Recenzija: Vegas – Quaid i Chiklis na krivoj mreži – serijala.com
Trenutno čitaš
Recenzija: Vegas – Quaid i Chiklis na krivoj mreži

Recenzija: Vegas – Quaid i Chiklis na krivoj mreži

Proteklog svibnja, CBS-ovci kao da nisu imali nijednu originalnu ideju u sastavljanju svog rasporeda. Barem što se tiče novih serija. Za sve nove serije na njihovom rasporedu moglo bi se reći da su odabrane jer, hej, moraju i oni biti trendy i kopirati nešto što bi na papiru trebalo funkcionirati. Jersey Shore, The Real Housewives of New Jersey. “Zar nam je toliko dugo trebalo da na raspored smjestimo nešto što se zove Made in Jersey?Modern Family, Will & Grace. “Hej, gnjave nas sa svih strana da su naši likovi bijeli heteroseksualci. Ajmo i mi ubaciti sitcom sa gay parom u središtu radnje!” The Office, Prime Suspect, Shark Tank. “Moramo i mi imati američku verziju popularne britanske serije. Procedural u kojem se glavni lik zove Sherlock Holmes? Može!” I na posljetku – Mad Men, Magic City, Pan Am. “Treba i nama neka serija smještena u šezdesetima. Dennis Quaid, kažete? Ubacite još Kathy Bates i umirovljenici će dobiti srčani kad saznaju što im spremamo!”

Prije nego nastavite čitati, dvije ključne stvari. Prvo, Vegas je najbolja nova serija na CBS-u ove godine. Drugo, to ne govori puno. Hvala Bogu na The Good Wife, jer u protivnom bi najgledanija američka mreža (djelić mene uvijek umre kad napišem te riječi) bila leglo loših multi-cam sitcoma i generičkih kriminalističkih serija. Nakon što je CBS predstavio Vegas na svibanjskim upfrontsima, bio sam sretan pomislivši kako bi serija mogla formatom i kvalitetom više sličiti The Good Wife nego li Criminal Mindsima. Nakon dvije odgledane epizode, Vegas (zasad) ide u pravom smjeru.

Premisa je vrlo jednostavna – Dennis Quaid utjelovio je Ralpha Lamba, koji stjecajem okolnosti postaje šerifom u Las Vegasu (a koji je uistinu dva desetljeća bio šerif Clark Countya u Nevadi), paralelno kako u grad stiže čikaški mafijaš Vincent Savino (Michael Chiklis) kako bi nadgledao jedan od najpopularnijih kasina. Producenti su na vrlo interesantan način “riješili problem” vremena radnje – očekivao sam da će otići ili putem Pan Ama, gdje su vizualni utisak i problemi tog vremena isforsirani u radnju, ili putem Playboy Cluba, gdje je eksterijer katastrofalno odrađen, a prenošenje perioda na male ekrane totalno promašeno. Međutim, Vegas se može pohvaliti solidno repliciranim ulicama Las Vegasa i vrlo vjerodostojnim vizualnim identitetima likova. Jedina zamjerka? Nema pušača – što je poprilično veliki propust, pogotovo jer govorimo o šezdesetim godinama prošlog stoljeća.

Glumačka postava nema slabe karike. Vjerojatno ih se neće dugo pamtiti po Vegasu, no Dennis Quaid i Michael Chiklis kao da su stvoreni za svoje uloge. S druge strane, Carrie-Anne Moss i Jason O’Mara sasvim su solidni sporedni igrači. Jasno je zašto je CBS smjestio seriju utorkom, iza dva sata NCIS-ova. Mark Harmon je kao zvijezda najgledanije američke serije postao Justin Bieber za sedamdesetogodišnjake. Quaid je verzija Marka Harmona u šezdesetima – pošten, hrabar čovjek koji bi dao život za svoju zemlju. Televizijski lik od kojeg će svim umirovljenicama klecati koljena. Nije ni čudo da je 15 milijuna ljudi pogledalo pilot serije – od kojih je otprilike samo 2 milijuna bilo staro između 18 i 49 godina. No, iako je činjenica da se emitira na CBS-u omogućila Vegasu najveću platformu na televiziji, upravo je CBS najveći problem serije. Onaj famozni “case of the week” je parazit koji se zakačio na seriju i ne želi se odvojiti od nje, što se posebice očituje u drugoj epizodi serije, kada su svi ostali, serijalizirani aspekti radnje vidljivo zanimljiviji i dominantniji od toga “tko je ubio zaposlenika u kasinu”.

