svaki odglumljeni kadar. A Lisa Kudrow je svojom Valerie Cherish apsolutno fenomenalno istaknula svu tu tragikomediju koju predstavlja danonoćno snimanje docu-realitya. Nisam htio ubacivati dokumentarce, reality i slično, no da jesam, Last Week Tonight bi vrlo vjerojatno bio na prvom mjestu. Našao bi se tu možda i RuPaul’s Drag Race. Količina suza koju sam isplakao od smijeha gledajući taj fenomenalni urnebes ne može se ni s čim mjeriti.

Kratak osvrt i na par serija koje nemam na listi – četiri, pet godina tupio sam ljudima da počnu gledati The Good Wife, no ove sam ju godine namjerno izostavio s liste jer je serija ove sezone krenula u tako bizarnom i nekarakterističnom smjeru, kao da je onaj-događaj-koji-još-uvijek-nećemo-spojlati-iako-je-prošlo-šest-mjeseci bio udarac u glavu scenaristima te su se iz kome probudili kao druge osobe.

Razočarala me i nova sezona OITNB – Jenji Kohan očito kopira Ryana Murphya s Murphyevim zakonom koji kaže da kvalitetna serija u prvoj sezoni kasnije mora postati iritantna karikatura same sebe. Da ne budem Debbie Downer, 2014. godina je bila godina kada sam čak i ja došao do točke da jednostavno ne mogu pohvatati sve te nove i dobre serije koje nam serviraju iz dana u dan. I za kraj, moram to istaknuti – za boga miloga s onom Jane The Virgin. Ne… Jednostavno ne.

» Marin Kuharić

  1. The Leftovers
  2. The Comeback
  3. Louie
  4. Rick & Morty
  5. Mad Men
  6. Fargo
  7. True Detective
  8. Shameless
  9. Game of Thrones
  10. Veep

the_comeback

Dario Španović

Nisam imao namjeru stavljati Korru na prvo mjesto svoje liste, ali nakon finala i par trenutaka razmišljanja odlučio sam da zašto koji kurac ne bih stavio Korru na broj jedan. Ovo je moja lista. Iako nisam bio među najvećim obožavateljima Avatara, negdje tokom treće sezone Korre sve mi je jednostavno kliknulo. Od priča koje je serija proizvodila na tjednoj bazi, do fantastičnih uvida u proces nastajanja svake epizode od strane njenih tvoraca, Michaela Dantea DiMartina i Bryana Konietzkog.

Od sjajne režije i koreografija borbi, lijepe i živopisne animacije, dijaloga, scenarija i truda uloženih u stvaranje ovog svijeta i ovih nevjerojatno živih likova, koji su mi do kraja serije postali kao prijatelji koji su, nažalost – samo nacrtani. Korra je završila jednim od najljepših finala u zadnjih nekoliko godina, u tjednu kada smo izgubili, također deset godina stare, The Late Late Show i Colbert Report.

Ostatak liste popunjen je serijama koje su mi više ili manje obilježile godinu, od nevjerojatnog Nathana Fieldera i njegovog poremećenog showa, do depresije HBO-ovih Leftoversa i stiliziranosti britanske Utopije. Ona prva epizoda druge sezone. Fantastično. Od ostatka serija svakako bih spomenuo i odličnu, zabavnu i suludu Showtimeovu horor-šund-dramu, Penny Dreadful, te malo spominjani Kingdom, koji sam ugurao u ovih deset serija nauštrb nekih serija koje nisam uspio pogledati ove godine, ali koji funkcionira odlično kao MMA miks između Friday Night Lightsa i ranih sezona Sons of Anarchyja. Ako zadrži nivo kvalitete kao ove godine, Kingdom će biti jedan od favorita sljedeće godine. Tu su naravno i Arrow i Flash, dvije serije kojima se najviše radujem iz tjedna u tjedan, ali o njima smo već dovoljno.

» Arhiva tekstova

  1. The Legend of Korra
  2. The Leftovers
  3. Mad Men
  4. Fargo
  5. True Detective
  6. Nathan for You
  7. You’re the Worst
  8. Utopia
  9. Kingdom
  10. Penny Dreadful

legend_of_korra

Jerko Vičić

Bila je ovo godina iznenađujuće kvalitetnih novih serija koje su velikim dijelom i revolucionirale standarde televizijske produkcije (True Detective, Fargo), ali i godina koja je označila kraj nekih sad već kultnih naslova (Boardwalk Empire, True Blood, Sons of Anarchy). Drugim riječima, 2014. će ostati upamćena kao tranzicijska godina, u kojoj je jedno televizijsko doba dočekalo suton, a drugo zoru. Internetska dominacija tako polako zalazi u tv svijet i streaming uslugama zamjenjuje “ostarjeli” format unaprijed dogovorenih termina, iščekivanja, zamaranja reklamama i eventualnih snimalica programa.

