Recenzija: Fortitude — Uznemirujući noir Arktika u intrigantnoj misteriji | serijala.com

Sa izvrsnom glumačkom postavom, raznolikim ansamblom zanimljivih likova, misterijem i vrlo pažljivo tempiranom režijom, trenutno je jedna od najboljih serija na televiziji.

1. Robisierra says:

Pohvale za recenziju, sve napisano, po mom mišljenju, stoji :)

Počeo sam gledati bez pretjerano velikih očekivanja pa mi je možda i zato Fortitude ugodno iznenađenje. Sigurno jedna od boljih novih serija koje sam gledao ove godine.

Preporuka za sve ljubitelje intrige i krimića.

• djevojka says:

Tako sam i ja, prvu epizodu sam pogledala čim se prikazala i bilo je instant oduševljenje bez nekakvih predhodnih očekivanja. Ne znam hoće li, ako bingeaju, drugima možda dojam biti drugačiji, čula sam i da se nekima ne sviđa “smjer” u kojem je otišlo, ali nakon tamo negdje 5-6-7 epizoda je to bilo to, za mene čista brilijantnost. jej!

2. stiva993 says:

Uh, svida mi se recenzija nakon razocaranja s broadchurchom u 2.sezoni ovo mi se cini zanimljivim :)

3. Ana says:

Da, birljantnost u drugoj polovici + odlična recenzija, Djevojko! Ja sam na 8. epizodi, gledali smo dečko i ja i otkad je došao DCI Morton već pri prvoj šalici kave koju je prinio ustima pljesnula sam: Twin Peaks! Ali dečko je negodovao i oponirao da fali element surealnosti cijelog mjesta (on je iz sjeverne zemlje & znao je što je lutefisk kad su prvi put to spomenuli pa možda zato :D meni je čist dovoljno surealan taj arktik!). Tehnički serija u rangu kvalitete True Detectiva u Farga! KAKO će se izvrtiti, ajme… ali moje glavno pitanje je zašto neki jesu *exposed* a neki nisu! (- ovo ne bi trebao bit spojler) Voljela bih nadnaravno objašnjenje, ali nemam dobar predosjećaj jer jedino što mogu zamjeriti seriji je da malo “vara”: naime, ono što se dogodilo s dječakom, pa kad se odvrtilo…d,d,d,ne, :)— nisu prikazali neke momente koji su prvotnu fabulu učinili zbunjujućom i manjkavom, e da bi onda odjednom iznjedrila pidžama itd…

• djevojka says:

Ma ne mogu se ljutiti na njih. Prvo kad se pojavila pidžama sam i ja bila zatečena otkud sad to, onda na kraju ipak posložiš sve komadiće slagalice na mjesto i bude logično. I onda skužim da mi se zapravo sviđa što mi nisu crtali kako se sad to tamo pojavilo jer se oslanjaju na to da će gledatelji uspjeti zbrojiti dva i dva.
      A koji je tek šok bio kad se odvrtilo što se dogodilo s malim, ja sam bila više u šoku što su -otišli tamo- nego što se to dogodilo. Zabavno nespojlerasko komentiranje!
      Don’t eat the lutefisk.

• Ana says:

Ne bih se ni ja ljutila na njih, ne ne! :) Predobri su i fora je to, ajd, iako: prvi put sam gledala sama tu prvu epizodu skoro do kraja, onda je došo dečko i nagovorila sam ga da gleda. I na tom dijelu gdje je crnac bio s onom… pa se vratio, stao pred ogledalo :D sam rekla dečku: Ajde sad ti meni reci od čega je on sad krvav?? OD ČEG? :D Onda je teorija bila da ga je ova grebla :D Ali kako to s malim nismo skužili!!! Upravo zato jer su izrezali dio! Jel ima tko da je skužio rano?

• djevojka says:

Ma sto posto nije nitko, tako je rezano da odmah pomisliš da je on nakon akcije u štaglju obavio i “to” pa bio krvav. Zločesti Fortitude :D

4. Ana says:

Na 10. sam epizodi, ovo je bolje i od True Detectiva i Farga! O.o A nekih scena bi se posramio i Hannibal :D

• djevojka says:

Upravo tako! Ali mislila sam ako napišem da je bolje od TD ili Farga da će me tu razapeti (već je i ocjena čitatelja iz nekog razloga prkosno niska, a čini mi se da nitko nije ni gledao?) – ali kvragu, bolja je, od TD meni definitivno, čekam kraj da vidim jel bolja od Farga. :D

Isao pogledati. 16 ocjena, od toga 4 najniže.
        I usputna zanimljivost: imala si na recenziji Jane nekog tko ti je dolazio svaki dan lupati najnizu ocjenu. That’s dedication.

• djevojka says:

Nekako sumnjam da su 4 osobe gledale i zaključile kako se radi o najvećem smeću ikad snimljenom :D
          A za Jane… da, ima puno aktivnih mrzitelja. Nisu vidjeli svjetlost!

5. konkvi says:

ne znam što da kažem HAHAHA.
    sporo, sliči švedskim, danskim i sl. serijama. podsjetilo me na jednu davnu, bolnica u kojoj se dešavaju sva moguća čudesa, od duhova, ljudskih nakaza itd., svašta izmiješano, bez neke posebne glave i repa. glavno da ide. samo što je tamo i bilo naznake humora kroz uvrnuti horor i atmosferu, dok ovdje, HAHAHA, samo ako se baš jako potrudiš i imaš čudan smisao za humor pa ga pronalaziš u identičnim kockicama na policajčevom kaputu i kauču, i tako, ili na trenutke gdje se iz aviona vidi kako glumačka ekipa uživa, pa im je sve smiješno :D.