Rivalstvo između Quaida i Chiklisa zasad je tek u početnim fazama; scenaristi su nam tek natuknuli neizbježan konflikt koji slijedi. Međutim, teško je ne zapitati se koliko bi serija bila bolja da se emitira na FX-u, ili čak na jednoj od premium cable mreža kao što su Showtime i HBO. Osim tog konflikta, odlično pogođeno mjesto i vrijeme radnje stvara potencijal za neiscrpan izvor različitih priča i konflikta iz razno raznih perspektiva. Od fokusiranja na probleme unutar mafijaške organizacije sa Savinom u središtu, do fokusiranja na rastuću popularnost Las Vegasa u kojoj oni gladni novca vide obećanu zemlju, sve do obiteljske dinamike između šerifa Lamba, njegovog brata i sina. No, ako je druga epizoda pokazatelj smjera u kojem će serija ići, sve će te priče biti djelomično žrtvovane za rješavanje tjednog slučaja.

No, ponovno naglašavam – tek su dvije epizode emitirane. Još uvijek ne želim otpisati seriju i reći da će očito otići u proceduralnom smjeru i savršeno se uklopiti u CBS-ov kalup. Još uvijek se nadam da će se autori serije, Nicholas Pileggi i Greg Walker, ugledati na format The Good Wife i dopustiti da povezane priče kroz cijelu sezonu budu glavni selling point serije. Sigurno je da tu ima potencijala, za kojeg vjerujem da će Pileggi i Walker uspjeti ostvariti uz minimalni mikromenadžment od strane CBS-a. (Nadam se da je to stvarni prijevod riječi micromanaging.) Jer uz iznimno kvalitetnu glumačku postavu, solidan scenarij i vizualnu primamljivost, bilo bi šteta da CBS potrati Vegas na još jedan sat rješavanja ubojstava, pljački i otmica.

6.5 10 1
6.5

Žanr: kriminalistička drama

Autor: Greg Walker, Nicholas Pileggi

Mreža: CBS

Glume: Dennis Quaid, Michael Chiklis, Carrie-Anne Moss, Jason O'Mara, Taylor Handley, Sarah Jones

Datum premijere: 25. rujna 2012.

13 komentara
  • Pišu ljudi koji su zivjeli u to vrijeme ili se vise kuze da nije toliko vjerno repliciran izgled Las Vegas-a. Da ima propusta poput spomenutog pušenja, velika vecina automobila u te dvije epizode je izasla poslije vremena radnje u seriji, na jednoj kuci se vidi satelitska antena, automati u kasinu su mlađi i slicno…

    Ako nece biti forsiran procedural zbog raznovrsnih likova moci ce se napuniti dvije sezone odnosima izmedu njima.

  • Nije to komentar na recenziju nego na nezainteresiranost autora da idu vjernije od ovog sto su prikazali. Jedan lik pise da je autorima mogao pribaviti pun kasino slot automata za gotovo besplatno. Racunalo bi se da ukoliko stave seriju u vrijeme kojeg se bez problema hrpa ljudi sjeca, da ce se potruditi bar automobile vjernije pogoditi. :)

  • nekako mi deluje smesno, na momente, serija, mafijas sa “dusom”, sherif bez duse, mislim da su samo ta nekoliko zvucna imena i cine seriju a sama radnja i nije bas ni originalna ni previse zanimljiva

  • Odgledah pilot, ništa posebno ali nastavit ću gledati.