Netflix i Amazon Studios već su pokazali kolike su točno prednosti takvih usluga, a uskoro im se pridružuju Sony Playstation i BitTorrent (legalno). I to je, sasvim sigurno tek početak, jer je ovakav pristup ponude savršeno prikladan za tip potražnje koji se razvija među populacijom naviklom na binge watching – gledanje kompletnih serija u komadu. Naravno, to ne znači da se kabelske i nacionalne kuće imaju čega bojati, jer tradicija ne izumire tako lako, a i ne treba, pogotovo kad ide uskorak s trendovima i odmah nedugo po emitiranju na tv-u nudi kompletne epizode na on demand uslugama. Zlatno, srebrno ili kakvo god doba televizije nas čeka, u svakom slučaju, bit će zanimljivo i šaroliko.

» Arhiva tekstova

  1. The Leftovers
  2. Fargo
  3. True Detective
  4. Hannibal
  5. Homeland
  6. Boardwalk Empire
  7. House of Cards
  8. Game of Thrones
  9. The Knick
  10. The Americans

leftovers

Krešimir Vinšćak

Bilo je lako za pretpostaviti da ovog puta krajem godine ljudi neće uspjeti pronaći konsenzus oko najbolje serije godine, no ako gledate prva mjesta na listama iznad mene… Jedna serija najčešće se ponavlja. Iako konsenzus nije točna riječ. I majkemi, nije samo zato jer smo od početka sajta poznati kao Lost fanboyjevi (mada bar malo racionalni, mislim), većina ostatka ekipe nije ni bila ovdje u to vrijeme. Damon Lindelof je jedina i sasvim slučajna poveznica između tih dviju serija. Volimo tog tipa, volimo kako mu je stalo do jebene serije i četiri godine nakon njenog kraja.

Ostale serije spominjane ovdje bile su podjednako odlične. “Objektivno” bolje, možda. Mada ne znam što to uopće znači. Mogu promiješati svoj poredak i okrenuti ga naglavačke, mogu se potpisati na bilo koju drugu listu iznad sebe. Opet bi bilo dobro, svejedno mi je. Dosta podjednako dobrih, odličnih sezona serija u godini kada smo ostali bez Breaking Bada, a opet na zajedničkoj listi imali tri potpuno nove serije na tri prva mjesta. Ove godine nije bilo univerzalno obožavane serije, možda je ovo prijelazna godina dok pop-kultura traži svoju novu primarnu fascinaciju, mada nije ni taj Breaking Bad bio pretplaćen na prva mjesta top lista do druge-treće sezone. Počeo sam već raditi listu za pregled najiščekivanijih novih serija 2015. godine. Imam ih trideset i četiri na popisu, za sada. Jebemti.

» Arhiva tekstova

  1. The Leftovers
  2. True Detective
  3. Fargo
  4. Louie
  5. Orange Is the New Black
  6. Mad Men
  7. The Americans
  8. Rick and Morty
  9. Rectify
  10. Game of Thrones

rick_morty

65 komentara
  • Koliko god mi neki izbori,naročito na vodećim mjestima,izgledaju poprilično zapanjujući svatko od nas ima pravo na svoje mišljenje…iako je Jerko najbliži onome što je meni naj naj…

  • Pratim serijalu skoro godinu dana, i apsolutno sam zadovoljan kako vodite sajt.
    E sad, pošto cenim vaše mišljenje, zatražio bih mali savet. Vidim da je Mad Men u vrhu svih top lista svake godine, i voleo bih da znam da li je vredno sustizati njegovih 7 sezona? Mislim da li će me ostaviti bez daha, i sa čime bi ga vi uporedili, zato što nemam baš dovoljno slobodnog vremena da bacam na nešto onako prosečno ili iznad proseka.

      • Zanimljiva recenzija. Reci mi, iz današnje perspektive, da li vidiš Mad Men kao jednu od četiri najsavršenije serije ikad snimljene?
        Zainteresovan sam sada, počeću da gledam, pa da vidimo gde će me to odvesti.
        Hvala na odgovoru.

        • Od 2000. godine na dalje mozda. Tesko mi je govoriti za ono prije. Jedna od nekoliko najboljih, je li sad bas cetiri, sedam ili dvanaest, ne znam.

          • kad se već priča o tome bilo bi zanimljivo kad bi sastavili listu od 20 najkvalitetnijih serija barem od 2000.

            Mad Men je po meni jedna od rijetkih serija u kojoj mogu uživati dok je gledam. Zabavna je, ima dosta humora a i kvalitetna je. trebalo mi je par epizoda da se naviknem na atmosferu serije ali kasnije je bivala sve bolja i bolja.

