Serijalin ljetni retrovizor: The Sopranos 4×12 – Eloise – serijala.com
Trenutno čitaš
Serijalin ljetni retrovizor: The Sopranos 4×12 – Eloise

Serijalin ljetni retrovizor: The Sopranos 4×12 – Eloise

Pretposljednju epizodu u sezoni čini se da su svi elementi za mafijaški obračun u finalu posloženi, a dobar dio tema sezone priveden kraju. Sutra nam ostaje vidjeti kako će se sve rasplesti, no do tad…

4×12 Eloise
Scenarij: Terence Winter
Režija: James Hayman
Originalno emitirana: 1.12.2002

Usprkos svim Juniorovim naporima, sudac nije uvažio njegovu priču o mentalnoj nesposobnosti, pa Bobby traži druge načine za osigravanje oslobađajuće presude – klasičnom metodom pritiska na porotnika. Odličan je callback (i pojavljivanje na sekundu) Juniorove bivše medicinske sestre / prikrivene agentice, no cijela ta nit radnje dobila je sitnu minutažu i čini se potpuno odvojenom od ostatka priče.

Nastavljaju se i eskaliraju nesuglasice oko podjele profita između Jerseya i New Yorka, a Mali Carmine koji se vraća u NY s namjerom da kaže koju dobru riječ svom ocu za Tonyja, nakon što mu otac povrijedi ponos, potpuno okrene priču i zapravo dodatno potkuri vatru; na što Johnny Sack poludi (ali vrlo smireno) i krajem epizode suptilno Tonyju predloži da se riješe Carminea. Holy shit, indeed.

Paulie također preispita svoju lojalnost, nakon što sretne Carminea na svadbi – koji ga jedva prepozna – i uvidi da mu je Sack lagao kad mu je pričao kako Carmine računa na njega. Usput i “slučajno” ubije prijateljicu svoje majke dok ju je pokušavao pokrasti te novac koji kasnije i uzme od nje preda Tonyju pod svoju regularnu zaradu. Pomalo je i ova priča prezentirana tragikomično, no Paulie je ovime zacementirao svoju eskalirajuće negativnu prisutnost.

Centralni dio epizode ipak je završetak Carmelinog i Furiovog flertanja, koji kulminira time da Furio skoro ubije Tonyja, ali umjesto toga se pokupi shrvan nazad u Italiju. Jadni Furio. Carmelu to, pak, ostavlja devastiranu i dovodi do toga da napokon sređen i lijep odnos sa Meadow (koju nismo već neko vrijeme vidjeli) nagriza i usprkos Meadowinim najboljim namjerama (i između ostalog, krasnom callbacku na sam pilot i njihovu tradiciju ručka u Plazi za njen rođendan) završava svađom. Fantastični su kao i uvijek, i fantastično realni i suosjećajni svi ti obiteljski momenti: Meadowini pokušaji približavanja mami, večera u njenom stanu s cimerima, odnos brata i sestre – prilično sam siguran da niti jedna druga serija to nije radila tako jebeno dobro.

(Hvala Mihailu za prijedlog naslovne slike)

4 komentara
  • Prvo, nema na čemu, tu sam sliku čuvao još od drugog mjeseca samo da bih je stavio u komentar hahah

    Drugo, za ovu epizodu mi je najviše u sjećanju ostala Carmela. Ona i Furio se vole i to se vidjelo kroz cijelu sezonu i sad kad je doznala da je samo tako otišao (iako nije otišao bez razloga), to ju potpuno uništi jer se možda nadala da će jednog dana (u skoroj budućnosti) pobjeći s Furiom i ostaviti Tonyja i život mafijaške žene iza sebe. Ja sam tako gledao na to jer je kasnije za ručkom s Meadow bila na kraju živaca i samo je izbacila sve svoje frustracije na nju što nije smjela, ali se odmah ispričala. I naravno, kad je Tony doznao koliko je Carmela nervozna u zadnje vrijeme, nije mu ni na kraj pameti da je to zbog Furia, već nagađa tamo neke ženske probleme ili njene svakodnevne gluposti.

    Sve u svemu, odličan uvod za Carmelu u finalu sezone :D

    • Jadničak. I ono kad plače u autu, pa Tony pita šta mu je, on kaže, ma to zbog tate. A Tony ga onak s polugnušanjem pogleda.. kao, OK, ali sredi se.

      • …i odmah scena nakon: Tony u suzama kod Melfi, zbog Pie-O-My. :D Baš sam zapamtila taj tragikomični prijelaz. Tony je sebi najbitniji i uopće ne preispituje težinu muke onog drugoga.

Odgovori

Serijala je online magazin posvećen aktualnim i popularnim televizijskim serijama, kritici i novostima.

© 2009-2020 Serijala.com, sva prava pridržana

ISSN 2459-5861