Krajem prošle sezone HBO-ove sage o obitelji Roy, Kendall (Jeremy Strong), buntovni sin i prvi potencijalni nasljednik medijskog carstva, naizgled baca vlastitog oca Logana (Brian Cox) pod autobus. Većinom druge sezone serije tempirana bomba skrivanja niza seksualnih napada na krstarenjima u vlasništvu Waystara iz prošlosti visi kao sjekira nad vratovima obitelji i same kompanije. Cijena dionica je u slobodnom padu, PR je zapaljena vreća smeća, a investitori su na iglama. Kendall, koji je dio epizoda prošle sezone proveo uškopljen i letargičan, napokon se odlučio suprostaviti ocu priznavši pred medijima da je Logan sve znao i da je kompanija nagodbama žrtvama držala usta zatvorena.
Treća sezona nastavlja se odmah nakon eksplozivnog priznanja, a Logan i Kendall započinju građanski rat unutar obitelji. Jeremy Strong igra svoju najbolju sezonu i taj sklad između uplašenog i kvazisamouvjerenog šupka dovodi do savršenstva. Brian Cox standardno je strog i beskompromisan, ali možda ipak s određenim nijansama senzibilnog, pažljivog oca. Ratne linije su povučene, a saveznici su primorani birati strane. No, reći tko staje s koje strane ratne linije bio bi spojler, a Roy i Logan pomalo su u strci pridobiti partnere u svoje koalicije, jer baš kao i navedeni dvojac — i ostatak obitelji misli isključivo na vlastite guzice. Shiv (Sarah Snook) u svoj toj zbrci uviđa da možda upravo ona ima najviše izgleda preuzeti kompaniju i ne preže ni pred čim da svoj cilj i ostvari. Roman (Kieran Culkin) i Connor (Alan Ruck) i dalje žive u nekim svojim bajkovitim budalaštinama iluzije, samo na njenim različitim razinama. Sjajan geg o Connorovoj kandidaturi za predsjednika države koji se provlači već dvije sezone nastavlja se i u novoj sezoni i bolji je nego ikad. Roman i dalje ima najbolje one-linere, a njegova veza s Gerri (J. Smith Cameron) komplicira se uvođenjem novih prepreka u ovim epizodama. Roman ne želi naljutiti oca, ali u njemu tinja bunt i prkos prema autoritetu. Hoće li se konačno oduprijeti kontroli vlastitog oca, ostaje vam otkriti.
Osim članova obitelji od posljedica građanskog rata nisu pošteđeni ni Tom (Matthew Macfayden) i Greg (Nicholas Braun), čiji odnos dobiva nekoliko novih dimenzija u epizodama u kojima se pronađu u istoj, opasnoj situaciji. Tom je i dalje otrovan prema jedinoj osobi nad kojom ima neki autoritet, Gregu, ali spoznaja da mu je šlampavi i previsoki rođak jedan od najboljih oslonaca u krvavom ratu ujedinjuje i osnažava ovo strateško partnerstvo. Ne možeš napraviti tomlette bez da razbiješ nekoliko greggova, a ovaj dvojac i njihova interakcija opet je jedan od najboljih dijelova serije.
Jesse Armstrong i njegovi scenaristi i scenaristice napravili su od Successiona perjanicu HBO-ovog programa, a dijalozi i uvrede koje pršte s ekrana natjerale bi i samog Davida Milcha da ustane pred televizorom i zaplješće. Priča ovdje i dalje prilično izravno govori o tome da se svi likovi na ekranu pokušavaju domoći moći i vlasti, ali radnja na koju je priča postavljena sve je samo ne jednostavna. Zakulisne igre i politika iza svakog poteza pažljivo su orkestrirana simfonija o kojoj se razmišlja nekoliko koraka unaprijed, a pobjeđuje onaj koji vidi više poteza od protivnika. Noževi u leđa ovdje više nisu iznenađenje, već je pitanje koliko duboko se zabija taj nož i tko ga može više puta okrenuti.
Epizode i u trećoj sezoni traju sat vremena, a scene su još uvijek popraćene sjajnim klasičnim notama Nicholasa Britella koje odlično odgovaraju modernom settingu serije. Ima nešto u tom suprostavljanju klasične glazbe i ekipe koja razgovara mobitelima pokušavajući na silu izgurati protivnika iz već neke aktualne epizodne korporativne bitke. Ako je uopće bilo sumnje — Succession vrlo brzo otklanja bilo koji njen trag. Prvih nekoliko minuta nove sezone još uvijek se događa u Hrvatskoj, a natpisi i domaće reklame malo odvlače pažnju, no već nakon tri minute montipajtonovska interakcija Romana i Logana vraća nas nazad u svijet krvoločnih korporativnih napetosti. Balans drame i crnog humora i dalje je zadivljujuće nijansiran, a citati će opet puniti društvene mreže i novinske stupce. Succession je još uvijek jedna od najboljih serija na televiziji i nove epizode bacaju rukavicu u borbi za sljedeću rundu televizijskih nagrada. Budite sretni što se Royevi i društvo vraćaju na male ekrane.
Succession (“Nasljeđe”) će biti dostupan od ponedjeljka, 18. listopada na HBO GO-u, a istog dana u 20:00 emitirat će se na linearnom HBO kanalu. Sedam epizoda treće sezone za recenziju ustupio nam je HBO Hrvatska.
Drama
Jesse Armstrong
HBO
Jeremy Strong, Brian Cox, Sarah Snook, Alan Ruck, Kieran Culkin
17. listopad 2021.
18. listopad 2021.
Sedam epizoda treće sezone pogledano je za recenziju.
Succession mi je među razvikanijim HBO-ovim serijama najlošija. Zapravo, ekstremno mi je dosadna. Pogledao sam prvu i pol druge sezone i odustao od daljnjeg gledanja s argumentom ”da je život prekratak”. Pokušao sam dokučiti u čem je stvar, čini mi se da su tri razloga zašto mi serija ne sjeda: 1. ne postoji lik u seriji koji mi je simpatičan i s kojim bi se barem u nekom smislu mogao poistovjetiti – svi su mi u različitim stupnjevima odbojni; 2. ne mogu se nikako zainteresirati za main plot oko toga tko će voditi (naslijediti) kompaniju; 3. glumačka postava mi se ne sviđa (to je dosta iracionalno, no tako je). Naravno, nemam nikakvih problema s time da je bilo kome serija super, a Darijeve recenzije volim čitati neovisno o slaganju ili neslaganju oko same serije.
Nisi prvi od kojeg sam čuo slične riječi i mislim da je to sasvim poštena kritika. Nije tvoja šalica čaja i to je to. Hvala na lijepim riječima! :blush:
O Stjepane mnogo ti hvala, potpuno se slažem, niosam morao da se trudim da pišem komentar a ti si to ionako bolje uradio… pozdrav Darko