Serijalin retrovizor: The Sopranos 4×01 – 4×04 – serijala.com
Trenutno čitaš
Serijalin retrovizor: The Sopranos 4×01 – 4×04

Serijalin retrovizor: The Sopranos 4×01 – 4×04

Praznici (i dolazak Netflixa) opet su malo poremetili raspored, no nadam se da ste svi stigli pogledati sve planirane epizode, pa u ovom slučaju stiže malo okrupnjeni članak, s propuštenim osvrtom na prošlotjedne zajedno s epizodama planiranim za ovaj tjedan. U novu godinu ulazimo s novom, četvrtom sezonom serije, s kojom smo stigli i do svojevrsne prekretnice u kojoj, iako serija u mnogome ostaje ista, ipak pokazuje znakove (možda očite tek na ponovno gledanje) da ulazi u putanju razmišljanja o svojoj završnici.

4×01 For All Debts Public and Private
Scenarij: David Chase
Režija: Allen Coulter
Originalno emitirana: 15.09.2002

Petnaest mjeseci prošlo je od finala treće sezone, što je čak i sada prilično duga pauza između sezona, iako ne toliko neobična (Mad Men i Breaking Bad su imali slične, kao i Sopranosi ponovno kasnije). U međuvremenu su se bili dogodili i napadi na WTC pa su i neboderi nestali iz špice, a indirektno se na te događaje osvrću i likovi u epizodi, komentirajući kako se svijet promijenio.

Ipak, jedna je konstanta, otvaranje sezone Tonyjevim skupljanjem novina na prilazu u šlafruku praćeno nekim fenomenalnim komadićem muzike. Sjajno je odmah i prisjećanje na patke kraj bazena, ali patke su odavno otišle prema jugu. I dok se mnogo drugih stvari čini nepromijenjenim, ovih nekoliko epizoda čini mi se dosta… mračnije – ako nikako drugačije, doslovno, nekako dominiraju tamnije scene.

Čini se i da je Chase više počeo davati naglasak na Tonyjevu tamniju stranu, iako je od uvijek bio nepopravljiv, kao da nam sada sve češće i eksplicitnije želi dati do znanja koliko je on loša osoba – ovdje počinje biti sve više pohlepan, skrivajući novac posvuda, vrišteći da želi još, zatim malo više paranoičan i još k tome, sve više jede.

Središnji zaplet epizode Tonyjevo je postupno “treniranje” Chrisa za preuzimanje njegovih uličnih dužnosti – kako objasni Melfi u jednoj njenoj kratkoj sceni na terapiji – osoba poput njega može završiti ili mrtva ili u zatvoru, ili eventualno dočekati starost tako da direktno ne sudjeluje u operativnim poslovima. Chrisu se, naravno, čini samo da ga Tony ne cijeni dovoljno, a stres i nezadovoljstvo liječi heroinom. Kao “poklon”, Tony mu preda policajca koji je (navodno) ubio njegovog oca na pladnju kojeg pomalo nespretno na kraju uspije ubiti, makar od toga ne dobije neku satisfakciju – čak ni novčanu – jer sve što je on imao u džepu bilo je $20.

Simpatičan je detalj kako Chris gleda Magnum PI-a dok čeka policajca da se vrati doma, slično kao i Rio Bravo koji Tony gleda jedući sladoled – i prekrasan je Carmelin pogleda kojim ga prostrijeli kad skuži da ne obraća pozornost na njena pitanja i zabrinutost oko njene financijske sigurnosti, koje je dodatno potaklo kad je uočila Angie Bompensiero kako radi u supermarketu. Njeni planovi za djelomično osamostaljivanje polaganjem ispita za prodavanje nekretnina još uvijek su aktualni, a novost je kako se lagano, gotovo nesvjesno sređuje kad pomisli da Furio dolazi. Biti će zanimljivo kako će se razviti ovi nagovještaji.

Možda i najzanimljivije od svega, razvoj je Adrianinog prijateljstva s “Danielle”, agenticom FBI-a koju smo u finalu treće sezone upoznali i vidjeli kako dobiva zadatak da joj se približi (a ovdje na kratko vidimo i njenog muža, kojeg glumi Will Arnett, neposredno prije nego je postao poznat kao GOB Bluth). Odlično je kako je scena kad njih dvije neobavezno ulijeću u kuću Soprana posuditi nešto, kako je u isto vrijeme situacija opuštena i potpuno napeta, i kako se na Daniellinom licu vidi da ne vjeruje da je toliko blizu osobi koja je njen krajnji cilj uhićivanja, a on sad s njom neobavezno flertuje.

Slično kao i jadni Junior koji se opustio pred zgodničkom medicinskom sestrom da bi ispalo da je (vjerojatno) i nju FBI tamo postavio. Najznačajniji razvoj iz scena u ordinaciji: Bobby dobiva promaknuće, a kasnije u epizodi prvi put vidimo i njegovu ženu, a ako se ne varam, i djecu – čini se da će Bobby tako dobiti još više prostora u seriji, a pošto pretpostavljam da je svima prilično simpatičan lik, vjerujem da vam je drago zbog toga kao i meni.

I na toj istoj večeri kod Soprana koju prekinu Adriana i Danielle, spanđaju se Ralph i Janice, što se dalo naslutiti već u prethodnoj epizodi, a u međuvremenu je njegova nezainteresiranost prema deprimiranoj, nakljukanoj tabletama Rosalie samo narasla. Kakav će to par iz snova biti.

4×02 No Show
Scenarij: David Chase i Terence Winter
Režija: John Patterson
Originalno emitirana: 22.09.2002

U prošloj epizodi već vidjeli smo da je Paulie već neko vrijeme u zatvoru, zbog prilično nebitne optužbe (koja je odlično izložena u njegovom razgovoru s Johnnyjem Sackom) i zapravo najviše zbog toga što je Tony Sirico imao operaciju kralježnice pa mu je trebao odmor od uobičajenog angažmana.

Zbog toga, sada službeno Chris postaje njegov zamjenik. Tom odlukom nisu sretni ni Silvio ni Patsy, a situaciji ne pomaže ni to što se Chris nije najbolje snašao u toj ulozi – makar, većinom zbog podbadanja spomenute dvojice. Sve to rezultira odličnom kombinacijom nasilja i crnog humora.

Drugi značajan zaplet epizode Meadowina je odluka da, umjesto da se vrati na faks, proputuje Europom. Koja opet propadne pa se na kraju epizode ipak vrati na Columbiju. U međuvremenu dobijemo standardno odlične obiteljske scene u kući Soprana, sa odličnom konfrontacijom Meadow i Tonyja oko toga čime se on zapravo bavi.

No najbolji dio epizode je Adrianina priča: kad se Danielle i ona posvade i prestanu komunicirati zbog Chrisovog nabacivanja, za što je svalio krivnju na Danielle, kako ne bi potratio četiri mjeseca posla, FBI odluči privesti Ade i natjerati ju na suradnju. Predivno je suosjećajna njena reakcija projektilnim povraćanjem od muke, a tužan je i Daniellin/Deborin pogled – makar joj je Ade bila meta, dio tog prijateljstva, čini se, bio je i stvaran.

Eh, i na proslavi u Vesuviu Ralph se našali na račun debljine Ginny Sack – kao što su i drugi likovi znali ranije. Mislili bi zato da to neće postati prilično bitan dio zapleta vrlo brzo (u kojoj drugoj seriji takvo nešto postoji, molim vas).

4×03 Christopher
Scenarij: Michael Imperioli
Režija: Tim Van Patten
Originalno emitirana: 29.09.2002

I nakon dvije standarno odlične epizode, dolazimo i do one koja je označena kao daleko najgora epizoda Sopranosa. Da, goreg od ovog neće biti.

Christopher iz naslova nije, kako smo vjerojatno svi pomislili, “naš” Chris, koji se gotovo ni ne pojavljuje u epizodi, već Kristofor Kolumbo, zbog čijeg praznika i vezane parade Indijanci protestiraju; što, pak, ekipi ispred Satrialeove mesnice djeluje kao uvreda njihovom talijanskom porijeklu. Da, nespretan je skroz taj centralni zaplet – uključujući i pojavljivanje Melfi i Richarda iz vedra neba, samo kako bi i oni komentirali tu situaciju – Melfi, za koju već par epizoda kao da ne znaju što će i čini se da ju ubacuju tek reda radi.

I da, prilično je odvratno koliko i smiješno što Ralph voli da ga se jebe u šupak.

Ali Tonyjev monolog na kraju epizode – gdje se opet pita gdje je nestao Gary Cooper tip muškarca i Silviju pokušava reći da mora biti ponosan na sebe ne zbog svog porijekla nego kako je uspio u životu – baš je iskreno dirljiv. No i on blijedi u usporedbi s dirljivošću Bobbyjeve situacije.

Karen Baccalieri pojavila se tek prije epizodu ili dvije, vjerojatno zbog Bobbyjevog promaknuća i bila primljena u elitno društvo žena mafijaša, i sada je već poginula u nesreći – u seriji je i postojala samo kako bi dodatno pokazali da je Bobby u biti dobra osoba, za razliku od većine drugih likova koje pratimo. Dirnulo je to i Janice, pa je tek kad je Ralph prekinuo s Ro i ona prekinula s njim, a ne bih se čudio i da niste bili sigurni je li ga i ubila kad ga je gurnula niz stepenice – što bi bilo odlično. Opet.

Pročitaj još

Na kratko smo u epizodi prvi put vidjeli i Pie-O-My, no o njoj više drugi tjedan, a za sljedeću epizodu biti će bitno što je Paulie prepričao Johnnyju Sacku Ralphov vic o njegovoj ženi.

4×04 The Weight
Scenarij: Terence Winter
Režija: Jack Bender
Originalno emitirana: 06.10.2002

Kako su tračevi o cunnilingusu i psihijatriji u prvoj sezoni doveli do rata, tako je ovdje jedna loša šala dovela skoro do ubojstva dva bitna igrača u mafiji. Sjajno je kako, makar sam znao da na kraju neće niti jedan od njih poginuti (u ovoj epizodi), paralelno prikazano isčekivanje ubojstva Johnnyja i Ralpha konstruirano je nevjerojatno napeto, a s druge strane Johnnyjeva konfrontacija s Ginny zbog koje do ubojstava na kraju nije došlo, dirljivo lijepa.

Jednako tako, beskonačno je bizarno naručivanje Johnnyjevog ubojstva od stare ekipe koju je Junior preporučio Tonyju – želim spinoff s tim likovima! OK, zapravo, ne želim, jer ovaj kratki segmentić sasvim je dovoljan za zamisliti tisuće bizarnosti.

Najveći dio epizode zauzela je ta odlično realizirana eskalirajuća svađa među obiteljima, dok je drugi ključan dio epizode Carmelina sve veća privlačnost prema Furiu.

Tu je i sasvim sporedna priča o Melfi i njenom sinu, koja ponovno izgleda kao da je ubačena nekako… samo da ne zaboravimo da ona postoji; jednako nasumično kao i činjenica da je kćer njenog psihijatra upoznala Meadow – možda je Jack Bender režirao epizodu, ali ipak ovo nije Lost – no isto tako, neupitna je simpatičnost susreta Bogdanovichevog lika s Tonyjem u garaži i kasnije kad ga nazove “Bluto”.

Vratimo se Carmeli. Dok je njena kratka avanturica sa tapetarom(?) u prvoj sezoni bila razumljiva – i ovdje je njena želja da ju netko sasluša, vidi i u najmanju ruku ne ševi uokolo sve što vidi, jednako razumljiva, a njeno nezadovoljstvo obiteljskim životom i sve veći jaz između nje i Tonyja sve naglašenije – pomalo je čudno da je osjećaje stvorila prema čovjeku koji je, zapravo, prilično sličan Tonyju – iako, tu njegovu stranu nije mogla vidjeti pa ostaje samo njegov talijanski šarm. I košulje, te nevjerojatne košulje.

Najvažnije je pitanje, hoće li ona poduzeti nešto s tim osjećajima, i prije toga, dijeli li ih uopće Furio? Ili će se zadovoljiti maštanjem o njemu uz Tonyja?