10 ep., sve skupa ocjena +3.

• djevojka says:

Ti misliš na Lars Von Trierov Kindgom, s kojim Fortitude nema baš ništa zajedničko, osim toga što su neki glumci Danci.

• konkvi says:

ne sjećam se naslova, ali da, vidim na imdb-u da se radi o toj seriji.

kada kažem da podsjeća onda mislim na atmosferu, ne radnju , iako bi se našlo nekih dodirnih točaka.

fortitude u prve tri-četiri epizode je spor, puno praznog hoda, i doslovno,bez obzira što se time želi postići,valjda ,napetost i sl.. peta epizoda je bila najkompletnija i zaslužuje najvišu ocjenu. na žalost, ostalo mi se nije dopalo i nakon druge smrti postaje jako predvidljivo, brodić s kljovom isplovi itd., već vidim sezonu dva, možda tri ,kojim putem ide, u ovako sporom ritmu, bez obzira na krajolik i neke izvrse, neke nešto manje izvrsne uloge, nije me oduševio kao blood simple nap., obzirom da se uspoređuje sa opusom braće coen, a ljubitelj farga nisam, premda seriju fargo još nisam odgledala.

6. FlashG says:

Počeo sam gledati Fortidude s velikim očekivanjima u najavama serije, ali uskoro se razočarah. Sve je jako ambiciozno zamišljeno i bojim se da se ne završi kao ona francuska serija o mrtvima koji se pojavljuju u malom gradiću. Radnja se odvija na više kolosjeka i puno je likova. Vjerojatno je bio cilj da na taj način svaku minutu ispune napetošću no na kraju sve nekako postaje previše razlomljeno. Po mom skromnom mišljenu likovi su uglavnom stereotipni i iritantni kao i već sto puta viđeni odnosi između njih, najviše se to odnosi na taj očekivani anagonizam izmađu detektiva iz Londona i šerifa Fortituda. Imamo šerifa koji predstavlja tradiciju i korumpiranost, detektiva koji je pravda i novi poredak, Španjolku koja je tu zbog emocija, tatu djećaka koji je bezuman bijes i nekontrolirana emocija (za što se najčešće angažiraju crni glumci) itd. Svatko igra svoju simboličnu poziciju, ali bez pravih ljudskih karakteristika. No OK, to je i za očekivati u detektivskom žanru, ljudi su figurice na šahofskoj ploći, ali ovi su mi nekako posbno iritantni.
    Možda zbog silnih nelogičnosti zbog koje se autori serije ne trude prikriti. Čas im je jako zima i nitko ne može izdržati vani dulje od par sati da se ne smrzne, a onda se prešetavaju po cičoj zimi lagano zaogrnuti kaputićima. Ili otac odlazi u nepoznato s curicom obučenom u tanke traperice. Pa padne u nesvijest i ostane licem prislonjen za hladan led tko zna koliko dugo i probudi se bez ozeblina, dok je klinac koji se bos šetao po snijegu dobio ozebline 3. stupnja. Kćer mu se vratila u grad bez ikakvih problema, a prethodno su danima i noćima putovali ledenim prostranstvom i brodom i motornim sanjkama. Onda onaj pogled kroz prozor na kojem se nalaze muhe. Poima nemamo koja je to zgrada i kakve to veze ima s ostatkom priče, ali muzika je zloslutna i prijeteća, tek tolko da se održi napetost i mističnost, bez ikakvog drugog razloga i objašnjenja. Starac koji boluje od raka ima nepredvidljive reakcije, malo tužaka, ali nikad do kraja. ne može se odlučiti što želi iako mu je život pri kraju. Odlazi spavati na ledenjak, ali se ipak ne smrzne, a detektiv ga u toj pustoši pronađe bez ikakvog problema šečući se ledom bez zaštitene opreme ili puške, kao da ide na Sljeme u proljeće. Upuca dobrog detektiva samo tako, iako je kroz sve prijašnje epizode izjedan grižnom savijesti jer je pucao u čovjeka kojeg je medvjed raskomadao.
    Reakcije oca od klinca su jako isforsirane. Znam da im je trebala dodatna napetost i u tom smijeru, ali ovo je samo da se popuni minutaža.
    No za sve to bi se moglo reći da su ionako trivijalni razlozi na koje se može zažmiriti iako ima takvih detaljčića još. Ja nekako ipak više volim serije i filmove u kojima vidim da me autori ne muljaju nego su se potrudili postaviti svoj svijet dosljedno.
    Najviše me u stvari zbunjuje najbitniji dio radnje oko pronalaska ostatka mamuta. Ne kužim zašto se tome pridaje takva važnost kad takvih mumija ima u Sibiru priličan broj. No možda se i varam, svaki mamut se računa pretpostavljam. Vjerojatno je u Sibiru više kljova nego ostataka mamutovih tijela.
    Na kraju pogledat ću seriju do kraja jer me ta neizvjesnost ipak drži, ali bilo bi mi draže da je priča sprovedena dosljednije. Krajolici su impresivni, a i kuće su im lijepo izdizajnirane, velikih prozora, kao da žive na Floridi.

7. Najbolji says:

Ukalupljeni likovi, bezvezna serija. Vama na serijali su malo žešće pali standardi ili nemate ukusa? Bokte, pa uskoro ćete i sapunicama davati fantastične ocjene… fejspalmčina na kvadrat

8. Damir says: