Serijalin retrovizor: The Sopranos 4×05, 4×06 – serijala.com
Trenutno čitaš
Serijalin retrovizor: The Sopranos 4×05, 4×06

Serijalin retrovizor: The Sopranos 4×05, 4×06

 

4×05 Pie-O-My
Scenarij: Robin Green & Mitchell Burgess
Režija: Henry J. Bronchtein
Originalno emitirana: 13.10.2002

Adrianina nova uloga FBI-evog doušnika vraća se u fokus nakon što je nekoliko epizoda ostavljena postrani – i nije joj nimalo lako. Nije sretna niti time što joj sve češće klub služi kao paravan za mafijaške poslove (makar, što je očekivala) niti što ju FBI konstantno pritišće za informacijama. Danielle ju predaje novoj handlerici koja se ne čini ni blizu toliko prijateljska, koja joj usput i odlično otkrije kakve su zapravo bile Richijeve i Pussyjeve sudbine. Postaje paranoična da će ju otkriti i glumi da je bolesna kako bi se što više izmaknula iz doticaja informacija. Znamo da je oduvijek znala otprilike što se događa oko nje i kako Chris zarađuje za život, ali zanimljivo bi bilo znati što joj je bilo u glavi kada je (možda po prvi put) vidjela da to uključuje i prebijanje tipova. Na kraju im ipak nevoljko počne davati informacije, ali i podlegne rješavanju stresa heroinom, kao i Christopher.

Janice počinje bacati svoje udice prema Bobbyju, suptilno mu se uvlačeći u život – i pritom tjerati konkurenciju, uključujući Jojo Palmice – koju smo sad vidjeli vjerojatno prvi put nakon prve sezone kada su ubili Mikeya. Najbolje od svega, iako dijelom to radi iz sebičnih interesa, čini se da je njena pažnja prema Bobbyju iskrena. Slično, Junioru prilično sebično nedostaje Bobby, iako na kraju na Janicein nagovor obavi posao koji ga je tražio – i to prilično efektno, kako ne bi nužno očekivali – i vrati mu se u službu.

I na kraju, Tony i Pie-O-My. Ralphov trkaći konj (odnosno, službeno mu je vlasnik njegova spremačica) omili se Tonyju – gotovo kao svojevrsni nasljednik pataka iz prve sezone. Nakon što je slučajno pogodio ispravnu strategiju za pobjedu, Ralph mu oduševljeno daje dio zarade dok ga ostatak ekipe tapša po leđima. Nije li davno u seriji bio komentar na takvo ulizivanje, nesigurnost u iskrenost svojih podčinjenih?

Zajedničko veselje im nije dugo potrajalo, jer Ralphu nisu baš odgovarali Tonyjevi sve veći prohtjevi za udjelom u zaradama – još jednom, ta njegova pohlepa proviruje, kao i u sceni kad kao hrčak prolazi noću dvorištem u šlafruku do kante s hranom za patke da bi poskrivečki pokupio nešto novca.

Prilično nesvojstveno seriji, pak, nešto mi je bilo totalno neprirodno u scenama trka, ili je njihovo navijanje izgledalo lažno, ili sami rezovi na utrku, ali nešto od toga svakako.

Zato je kraj s Tonyjem i bolesnom Pie-O-My u štali na kraju, praćen pjesmom iz Rio Brava koju smo par epizoda ranije čuli na televiziji dok je Tony gledao film; samo ovoj seriji svojstveno dirljiv.

4×06 Everybody Hurts
Scenarij: Michael Imperioli
Režija: Steve Buscemi
Originalno emitirana: 20.10.2002

Tony Chrisu objavi svoje planove koje je publika već znala: da postupno naredbe daje kroz njega (i to dok Chris dolazi vidno strgan od droge). I dok se prije par epizoda činilo da Chris kuži da policajac kojeg je ubio nije ubojica njegovog oca, sad si je ili odlučio to učiniti istinom (već nekoliko puta je spomenuo “what he did for me”) ili mu je samo heroin pojeo mozak. Ali imao je odličnu repliku na Tonyjev klišej “You’ll take this family into the 21st century – we’re already in the 21st century”.

Usput, u istom trenu Tony kaže da Sil i Paulie nisu njegova krv, a ako se ne varam, nije niti Chris? Jer on je u biti Carmelin rođak.

Carmela Tonyju usputno i ležerno u krevetu, nakon priče o ženi s kojom pokušava spojiti Furia (vjeorjatno da ga sebi izbaci iz misli), spomene da se Gloria ubila.

Naravno, zašto Carmela ne bi to usputno rekla, jednom je vidjela ženu, ali zato Tonyjeva inicijalna shrvana rekacija je fantastična, kao i njegovo suočavanje sa samopridanom krivnjom za njenu smrt u ostatku epizode – s vrhuncem u odličnom snu gdje i Annabella Sciorra ima lijep cameo i gdje je, opet, zvuk ključan za atmosferu.

Zanimljivo je kako ga je njeno samoubojstvo shrvalo i s te strane što ju je nedavno bio spreman sam ubiti, a nadalje, zanimljivo je i kako bi se drugačije odnosio prema Artieju i njegovoj situaciji da se dogodila u neko drugo vrijeme (iako smo već više puta vidjeli da Artieju svašta prolazi) – što mu na kraju Melfi kaže i na terapiji – koja je imala svoj dobrodošli povratak, uključujući i već dugo neviđen Tonyjev bijes u ordinaciji.

Eh, Artie, Artie, jadni Artie. Ostao je bez naušnice. I ponosa. Užasno je tužna njegova priča, iako si je svoju nesreću sam donio svojim konstantnim nezadovoljstvom svojim životom.

Slično bezrazložno nezadovoljnim na kraju ispadne i AJ, s čijim društvom smo proveli dobar dio epizode i prvi put vidjeli i kako se prema statusu njegovog oca odnose njegovi prijatelji – očekivano, sprdnjom i referencama na Kuma. Pomalo neobično ležeran segment o tome kako AJ pokušava naći mjesto za seks toliko daleko da ode do New Yorka žicati sestru za sobu i kasnije kako ga brine što nije dovoljno bogat kao njegova djevojka; izgleda malo neumjsno među ostalim pričama o samoubojstvu, no dovoljno je izoliran i dovoljno simpatičan da ne smeta.

Nevjerojatno, već smo skoro na pola sezone. U sljedećoj epizodi vraća nam se Paulie!

17 komentara
    • Yup. U biti prve četiri su prilično kasnile, sad smo manje-više natrag na ciljanom rasporedu (ako opet ne sjebem u nedjelju) :)

      • Ne sekiraj se kad ne stigneš, ovo je super stvar i puno posla za tebe, dovoljno je da se kolko tolko držimo. :D Meni je npr. super nakon par tjedana vratiti se na Sopranose, pick it up. Više sam upila nego bingeanjem.

        • No pressure :)
          Mi pogledamo epizode, a onda nam tvoji sazetci samo otkriju jos nesto sto mozda nismo primijetili ili jednostavno daju neko drugacije misljenje, sto je super :)

      • kad ćemo dalje? mogu ja napisati koju epizodu. samo što ne znam baš triviju. budem otišla na wikipediju. :) ili mi daš ti natuknice, po čemu je epizoda poznata i sl.

        • Bas sam mislio odgovoriti na onaj komentar od prije par dana da se ne sekiram kako se svakodnevno sekiram oko toga :) I vec nekoliko dana si govorim “evo sad odem pogledati dalje i pisati i do kraja ovog tjedna rijesiti cetvrtu sezonu”.
          Ako imas volje za napisati, ja nemam nista protiv, dapace :)
          Samo treba Kresin blagoslov.
          Trivija je nebitna. Mogu ja u komentaru. :D

          • ne sekiraj se ti, ali meni se baš gleda :) jer nemam omiljenu seriju trenutno, to mi baš fali.
            što je onda po rasporedu? 7 i 8 ili samo 7? :) ja napišem pa ti doradiš ili proslijediš Kreši.

          • Budem ja.
            (Ako smijem, jer sad sam dobio – donekle opravdano – po nosu)

          • Plan je bio 7 i 8, pa samo 9, pa 10-11-12 i onda samo 13 :)
            7 i 8 sam pogledao, samo nikak napisati… i meni se gleda dalje, samo sto ponekad par minuta razmisljam da li gledati ponovno 7 i 8 i probati usput zapisati biljeske ili rijesiti sezonu do kraja pa onda lagano pisati :D
            I onda pogledam nesto tipa Arrow jer je jednostavnije :(

  • 405 Pie-O-My

    Super su scene s Adrianom i Tonyjem u klubu. Adriana ga promatra iz daljine, polumrtva od straha, kako razgovara na telefon, zamišljajući kako mu javljaju kako je ona cinkaroš. Tony, ustvari, priča s Carmelom. Tu opet iskače ta tehnika dobrog/lošeg Tonyja u Sopranosima, kako je rekla Magla na početku ovog rewatcha, kako se počeo oslikavati muškarac u 40-ima koji radi loše stvari, ali ga volimo… Kako je uopće bilo moguće prikazati jednog mafijaša, ubojicu, tipa koji je kadar uništiti svog prijatelja zbog financijske koristi… a koji je istovremeno loving father, husband… smiješan je na momente, pati od depresije, ima fiksaciju na patkice…? Zbog čega smo ga zavoljeli i često smo na njegovoj strani, usprkos njegovim objektivnim nedjelima…?
    U zadnjoj sceni ga imamo s konjićem, kozom… (dobro primijećeno da je Pie-O-My naslijedila patkice)

    Nisam na čisto zašto točno je Tony postao tako gramziv, počeo skrivati lovu od Carmele… generalna paranoja ili zato što je Carmela počela raditi financijske planove za obitelj i petlja se u taj financijski dio u kojem Tony smatra da joj nije mjesto. Možda je Tonyju i ostalo u glavi ono što mu je Melfi rekla: da on nikad neće ostaviti Carmelu, ali bi Carmela mogla ostaviti njega.

    Presmiješan moment ove epizode je i Junov bijes zbog portretista u sudnici, za kojeg smatra da ga ne crta dobro.

    I inter vivos /in vitro xDxD

    406 Everybody Hurts

    Linija priče s Chrisom i Adrianom mi je već neko vrijeme prezanimljiva… ne samo zbog Adrianine nesretne sudbine s FBI-jem, nego i zbog tog njihovog narkićkog načina života, koji jedno drugome ne predbacuju posebno.

    A.J.-evi prijatelji se zezaju na račun njegovog tate mafijaša, ali imaju i respekt… spominje kako će staviti konjsku glavu u krevet nekog senatora… famozna scena iz Kuma 1 (ali nije bio senator nego filmski redatelj ili producent :) Situacija je takva da svi znaju za Tonyja Soprana, tko je i što je; to znamo već od prije. Fascinantno da ga policija ne može dodirnuti s nečim.

    Vijesti o Glorijinom samoubojstvu su potresle Tonyja. Što je tipično za njega, da nije mislio da će se to dogoditi… gledateljima nije neko iznenađenje, Gloria je bila suicidalna i doživjela je veliki šok s Tonyjem, povrh svega ostalog zbog čega je posjećivala Melfi. Uostalom, da, bio ju je spreman i sam ubiti tj. već ju je dao ubiti u slučaju da se približi Carmeli i obitelji.
    Mentalni sklop “jastreba”. Autodestrukciju ne može pojmiti.
    Ono što učini Artieju je učinio i tipu kojeg je glumio Robert Patrick; samo što mu je Artie još bolji prijatelj. Točno je vidio kako će profitirati od Artiejeve nesreće. Samo nije toga bio svjestan pa ga je iznenadilo kad mu je Artie to rekao u facu, zbog toga što je bio pod šokom Glorijinog samoubojstva, kako je dobro primijetila Melfi.
    Artieja nimalo ne žalim – ne žalim nikoga tko se onako pretvara pred ogledalom, hoće biti frajer… xD To je najgluplji mogući ideal za odrasla čovjeka i može ga imati samo glupan. Ili si Furio, ili malo reality checkaj… xD
    Uglavnom, Tony jest jastreb. Sad može besplatno klopati u Vesuviju koliko ga volja, a izmlatio je i tih 50.000 dolara iz onog tipa, ako sam dobro skužila.