Usput, je li i vama bilo na kraju pomalo lynchevski usporena ta scena seksa, i time stvarajući zlosutnost, ili je samo meni streaming štekao?

I na kraju, kako vam se sviđa sezona za sad? Već mi je glupo postalo ispričavati se na kašnjenju, a svjestan sam i da u članku nisam puno toga pokrio, makar znam da ćete vi u komentarima to bolje.

19 komentara
  • Evo ga!!! Svaka čast, Marko, provjeravam svako malo jesmo počeli s 4. sezonom. Sad ću se primiti ponovnog gledanja :)

  • dve po dve!

    S04E01 FOR ALL DEBTS PUBLIC AND PRIVATE

    Da, teški ton u otvaranju sezone. Problemi s lovom, puno poslovne priče, zabrinutost, paranoja…neka utučenost definitivno jest u epizodi (čak i dječji plač :), vjerojatno i zbog tog promijenjenog svijeta, nakon napada na WTC, u kojoj atmosferi se snimalo. Quasimodo fora me skoro pa iznenadila svojim goofinessom. „Quasimodo predicted this.“ :D

    Tony mi nije nešto mračniji, mračan mi je otkako je neizravno smaknuo Jackieja Jr-a… Nisam primijetila da više jede :D Bilo mi je žao što nije mogao završiti sundae koji je baš lijepo izgledao :D

    Kad sam počela s 4. sezonom, najzanimljivija mi je bila upravo undercover agentica Danielle. Odlično se uklopila.

    Chris tone u heroin… on je velik dio ove epizode. Da li je taj policajac zaista ubio njegovog oca, i to pred njegovom kućom, u trenutku kad je ovaj nosio kolijevku, odnosno ne baš kolijevku ali stalke za TV (kako bi mali Chris gledao TV, kako to Chris poslije objasni policajcu xD)… nije ni bitno, to kuži i Chris, jer Tony ga želi mrtvog.
    Podsjetilo me, kad je Tony pričao Melfi kako je Chris postao odgovorniji i kako postaje podoban oslonac Tonyju, na prvu epizodu prve sezone, u kojoj se Tony žali na neodgovornog nećaka. Full circle.
    Sad je vjerojatno svima Chris drag, dok na početku nije bio.

    Paulie je u zatvoru; iznenađenje (iako ne veliko) epizode i utječe se opet Johnnyju Sacku, što isto nije iznenađenje.

    Nije iznenađenje ni da su se Ralphie i Janice spetljali, što ipak ne umanjuje odvratnost scena njih dvoje… :D Ne mogu se odlučiti je li odvratnija veza s Ralphiejem ili Richiejem… mislim da ipak s Richiejem, on je bio totalni creep, dok Ralphie ima malo humora u sebi.

    Bila mi je malo sporija epizoda, kvalitetan Sopranos TV sat, ali ne u rangu najboljih. Nisam znala da je bila tako velika pauza između sezona, možda se zato malo sporije kreće.

    Odlična glazba i televizijske teme u pozadini.

    S04E02 NO SHOW

    Ovo mi je jedna od najboljih epizoda zbog dvije scene:
    – Adrianino bljuvanje po FBI-ju
    – Ralphiejev šrapnel
    :D
    – Tony i Meadow
    Druga navedena scena je ipak odvratnija od prve xD i veza Janice i Ralphieja je na razini Divine filmova ili tako nečega xD Tim više što je ta scena ubačena kao vrlo kratka, krcata je i ispunjava svoju svrhu. Janice čita „The Origin of Satan“, Ralphie NA KREVETU reže nokte na nogama grickalicom, “You caught a shrapnel? Hahahahahha!” ughhh xD

    Sastanak mafijaša, nama dobro poznatih likova koje smo čak i zavoljeli (Sil, Chris…), osim što počinje Ralphiejevom šalom o Sackovoj ženi koja će se obiti o glave (yep, u kojoj drugoj seriji to ima :) stvarno je strukturiran jezivo mafijaški. Tony odlazi i počinje biznis koji je delegirao. Sil, consigliere, raspoređuje stvari na prava mjesta unutar okvira koje su više instance postavile. Sastanak završava s viješću koja nimalo lagodno ne pada gledateljima, Chris je novi acting capo sad kad je Paulie u zatvoru.