  • Moja lista:

    1. Rectify
    2.The Americans
    3.The Missing
    4.Orange Is The New Black
    5.Olive Kitteridge
    6.True Detective
    7. Broadchurch
    8.Game Of Thrones
    9.Penny Dredful
    10.The Knick

  • Baš mi je bio gušt čitati izbore najboljih serija na serijali proteklih dana – skroz ste dobro to odradili. Također mi je fora uspoređivati vlastiti izbor s izborom serijalinih autora, pa iako se matematički (mislim na broj serija u popisu) moj izbor možda najviše poklapa s Krešinim – Djevojka je ta koja mi je uljepšala dan svojim osvrtom na Leftoverse! Svaka čast, automatski je dobila (još jednog) fana! :-)

    I naravno: nepostojanje konsenzusa među autorima oko najbolje serije je po meni svakako najbolja stvar ovih izbora (pa i svih ostalih, uklučujući i predsjedničke, sic…)!
    Kao što se vidi po pojedinim “ljutim” komentarima, pojedinci među nama prilično osobno shvaćaju izbor najbolje serije. Budući da ne postoji serijalino unificirano mišljenje o tome koje su serije najbolje – izbjegli ste opasnost da zvučite k’o neka sekta…
    Svaka čast na trudu, sve najbolje u najnovijoj…

  • Evo moje liste (iako nitko nije trazio):

    1. South Park
    2. The League
    3. Archer
    4. New Girl
    5. Community
    6. Californication
    7. The Walking Dead

    8. Parks & Recreation
    9. Wilfred
    10.The Americans

    Uz to, gledao sam jos GoT, HIMYM, Louie, Modern Family, Suburgatory i TBBT (da se ne pitate zasto nema True Detectiva, Farga itd.)

  • sve je to jako individualno. nešto od kritika ti se može i ne mora sviđati, u glavnom na njih gledam samo kao informacije, da je to i to, nešto, novo stiglo i sl.. u istraživanja krećem sama jer kritike ponekad znaju biti zastrašujuće i govore puno više o autoru nego stvarnoj kvaliteti ili nekvaliteti serije.

    moja lista:

    1. person of interest
    2. boardwalk empire
    3. mad men
    4. halt and catch fire
    5. the killing
    6. penny dreadful
    7. da vinci’s demons

    fargo i true detective čekaju da dođu na red.

    hanibal i rectify su mi se doslovno smučili, uključujući novog ray donovana (prva sezona OK) – sve skupa prebolesno.

    • 1. person of interest
      4. halt and catch fire
      5. the killing
      7. da vinci’s demons

      hanibal i rectify su mi se doslovno smučili

      kritike ponekad znaju biti zastrašujuće i govore puno više o autoru nego stvarnoj kvaliteti ili nekvaliteti serije.

      Doista

      • žao mi je što te pogodilo ali kao što -djevojka- reče, spomeneš samo one koje s veseljem gledaš.
        čak i kritičari serijale, neki fantastični a neki fakat zastrašujući, trebali bi naučiti da su i sami podložni kritici. pa neka je onda i nauče prihvatiti.

          • ne možeš ti to voljno Krešo, htio ne htio, ti si strah i trepet Serijale :(

          • hehe, istina da sam izabrala malo nespretnu riječ ali u zadnje vrijeme, ili baš nabasam na takve u kojima je svaka druga riječ neka psovka i nekakva čupava teoretiziranja, naravno to bi trebalo biti cool i sl., meni nije. čovjek bira ono što mu paše,

            život je stresan a film zabava i odmor, tako da nadobudna (mladenačka uglavnom, vjerujem) ispuhavanja zaobilazim jer danas mediji ionako sustavno izokreću vrijednosti itd.itd… tako da… zastrašujuće :D. budite fini kakvi ste i bili :).

          • A jeb… Ovaj, hocu reci, uh! Prokletstvo!
            Mislim da pretjerujes. Nisam siguran na sto uopce mislis pod “cupava teoretiziranja”, ali sto se psovki tice — da, nemamo problema s tim, ponekad, kada je prikladno. “Svaka druga” je smijesno pretjerivanje, ne znam s kojom poantom.
            Ali da, ne vidim problem s time. Ne, nije zato da se bude “cool”, vec radi efekta, naglasavanja poante ili eventualno zajeb… zezancije. Ne volim(o) suhoparnost.

          • vaš portal, vaše recenzije, čitateljima se mogu ili ne moraju sviđati.

            smiješno i glupavo bi bilo da svi isto misle. ili ne bi?