    Smeta me pregrub prijelaz između Quaida rančera i Quaida zamjenika šerifa. Ne postoji niti jedan kadar, dijalog ili bilo što šte bi Quaida stavilo u policijsku postaju, upoznalo ostale zamjenike da je tu neka nova ekipa. Jer vrlo brzo drugi šerifovi zamjenici ga prate u akciji hvatanja motociklista, dakle čini mi se da je tu preskočena radnja, odnosno da je nekakva “rupa”.

    Nedosataje mi kadrova Vegasa iz tih godina, sve se svodi na jednu-dvije ulice i rančeve oko grada. Očigledno je to tako iz produkcijskih razloga, odnosno cijene snimanja.

  • Vegas mi je jedna od boljih novih serija ove godine. Mislim da ima potencijala i samo se nadam da neće previše zamarati tim ‘case of the week’ u protivnom ću ga morati otkantati.

  • Meni malo sad ide sve više na živce kritiziranje ovih “case of the week”, i sličnih termina.

    Ja se danas s radosti sječam starih serija u kojima bi jedan nastavak bio jedna priča, da postojao bi neki okvir koji bi vezivao sezone, ali tad si normalno mogao gledat seriju.

    I zato volim Vegas, pogledam jednu epizodu vidim od zapleta do raspleta, i malo toga okvira. Možeš i preskočiti koju epizodu, a da ne izgubiš vezu s cjelokupnom pričom.

    Dosta mi je tog novijeg trenda od Lost, Brodwalk Empire i drugih gdje je ipak potrebno gledat svaku epizodu, ne preskočit išta da pohvataš sve.

    U svakom slučaju serija mi je stoga dobra.

  • “Case of the week” serije su dobre za neobavezno gledanje ali (dobro urađene) prave serijale su ipak top. Jedan Wire nikad ne bi funkcionirao tako dobro da je McNulty svaki tjedan morao tražiti ubojicu…

  • mad man je postavio visoke standarde, ne samo vizualno već i sjajnim prikazom mentaliteta tog vremena, priči etc., a vegas baš i ne izgleda kao nešto u što je uloženo puno truda. osim odlične glumačke ekipe. m.chiklis posebno, bez obzira na slavu i tkz. poziciju glavnog lika, denis quaid baš i ne briljira nešto posebno. scenaristički, jednostavno…. slabo iskorišten potencijal dobre ideje, nije da su pričice – krimi slučajevi dosadni, ima skroz simpatičnih ali u osnovi samo odvraćaju od događanja oko kockarnice kao, ipak, glavnog nosioca radnje. šteta što su maknuli lik laure savino- vinessa shaw jer je bila sjajna i uz miu rizzo- sarah jones, kao ženski likovi odlično su parirale muškim članovima kockarnice. vjerojatno stoga jer je na strani zakona glavna uloga carrie-anne moss skroz pala u sjenu, kao da nisu znali što bi s njom pa su je, kako epizode odmiču, brzo pretvorili u neki ne odveć simpatičan ali pomalo hladan i neženstven lik borca za pravdu. uglavnom, krimi strana je puno interesantnija dok su ovi na strani zakona donekle i naivno isfurani, tipično amer., obiteljski trio-kauboji policajaci, sve redom fini i bez nekih posebnih mana koje bi eventualno ukaljale častan policijski posao. ubojstvom j. rizza se pokušalo malo zakomplicirati, uozbiljiti stvar, ali je i to ispalo traljavo. uglavnom, zgodna razbibriga, i ništa više.

Odgovori

Serijala je online magazin posvećen aktualnim i popularnim televizijskim serijama, kritici i novostima.

© 2009-2020 Serijala.com, sva prava pridržana

ISSN 2459-5861