    Agentica Danielle mi je čak malo creepy, hladna, kao kompjuter je. Nevjerojatno je kak je Adriana bila glupasta i potpuno joj vjerovala. Ali volimo Adrianu. Nisam doživjela da je agentici Adriana imalo draga ni da se zbližila s njom.
    Chris, međutim, primjećuje; pametan je on, vidjeli smo i u prošloj epizodi s policajcem koji je navodno ubio njegovog oca, kako se svjesno prepustio make-believeu iako zna da je moguće da ovaj nije ubio njegovog oca, ali kako bilo da bilo, Tony je dao tipa smaknuti pa nema veze zašto. Sada sumnja u Danielle, ali Chris je prebrzoplet je i impulzivan pa njegovi dobri instinkti dovode do pogrešnog zaključka. I smiješnog, u ovom slučaju, da je Danielle lezbijka. :D

    I Tony opominje Chrisa da upotrijebi glavu jer je već prvi dan kao capo donio pogrešnu odluku.

    Odlični, Soprano-gem je način na koji Chris isporuči Adriani svoju sumnju da je Danielle lezbijka: ponovi joj ono što je njemu rekao Tony: „With all your intelligence, you never see the big picture.“ xD

    Chris i dalje tokom cijele epizode ponavlja ljudima „Use your head“ :D

    Ne znam koji je bio Silvijev angle s pločicama… iritacija sa stavljanjem Chrisa in charge? Sil bi trebao biti skulirani consigliere.

    Undercover otpada i FBI odluči promijeniti taktiku u nešto agresivnije od ičega što sam očekivala. Što im se vrati u facu, doslovno :D :D (scena povraćanja je tako iznenada, tako šokantna… !! Sopranosi!)

    Meadow počinje acting outati. Tony se žali Melfi, koja pojašnjava da se radi o regresiji i da Meadow možda ne koristi Jackieja samo kao ispriku. Možda je u depresiji. Meadow stvarno dugo spava, izbjegava obaveze, planira pauzirati godinu i otići u Europu… Tony konačno eksplodira kad i preporučena psihologinja kaže Meadow da je dobra ideja otići u Europu pa Meadow cinično nazove tatu „Mob bossom“. Super je scena, Tony sjedi u Meadowinoj sobi, samo s jednom čarapom, na malom stolcu.
    Impresivno je kako je Meadow zapravo jedina osoba koja se može derati Tonyju u facu čak i kad joj se Tony približi oči u oči i počne objašnjavati poantu plitko dišući.

    Između Furija i Carmele se kuha…

    Rasplet: Meadow ipak odustaje od Europe i uzima vrlo interesantan class na faxu, a Tony pristaje surađivati s Carmelom na financijskim planovima…

    *Smiješan detalj je kad Anthony Jr dođe pitati Carmelu jel još uvijek online, jer njemu treba telefon xD

    QUOTES
    Furio: „I’m gonna buy a house, you know?“
    Carmela: „So you’re gonna stay? You gonna become a citizen, too?“
    Furio: „Naah, you don’t need that.“

    „It has more carats than Bugs Bunny“

    – You were saying she had a nice ass.
    – I was trying to say something positive, ’cause she’s your friend.

    • Hehehe već sam zaboravio na “you catch some shrapnel”.

      Nije ni meni jasno što je Sil htio postići s overrulanjem Tonyja, možda samo ispipati njegove granice.

    • Eh, da, i:

      “*Smiješan detalj je kad Anthony Jr dođe pitati Carmelu jel još uvijek online, jer njemu treba telefon xD”

      Kakav 2001 moment :)

      Makar, već su onda valjda trebali imati DSL ili kabelsku, nekak mi se čini da bi AJ inzistirao na tome.