      • da li ti se nešto dopada ili ne uvelike ovisi i o glavnom liku tj. glumacu koji mi je izrazito odbojan. ne znam da li je to dio njegove prirode ili se jako dobro uživio u ulogu kad s toliko puno tjeskobe, mučeništva itd. puževim korakom odmotava priču, da nemam strpljenja ni volje pratiti nečije patnje kreirane u svrhu … zabave?! iako, moram priznati,pojedini djelovi koji se odnose na boravak u zatvoru su maestralno napravljeni, ali na žalost ne i prvi puta viđeni.

          • kada ne postoji volja, očito ni sposobnost razumijevanja, najlakše je nešto izvuči iz konteksta. odrasti.

          • Nije do mog odrastanja to što si tako na moje pitanje odgovorio! LOL!

          • stvarno ne znam što da odgovorim osim da..ne razumiješ.

        • To mi je dosta lijen argument. “Nije prvi puta viđeno”. Film i televizija zajedno imaju milijune sati materijala. Dodaj knjige, glazbu, kazaliste… Je li bitno sto je nesto “vec vidjeno”? Mislim da je bitnije kako je napravljeno i kako se uklapa u cjelinu.

          • naravno ali upravo te scene u zatvoru su me jako podsjetile na jednu od epizoda (u skraćenoj verziji) the killing, a kada se u kratkom vremennskom razdoblju pojave dvije skoro identične stvari kažemo da je to već viđeno, što se razlikuje od uobičajnog -već viđenog. kako si lijepo nabrojio, filma,televizije, književnosti itd.. sve je već viđeno.

  • Prije svega, moram reći da sam redovni posjetitelj serijale.com i da sam uglavnom jako zadovoljan stranicom. Nisam imao potrebu pisati komentare sve do ovog članka.

    Ja znam da je kritika uvijek subjektivna stvar i o tome ne treba previše trošiti riječi. Međutim, kada ista ta kritika pređe granicu dobrog ukusa i zdravog razuma, onda više naprosto ne možemo pričati o kritici nego o klasičnom proljevu. Riječ je, dakako, o prva 3 autora/autorice.

    Način na koji oni pljuvaju po serijama True Detective i Leftovers je isti onaj način kojim možemo popljuvati ama baš sve – od Tarkovskog preko Fellinija do Bergmana ili bilo koga drugog. Meni npr. nikad nije sjela serija Mad Men, ali bih samom sebi bio prilično glup ako ne bih shvaćao zašto je ona većini kritičara među top 10 serija, i to ne samo ove sezone nego možda (čak vjerovatno) i desetljeća. Ali ako ti se neka serija nije
    svidjela, onda se lijepo napiše – sorry, it’s not my cup of tea i to je to. A
    izdrkavanje o “samo proceduralima prosto nakićenim prelepom fotografijom i režijom, kao i “filozofskim” naglabanjima”, “nesnosnoj
    pretecioznosti i suptilnosti, lošoj karakterizaciji te prodavanju repetitivne
    plošnosti pod dubinu” i “lijepe serije koja je u konačnici bila potpuno šuplja i bez duše” je samo – ufurano izdrkavanje, a ne kritika. Samo da podsjetim – dotični turbomegaznalci o serijama su na prva mjesta postavili sljedeće serije: Last Week Tonight with John Oliver, Person of Interest te Orange is the New Black. Oh, kakve li uzvišenosti, kakvog li nenadjebivo dobrog
    ukusa! Jebena avangarda! Evo upravo trčim u javnog bilježnika da vam napišem zahvalnicu što uopće postojite!!!

    Fuj i bljak! Nema gore sorte kritičara od one koja se, ponajprije zahvaljujući patološki snobističkim porivima, fura na moram-biti-totalno-drukčiji-od-drugih stav. Da malo bolje razjasnim svoju poantu, preslikat ću sve ovo na svijet muzike. Ja osobno ne slušam ni Stonese ni Beatlese ni U2 ni Pink Floyde ni… i tako dalje. Ali ukoliko mi ne bi bilo jasno zašto se albumi nabrojanih grupa redovno nalaze među top 100 svih ozbiljnijih lista albuma svih vremena, ja bih bio mentalno retardiran čovjek. Jedna je stvar sviđa li se meni njihova glazba ili ne, a nešto potpuno drugo shvaćam li važnost i utjecaj njihove glazbe. Ukoliko netko nije u stanju rezonirati između ove dvije stvari – neka se ostavi kritike i neka uzgaja cvijeće, skuplja markice i salvete ili što god… Usko povezano s ovim je i već spomenuti snobizam. Dakle, sve ono što je prepopularno ne valja pa
    stoga ja neću biti jedan od te silne mase (naravno – lošeg) ukusa. Siguran sam da su mnogi od vas u alternativnom điru, a još sam sigurniji da ste u istom naletili na more patoloških snobova kojima će Bleach od Nirvane biti kultan album, a Nevermind komercijalno bezvrijedno sranje. Ali avaj! Ubrzo i Bleach (zahvaljujući planetarnom uspjehu Neverminda) postaje popularan pa sad ni on više nije tako kultan. Tada se prelazi na “manje” bendove kao što je npr. Mudhoney. Ali problemi ne nestaju… Svaki alternativac zna barem za pjesme Touch Me I’m Sick, Suck You Dry i Here Comes Sickness… Retardirani snobovi su na aparatima… Gdje sad, što sad, kako sad biti totalno drukčiji od drugih? Eh, onda se iskopavaju bendovi koji se nisu pomaknuli iz vlastitih garaža i koji su u čitavoj karijeri snimili dva demo albuma. E, to je to, tu nema rulje koja nešto zna o tim bendovima nego samo mi! Yeah motherfucker, sad smo opet cool i
    iznad svih drugih.