    A.J. ne prolazi ono što je prolazio Tony kad je bio mlad, kad nije imao izbora… A.J. ima izbora, kao i svi oko njega pa prolazi kroz nešto puno gore, a to je društvo u kojem može upoznati onako bogatu curu i zbog toga se posramiti svoje raskoćne kuće i svojih roditelja… Tu više nema parametara…

    Ove dvije epizode mi nisu bile senzacionalne, ali dolaze, dolazeee sljedeće epizode… :)

  • Ova peta epizoda! Isuse Bože, bila je tako dobra, a ako izuzmemo zadnju scenu s mrtvim konjem, bila je urnebesna!! Nisam se mogao prestati smijati (a i dalje se smijem) na ove tri scene cije sam slike dolje izvadio. Jednostavno prekrasno napravljeno i ubaceno da se sve odlicno uklapa, a istovremeno i podiže raspoloženje xD

    Ujutro ću više dopisati za obje epizode jer se sad previše smijem da bih išta smisleno napisao hahahah

      • Ups, ona zadnja scena kad zatvara oči mi je izgledala kao da umire, ali drago mi je da nije :)

        I uvijek uzmem hrvatske titlove kad imam priliku, a nekad me čak i prijevod više nasmije od onoga što stvarno kažu hahah

  • Dobre epizode. Adriana se konačno vraća, a primijetio sam je u prethodnim epizodama onako samo na trenutke, a izgleda kao da ju nešto muči. Nisu je u potpunosti izbacili iz epizode već su je stavili u pozadinu te se nisu fokusirani na njemu priču. No, konačno su se vratili na nju i urnebesna je ta prva scena u kojoj Tony priča o bog-te-pita čemu na telefon, a Adriana su umišlja da priča o FBI-u hahah

    I je li to mafija ili samo obitelj Soprano ostaje bez novaca ili je Tony jednostavno odlučio “stegnuti remen” i ne rasipati se toliko na sve strane. Počinje se kladiti na te utrke što nisam primijetio u prijašnjim epizodama, a onda kad mu je Ralph davao “dio” zarade, ni to mu nije bilo dosta. Ta faca dok gleda u ruku i trlja novce, a Ralphu već neugodno! xD

    A druga epizoda s luđakinjom Glorijom koja je donijela samo loše u Tonyjev život. Iako je bila samo nekoliko epizoda, vidi se koliko ga je njena smrt pogodila. Malo je čudno jer uzimajući u obzir broj ubojstava koja je najvjerojatnije naručio, malo je previše emocionalan zbog te neke ženske. Ali očito se povezao s njom na neki način i osjeća se krivim zbog njene smrti.
    Tako su odlično spojili u epizodi Artijev dio priče koji se opet nadogradio na Tonyja jer nije htio dopustiti da još jedna osoba umre zbog njega. Valjda se to onda odnosi samo na osobe u njegovoj blizini, dok naručivanje ubojstava nekih drugih ljudi ne izaziva toliko žaljenje.

    I naravno, to deranje na Melfi koja se stopila sa stolicom kad joj se Tony onako unosio u lice. Nije se u potpunosti skupila i uplašila već je ostala čvrsta i nije pokazivala slabost iako joj se u glasu čulo da bi najradije u zemlju propala. Malo pregruba reakcija od Tonyja jer je ona ipak poslovna žena koja ne može samo tako govoriti o svojim pacijentima.

    I malo me iznenadio nagli razvoj AJ-jeve priče. Uvijek je bio prikazivan onako sa strane kao tinejdžerski sin koji pohađa školu, ide na internet, brine se o sestri i tako to. I sad odjednom ima curu i hoće se upustiti u seks s njom… Koja je naravno bogatija od njega i to puno, iako je njegov tata mafijaš xD

Odgovori

Serijala je online magazin posvećen aktualnim i popularnim televizijskim serijama, kritici i novostima.

© 2009-2023 Serijala.com, sva prava pridržana

ISSN 2459-5861