      BTW super mi je bilo ovo – najvećim dijelom zbog profesionalne deformacije, ali i tih pogleda:

      https://www.youtube.com/watch?v=2mfhcZoi-q0

    • Sjetila si me i na jos jedan trenutak. Agentica se trudi sve vise da ne doznaju da radi za FBI, a ovaj misli da je lezba hahahaha sigurno mu nije bilo ni na kraju pameti tko je ona zapravo xD

  • S04E03 CHRISTOPHER

    Bavi se kulturalnim razlikama i osjetljivim temama s kojima ja ne suosjećam…. Zanimljivo da je označena kao najgora epizoda Sopranosa! Stvarno ni meni nije sjela, ne znam što posebno o njoj reći, ta Silvijeva fiksacija na talijanski ponos i Kolumba, Indijanci, umiješa se i židovska tema…

    Dobro si napisao i to da se Melfi pojavljuje u ovih par epizoda kao reda radi, kao da ne znaju kud točno ju sad usmjeriti.

    Smiješno je kako žene na onoj konvenciji protumače svećenikov komentar.

    Smrt Bobbyjeve supruge je tužna, Bobby je neutješan. :( Jedan je od najsimpatičnijih likova i žao mi ga je.

    Upoznajemo Pie-O-My. :)

    – Furio smiješno priča na početku (kak mrzi Sjever. :O)
    – još jedna odvratna scena s Ralphiejem i Janice
    – Janice prekida s Ralphiejem „with the compassion and respect that you’re famous for.“ :D

    Memorable quotes:

    „Mussolini was Hitler’s bitch!“

    „- God give me the strenght.
    – She will.“

    „This is tragic. Could be scored with Albinoni’s Adagio.“ (ajde ta fora je opravdala Melfi i Richardovo pojavljivanje)

    S04E04 THE WEIGHT

    Uf, koja tema… od svih sranja koja je Ralphie napravio i rekao, glupa šala o Sackovoj ženi ga ubode. I na tome je temeljena cijela epizoda. Ovo mi je najbolja od prve 4. Suluda, napeta…

    Promatrati Johna sa Ginny je čudno i dirljivo, nisam doživljavala Sacka kao takvog viteza do sad. I svee zbog toga: sastanak s bossom Carmineom, koji mora donijeti odluku da li će odobriti ubojstvo made guya jer je uvrijedio Sackovu ženu, sit-down… ludo. Carmine, naravno, ne želi odobriti tako nešto i odobrava, umjesto toga, da se smakne Sacka. (ludilo cijelo vrijeme :D) Sack je zbilja izgubio kompas. Zanimljivo da John nije odao Paulieja.

    The Atwell Avenue boys xD Vrh epizode. Koji čudaciii. Whatever you do, don’t mention drugs. :D Nešto kao iz Carnivalea. Volim takve izlete, u serijama u kojima su nam poznati likovi i parametri. Totalno odskakanje.
    I još im je cijeli stan okićen svetim slikama i kipovima, svećenik dolazi… :D

    Paralelan hunt na Johnnyja i Ralhphieja je odličan… scena u dizalu :D

    Carmela vodi Anthonyja Jr-a u posjete Furiju. Smiješno je kak ga zove Fur’. xD
    Scena u Furijevom dvorištu, znojan, raščupan, objašnjava Carmeli kako je uzgajao masline… Iako ga Carmela lijepo gleda, nije mi ni približno među njima kemija kao s tapetarom.

    Opet fenomenalna muzika, npr. Johnny vozi u Boston i sluša na radiju: „Sally don’t you go, don’t you go downtown…“ :) A kad se Tony i Carmela na kraju grle i ljube, u pozadini Furijeva glazba – mislimo da je to odraz Carmelinih misli o Furiju, kad ono to Meadow sluša u susjednoj sobi! Odlično!! :D

    …i onda se John vrati doma jer je nešto zaboravio i nešto je sumnjivo, Ginny nema u kući, odmah sam pomislila šta je sad… kad ono, ona u garaži, jede skrivene slatkiše :D
    Iako mi još uvijek nije jasno zašto je to nagnalo Johna da opozove hit na Ralpha. Što, shvatio je koliko je sve apsurdno? Thoughts??