    Dakle, Anđela Dubljević, Djevojka i Marko Đurđević, jedan prijateljski savjet – ostavite se pisanja ove vrste, kronično ste netalentirani i ego stavljate ispred zdravog razuma. Jako me podsjećate na one glazbene kritičare koji su pljuvali prve Zeppelinove albume, a radi čega im se glazbeni svijet dan danas smije. I da budem još konkretniji – netko tko ne uvrsti Fargo, Leftovers i True Detective na listu najboljih serija u 2014-toj naprosto nema osjećaj za serije. Nema i gotovo. Ovo nije subjektivan stav nego zdrav razum (pogledati što sam napisao o Mad Men). Zbog ovakvih kakvi ste vi, čitava profesija kritičara je svedena na podsmijavanje i posprdne komentare.

    Za kraj, da ne ispadne kako samo kritiziram – Milan Đuričić, Marin Kuharić, Dario Španović, Jerko Vičić i Krešimir Vinšćak – jako lijepe kritike, svaka čast.

    Lijep pozdrav.

    • Evo, ja ti se iskreno ispričavam što nisam uživala gledajući iste serije kao i ti, mora da sam preskočila svoju dnevnu tabletu uniformiranosti. Što sam i napisala u “uvodu” svoje liste, ali hej, koga briga. Hvala na iscrpnom komentaru, nadam se da si bar izbacio svu žuč za danas.
      Pusa bok!

      • Djevojko, omašila si ceo fudbal. Pročitao sam čitav tvoj tekst pa tako i uvod. Ne radi se o proljevanju žuči (ako nisi primijetila, većinu autora sam pohvalio) nego o argumentiranoj kritici. Da si barem našla neku konstruktivnu manu Leftoversima, riječi ne bih rekao. Ali, ponavljam, ono što si napisala o dotičnoj seriji možeš napisati o bilo kojem filmu, seriji, albumu ili knjizi. Drugim riječima, sve može biti totalno sranje i sve se može podcijeniti. Nesnosna pretencioznost i nesuptilnost? Loša karakterizacija? Prodavanje repetitivne plošnosti pod dubinu? Sasvim je ok da ti se serija ne sviđa, ali ljepiti joj epitete koji nemaju veze s mozgom je čisto proljevanje otrcanim kritičarskim terminima.

        (pljujem -eš, -e, -emo, -ete, -u ili pljuvam, -aš, -a, -amo, -ate, -aju pitanje je sad! Dok god mi se traži dlaka u jajetu zbog eventualnih gramatičkih pogrešaka, znači da sugovornik ostaje bez valjanih argumenata. Meni npr. nikad ne bi palo na pamet da ti ukažem na činjenicu da zareze ponekad stavljaš tamo gdje im nije mjesto, a tamo gdje im je mjesto ih katkada – nema… Nismo u školi, pobogu!)

        • Ha gle, da sam imala više mjesta stigla bih i obrazložiti zašto smatram da je nesuptilna i plošna, ali da sam radi jedne rečenice zasluženo uspjela izazvati tolike salve reakcije ne bih se složila. Ovako ispada samo da 1) da, zaista prolijevaš žuč, jer ne znam gdje bi točno mogao reći da se radi o “argumentiranoj kritici” jer opet – odgovaraš na jedno rečenicu. Jednu. I slijedom te jedne rečenice vadiš zaključke, bogtepitaotkud, i onda još ubaciš digresiju o Nirvani (koja je fantastična btw, stvarno promašena u odnosu na tekst na koji “odgovaraš”, kao i ostatak “kritike”). Radi se o tomu da si vidio nešto s čim se ne slažeš i ražestio se i napisao zid teksta. Jasno da se radi o žuči. Radio bi se o argumentima da si na nešto ciljano odgovarao, a ne pretpostavljao što-sam-ja-mislila-ili-ne-mislila jer nisam mogla obrazložiti. Ne vidim zašto to sve shvaćaš toliko osobno (i ozbiljno), jer..znaš. Radi se o top listi serija. Koje su druge osobe gledale. Mogla sam staviti i My Little Pony na prvo mjesto i tvoj rant bi i dalje bio besmislen.
          2) Nemoj se toliko ljutiti na ljude, stvarno nema razloga da se bes potrebe živciraš. Osim ako ovo nije distrakcija od većih problema, u kojem slučaju, samo nastavi i ispuši se :D
          I slobodno i dalje smatraj kako je problem u strani koja se našla uvijeđenima postom u kojem si ih bez razloga izvrijeđao. Mir s tobom ˜

    • Napisao si tiraniju od tri kartice teksta na temelju nepotpunog popisa desetak serija, koje su pisali ljudi kojima ni gledanje serija, ni pisanje o njima nije ni posao, ni profesija, niti su za tekstove ovdje dobili bilo što osim riječi hvala, eventualno runde pive. Samo zbog tri serije koje neki možda nisu ni stigli pogledati. Ili imaju sasvim valjan razlog i mišljenje koje ne stane u tisuću i kusur popratnih znakova uz listu.

      A napisali su neke jako lijepe tekstove ovdje, možda bi ih trebao potražiti.

      • Dječače, nikad ne odbijam normalnu diskusiju. Bojim se da problem zapravo leži u suprotnoj strani koja se našla uvrijeđena mojim postom. Ako misliš da ću potvrdno klimati glavom, oduševljeno pljeskati i padati u trans na svaki tekst napisan na ovoj stranici – em se debelo varaš, em fuck off. Aha, ključna stvar je što ljudi koji ovdje pišu čine to besplatno? Da, i? Zaboli me ona stvar rade li to iz ljubavi ili su plaćeni. Ako se s nečim ne slažem, zašto to ne bih i napisao? Ili je ova stranica klub-onih-kojima-se-treba-klanjati? Ako jest, brišem što dalje i više se ne vraćam, obećajem (hmmm, ili obećavam?)!

        Ne sumnjam da dotični imaju jako lijepe tekstove ovdje, neke sam vrlo vjerovatno i pročitao. Međutim, ovaj tekst im ne spada u tu kategoriju, dapače.

        P.S. Zar je zabranjeno pisati 3 kartice teksta? Imate li limit po tom pitanju? Pitam jer ne znam, a spomenuo si to kao da je u pitanju otežavajuća okolnost.

          • Prije svega sorry, tek sad vidim da si Krešo, ono “dječače” nije bila provokacija nego kako sam na brzinu odgovarao, a ova gore se zove Djevojka, izletilo mi to “dječače”. Koliko sam ratoboran i agresivan govori činjenica da ovoj gore neću odgovarati. Ne da mi se, nema smisla jer žena naprosto ne kuži. Osim toga, gdje je ta agresivnost? Jesam li nekome nešto opsovao? Osobno nekog uvrijedio? Prijetio nekom? Ja sam samo iznjeo argumente na koje mi se, dosad, nije valjano protuargumentiralo. I to je ama baš sve.

          • Nemam namjeru razvlaciti prepirku, jos manje pokusavati kontrirati straw man argumentima koje postavljas.
            Ali daj, nemoj mi prvo reci “fuck off”, a onda se praviti nevinasce i pitati me gdje vidim agresivu.

          • Ok, a ti ne vadi riječi iz konteksta. To “fuck off” je izrečeno u uvjetnoj rečenici, ne radi se o kategoričkom, bezobraznom i bezuvjetnom “odjebi”. Pročitaj još jednom pa će ti biti jasno.

    • Tebi su Oliver, Person of Interest i Orange alternativa serije? Ajde da se radi o nekim svedskim-danskim, mada je i to vec mainstream, ili belgijskim. Prije su Leftoversi znak snobizma i pretencioznosto.

      Ali reci ti ljudima, sto tebe STVARNO muci u zivotu?

      • Draga Jelena Rozga,

        budući da ama baš ništa nisi shvatila iz mojih postova, krenimo obrnutim redom – što bi uopće bila alternativna, a što mainstream serija? Ti koristiš te termine, ne ja, dakle red je da malo pojasniš. Ako mene pitaš, serije je malo teže dijeliti na alternativne (ili indie, svejedno) i mainstream za razliku od filmova i glazbe. Jer SVE što je predodređeno za emitiranje na TV-u ima svoju komercijalnu računicu, dok za veliko platno ili cd/gramofon to nije uvijek slučaj. Moje paralele nisi shvatila na pravi način pa si ih povukla tamo gdje ne treba.

        Sigurno si čula za Twin Peaks, zar ne? Za ondašnje standarde TV serija od prije četvrt stoljeća, to je također, za kritičare poput Đevojke, bila izuzetno pretenciozna serija. Međutim, ti kritičari su munjevito brzo pali u zaborav, a serija je postala kult nad kultovima, avangarda u punom smislu riječi i debelo ispred svog vremena. Naravno, ne tvrdim da će Leftovers i približno doseći Twin Peaks, ali – dajte malo pažljivije s tim olinjalim terminom “pretenciozno”.

        Bonton ti nije na visokoj razini jer, uslijed nerazumijevanja i kroničnog nedostatka argumenata, udaraš na osobno, dakle pokušavaš vrijeđati. Međutim ja, neratoboran i neagresivan kakav jesam, se neću spuštati na tako nisku razinu. Razmisli o tome, Jelena, možda postaneš bolja osoba i konstruktivnija sugovornica.

        • Stavljanje svojih riječi u tuđa usta je jedina razina diskursa koju poznaješ, a to dojadi prilično brzo.

          • Nemojmo ad hominem spike, molim te. Ako nešto tvrdiš, argumentiraj. Koje svoje riječi stavljam u tuđa usta? Gdje sam ja to izrekao da su Oliver, Person i Orange alternativne serije (što god to značilo)? Nigdje. Ponavljam, krivo si shvatila moje paralele. Ovo sve pišem pod pretpostavkom da si to ti, Jelena, bez obzira na novu pjesmu u tvom nicku.:)

            Zašto su moje poruke duže? Jer lijepo pojasnim što želim reći. Kakve su vaše poruke, samo pogledaj – ja izljevam žuč, ja mrzim ljude, ja ratoboran, ja agresivan, ja koristim straw man argumente (a potpuno je nebitno što vi nemate čak ni takve), ja imam probleme u životu, ja Adolf Hitler, bokte… Pa mislim da jedna jedina konstruktivna kritika ne bi izazvala takav bijes niti kod najrazmaženijeg derišta. Ne sviđa mu se što pišemo, on mrzi ljude i agresivan je, kmeeee kmeeee… Odrastite, majka mu stara!:)

            A to što serijalu.com smatram jako dobrom stranicom (već navedeno) i što sam većinu autora pohvalio (također već navedeno) ste (ne)vješto propustili.

          • Onda se izvinjavam. Jer Bižuterija i Nirvana su njezine pjesme pa kontam možda voliš Rozgu. Ovo nije podjebavanje i potpuno je nebitno u raspravi voliš li je ili ne. Nemam ništa protiv Jelene iako je ne slušam.

          • Primjeti samo, molim te, razliku izmedju komentatora sa ‘serijala’ tagom (autori), i onih bez (posjetitelji).
            Doduse, svrbi me sad taj tvoj ‘ad hominem’ vapaj, ali bolje da ne otvaram i tu pandorinu kutiju.

          • Ma Krešo, vidi jednu stvar – nije mi jasno kako nitko nije primjetio (ili nije htjeo primjetiti) moju zamjerku koja je ključna u svemu ovome, a ta je da kritiku upućenu seriji Leftovers od strane Djevojke možeš primijeniti (djelomično ili u potpunosti, svejedno) na bilo koju drugu seriju ili film. Gledam njen top 10, za svaku seriju od 1 do 10 mogu reći da je proljevatorska, da je hipsterska, da je pretenciozna itd. Ali nije to glavna poanta. GLAVNA POANTA JE DA BIH BIO U KRIVU AKO BIH TAKO NEŠTO NAPISAO. Čak iako mi se većina njenih top 10 serija uopće ne sviđa. Eto, o tome se radi.

          • Primjetili smo, samo je ostalo izgubljeno u moru ostalog.

            I čak bi se u određenoj mjeri složio s tobom, da si ostao na toj jednoj stvari. U tome da su malo nepotrebni off hand remarkovi (koje nitko ne naziva pravom kritikom, niti se mi smatramo kriticarima, ali sad to…) u temi o 10 najboljih / najdrazih serija. Iako nitko, nitko nije uopce ni popljuvao nijednu tebi “spornu” seriju.

            Ali onda si otisao u potpuni besmisao, pocevsi od fantasticne povijesne crtice o Nirvani, preko bizarnog ranta o alternativacima, pa do ad hominem dijela i tesko te bilo ozbiljno shvatiti.

          • Pazi, jasno mi je da svi vi ovo radite iz ljubavi i da (pretpostavljam) imate neke druge profesije od kojih živite. Međutim, na ovoj stranici vi ste kritičari i/ili recezenti i u tome nema ama baš ništa loše, dapače. To što niste profesionalci (u smislu da živite od tog) vas ne čini niti malo lošijim niti inferiornijim u odnosu na one koji žive od toga. Često je upravo suprotno – ovdje nailazim na jako kvalitetne tekstove, neusporedivo kvalitetnije od raznoraznih novinarčića i kritičara koji žive od toga.