    Ni onaj susret Tonyja i Bogdanovića u garaži baš nisam potpuno skužila. Možda je point samo u onome što Bogdanović kasnije kaže Melfi: intimidirao ga je neki čovjek, a vjerojatno je neki običan čovjek, neki majstor… Dunno

    Da, nešto šteka u toj zadnjih sceni sexa, malo se uspori ali ja sam to protumačila kao neki tehnički problem snimke :D

    Sezona je odlična, najbolje epizode su mi one parne za sad. :)

    Btw, ovaj članak je duboko potonuo na stranici, možda bi bilo bolje da se ovaj rewatch nekako stavi istaknuto?

    • Da, 4×04 je i meni do sad daleko najbolja u sezoni (uključujući i sljedeće dvije – koje stižu uskoro :)

      A Johnovo opozivanje hita… to je to, skulirao se u tom trenutku, shvatio da je možda previše eskaliralo to sve. Svejedno, preeeeedobro je bilo. I prenapeto.

      A to što je članak potonuo, pa… sumnjam da je puno ljudi briga :D

    • Bas sam se sjetio kako mi je bio urnebesan taj trenutak kad ju uhvati kako jede slatkiše hahahhaah
      Jos kad se onako vratio i ne vidi ju iako je bila tu prije nekoliko minuta. Jos kad ju je nasao u podrumu mislio sam da je nekog ubila ili ima neku mracnu tajnu puno goru od slatkisa!! Hahahahaha
      Sirota xD

  • Grozno sam se organizirao što se tiče ovog rewatcha u četvrtoj sezoni, a i što se tiče serija koje moram pogledati općenito. Ispada da imam više nadoknada nakon ovih praznika nego što sam imao prije njih hahah
    Uglavnom, uspio sam nadoknaditi rewatch i usput se sjetio da sam čak negdje i predložio ovakav sistem gledanja gdje tijekom tjedna pogledamo kad hoćemo i onda za vikend komentiramo. Tko bi rekao da će gledanje serija u bilo koje godišnje doba osim ljeta ići tako sporo i neorganizirano.

    Nego, četvrta mi je sezona dosta dobra i nekako svježija. Prva je onako sve postavila i imala svega i svačega pa je zato i bila tako odlična, a u drugoj su možda malo usporili i fokusirali se na neku meni ne baš toliko zanimljivu priču. No zato su treća i četvrta počele više pratiti FBI i sadržavati više, rekao bih, stand alone epizoda. Iako ih ne bih baš tako nazvao jer je ipak sve to povezano, ove prve četiri epizode su mi bile sjajne, iako bih recimo izdvojio prve dvije kao bolje jer me ipak više zanima FBI priča kao što sam već rekao.

    No, nije ni ostatak “za baciti”. Treća i četvrta su bile odlične i fokusirale su se na neke vanjske priče poput sukoba u vezi Kolumbovog dana i eto, te debele žene lol Sjećam se da sam se baš smijao na tu šalu u epizodi ranije, ali nisam mislio da će praviti toliki problem ili u ovom slučaju cijelu epizodu od toga.

    Za početak su lijepo sve povezali s aktualnim događajima kad su govorili kako ništa više nije kao prije i to, a sad kad sam premotao neku stariju epizodu Sopranosa baš se vidi gdje fale WTC tornjevi u špici.
    “Romansa” Furia i Carmele je očita, možda malo suptilnija na početku, ali u četvrtoj epizodu puno više izraženija. Izgleda mi kao da se cijela ova priča sa Carmelom gradi od početka kako je ona nesretna zbog mafijaškog života i kako želi nešto bolje i još kad pita Tonyja za novac, on ju ni ne sluša. Želi najbolje za sebe i svoju djecu, ali se ne može oduprijeti toj strasti. Kao da joj Tony nudi financijsku stabilnost, ali istovremeno u strepnju da će svakog trenutka u kuću uletiti FBI. Dok joj recimo Furio nudi neki jednostavniji život i bijeg iz svakodnevice.
    I vidi se u onoj sceni seksa na kraju (koja nije samo tebi bila usporena, već sam i ja primijetio kod moje “kopije”) kako Carmela sve to čini radi reda. Možda su htjeli naglasiti nju kao lika tijekom te scene, a ne radnju (seks) u toj sceni. Nije mi se činilo tako jezivim, već jednostavno tužnim, da publika suosjeća s njom. Kao da je zaljubljena u obojicu, ali ne zna što će. Ne želim ništa više nagađati, već ću samo uživati u nadolazećim epizodama i čekati Whitecaps koji mi se čini kao velika prekretnica za Carmelu, no o tome kasnije :D

    I smiješno je kako u seriji neprestano pokazuju mafiju kao organiziraniju od FBI-a koji je potpuni nesposobnjaković. Toliko mjeseci rada uzalud zbog one glupe lampe koju je Meadow odnijela i sad toliko mjeseci rada da bi se Ade i agentica posvađale zbog gluposti. Baš se vidjelo da joj je bilo krivo.

    I ja sam htio reći isto za Melfi. Priča ima neki svoj tijek tokom epizode i onda odjednom ubace dijalog nje i Tonyja ili u sljedećoj epizode nje i Bogdanovića. Možda nemaju toliko materijala više za nju, ili ju čuvaju za kasnije. Ili ju jednostavno ionako moraju plaćati da glumi pa onda bolje da nešto i radi, a ne da cijela epizoda prođe bez nje. xD

    Zanimljivo je i to što nikad ne planiram napisati ovako dugačak komentar i onda se iznenadim kad se pojavi scrollbar u ovom prozorčiću na Dicqusu. Plus, sutra ću se sjetiti još nečega pa dopisati u komentare jer ovo sigurno nije sve. xD

    • “Uglavnom, uspio sam nadoknaditi rewatch i usput se sjetio da sam čak negdje i predložio ovakav sistem gledanja gdje tijekom tjedna pogledamo kad hoćemo i onda za vikend komentiramo. ”

      Pa, to i je bila ideja, ne moramo svi gledati u isto vrijeme. :)

      A ma i ja sam se loše organizirao. Zapravo, pogledam “na vrijeme”, obično u subotu, ali onda treba i napisati, a dok pišem volim gledati ponovno i tak… onda nešto uleti u nedjelju ujutro ili… mi se ne da tad :D
      Pa kažem budem navečer, pa onda umor i već je sredina tjedna nekako.

      • Ma dobro je, mi ćemo te pratiti do kraja rewatcha. Barem neki morali nadoknađivati cijelu seriju krajem šestog mjeseca prije završetka rewatcha samo da mogu na vrijeme komentirati finale xD

        Bio bi i lijep dodatak na stranici da sa strane dodate odjeljak Serijalin retrovizor ili slično kao što ste napravili i za Serijala podcast ;D
        Tako, ako nakon ovog rewatcha bude još kojih, ljudi će moći sve te članke pronaći na jednom mjestu i uživati, a mogu lijepo i komentirati :D
        Sve to obogaćuje sajt i privlači nove obožavatelje!

  • Nakon malo većeg kašnjenja (mjesec dana) odlučio sam se vratiti Sopranosima- jednostavno ovi oscarovski filmovi ne daju mira :D
    Meni je četvrta sezona počela odlično, više te serijalizirane priče, za razliku od polovice treće u kojoj su se novi likovi samo pojavljivali, bez ikakve veće priče. Lik Johnya Sacka mi je odličan. Kako brani svoju ženu od….. ma vidjeli ste.
    Nekako bi mi bilo žao da ubiju Ralpha, jer je on seriju digao na novu razinu. Totalno lud lik. A Pantoliano i dalje rastura!!
    Epizoda Christopher je bila malo razočaravajuća, svaki put kad su nešto pričali o indijancima, nisam bio ni malo zainteresiran. Ako kažete da gore neće biti, super! Neka smo to prošli.
    Izgleda da je Christopher počeo dobivati više pažnje od Tonya, bit će zanimljivo pratiti razvoj njegovih događaja.
    Oni slijepi starci su totalno cool!!

    Nekako mi je bolje bingeati ovako epizode, ne prekida se ta napetost, a i brže se pogleda. Bez prelaženja s s jedne serije na drugu. Mislim da je to odsad moj stil gledanja. Jedna po jedna sezona. Bez čekanja epizoda tjedno. (Netflix style :P)

Odgovori

Serijala je online magazin posvećen aktualnim i popularnim televizijskim serijama, kritici i novostima.

© 2009-2020 Serijala.com, sva prava pridržana

ISSN 2459-5861