            Ali u krivu si kad kažeš da nitko nije popljuvao meni spornu seriju. Za djevojku sam sve objasnio, ali se Anđele i Marka i njhovih komentara o True Detective-u još nisam dotakao. Neću sada o tome previše trošiti riječi, maksimalno ću skratiti i uputiti im identičnu zamjerku kao i Djevojci. Izjaviti za True Detective da je samo procedural nakićen tim i tim ili da je šupalj i bez duše je naprosto neistina. Bez obzira koliko ti se serija ne sviđala.

            Nirvana je spomenuta u kontekstu snobizma jer, kao što već rekoh, nevjerovatna mi je stvar da među 10 naj serija nema Farga, Leftoversa i True Detective-a (dok npr. neuvrštavanje meni najdraže serije Boardwalk Empire-a već mogu shvatiti). Ne zato što se meni te serije posebno sviđaju nego zato što, sa potpuno realnog stajališta, to zaslužuju (iako trebam napomenuti da je Marko u listu uvrstio Leftoverse). Po automatizmu sam to povezao sa snobizmom (neće se valjda meni na listi naći nešto što bi se našlo većini drugih) i dajem za pravo da sam pogriješio i omašio ceo fudbal. Ako sam pogriješio – moje najiskrenije isprike.

            Jedna off topic opaska o alternativcima – bojim se da si me krivo shvatio. Ne stavljam sve alternativce u isti koš. Na kraju krajeva, i sam dolazim iz “alter miljea” i vjeruj mi, jako ugodno bi se iznenadio kada bi vidio moju kolekciju ploča nevezano uz tvoje glazbene preferencije. Da, baš ploča jer ne kupujem cd-ove, vinil je svetinja. Međutim i nažalost, u alter krugovima primjećujem ogroman broj snobova pa sam zato ono sa Nirvanom dao kao primjer.

            I ne shvaćam što se toliko hvataš na moju ad hominem konstantaciju? Ukoliko ad hominem podrazumjeva negiranje (ili osporavanje, whatever) nečije tvrdnje poentiranjem na negativne osobine osobe koja izriče tu tvrdnju i ukoliko se meni, prije bilo kakvog pokušaja konstruktivne (protu)argumentacije, spočitava da sam agresivan, da imam osobne probleme i da mi je ovo ispušni ventil, da imam silne muke u životu te da ubacujem svoje riječi u tuđa usta (?), gdje sam to pogriješio sa spominjanjem ad hominema???

          • Ja se ispričavam unaprijed i ne mogu vjerovati da moram ovo pisati, ali dobro jesi li ti jebeno normalan kralju? Tko ti daje za pravo određivati što su drugi ljudi trebali stavili na SVOJE liste. Kakva objektivna mišljenja, kakav Pink Floyd u pizdu materinu. Tko si ti da drugima određuješ što se njima sviđa, a što im se ne sviđa. Ako je nekome nešto šuplje ili bez duše, jebiga za njega. Ti mu nisi objasnio zašto tebi to IMA DUŠU, nego si navodio neke xy argumente JER JE TO TAKO i jer je to netko drugi rekao.

            Em se debelo varaš, em fuck off (op. a ne radi se o kategoričkom, bezobraznom i bezuvjetnom “odjebi”.). Sadržaj i postoji da ga možemo shvatiti na više načina i nismo svi jebeno isti. Govoriš o izdrkavanju autora i onda, u sljedećoj rečenici, sereš po njihovom izboru. Znam da smo na internetu i sve to, ali ne moraš biti debil svejedno.

  • Svoje sam rekao i uvijek su dobrodošli konstruktivni sugovornici za razliku od orangutana čiji se vokabular sastoji od valjda jedva 100-njak riječi. Lijep pozdrav! :)

  • kriticari, naucite prihvatiti kritiku. :) inace, volim vasu stranicu i recenzije, ali nije naodmet pokusati malo sagledati stvari, nazovimo to strasnom rijecju, objektivnije. tako ste, mislim prosle godine, stavili arrow medu 30 najboljih serija. na momente zabavan guilty pleasure nema sto raditi u listi najboljih. samo mala opaska. poz!

  • True detective…Game of thrones…Breaking bad…Dexter…The walking dead…Revolution…The Following…Hannibal…Under the dome…Prison Break…

  • Ugodno sam iznenadjena sto je netko uvrstio Please Like Me, jer mislim da nisam vidjela vase recenzije. Ali sam i iznenadjena sto nitko nije uvrstio Peaky Blinders.

Odgovori

Serijala je online magazin posvećen aktualnim i popularnim televizijskim serijama, kritici i novostima.

© 2009-2023 Serijala.com, sva prava pridržana

ISSN 2459-5861