Recenzija: Nedjeljom ujutro, subotom navečer – serijala.com

Imam u planu to pogledati, samo što mi i termin nije neki pa ću se i ja okrenuti *kašljuc* rješenjima.

Inače : “Nevjerovatno mi je bilo i da će jedna domaća serija proći bez Ive Gregurevića, no ta se pretpostavka pokazala krivom u epizodi dva.”

Interesantno je da su upravo Bitange i princeze serija u kojoj Gregurević nijednom nije gostovao. A Bitange su imale 5 sezona, a i par glumaca je odradilo dvije različite role. Tko zna zašto…

• Wow. Bio sam uvjeren da se i tamo pojavio.

• oKRamxII says:

Da, dakle preko 100injak epizoda i nije se nijednom pojavio.

Ako bi bio zločest, rekao bih da to možda ima neke veze s Kulenovićem (autorom) ili producentom (Maloča čini mi se), obzirom da je stvarno sveprisutan a u Bitangama, Pjevajte nešto ljubavno ili Provodi i sprovodi (ovo zadnje nisam ni gledao, a sumnjam i da hoću) se nijednom nije pojavio.

Za čovjeka koji je stvarno sveprisutan u svim serijama i filmovima, čudno u najmanju ruku.

2. Franko Blažina says:

“(pretpostavljam da niti jedan od glavnih aktera nije klasično školovani glumac, pa se niti nema čemu othrvati).”

Mali ispravak, svi 4 su školovani glumci, završili 3 godine studija ADU-a :)

• Uf. Eto, zato moji članci nemaju popis literature na kraju. Ispravit će se u tekstu.

Dakle, problem nekih glumaca nije (kako sam uvijek volio misliti) da su ih učili samo kazališnoj glumi.

3. Matija says:

Ja sam im isto dao šansu, pogledao sam prve dvije epizode i za sada mi sve izgleda kao neiskorišten potencijal. Dominira mi osjećaj da je naglasak na formi a manje na sadržaju.
    Već sa špicom otkrivamo da su autori gledali Misfitse ali to iskustvo gledanja kao da primarno i ostaje samo na špici, jer izuzevši korištenje životnih (urbanih) lokacija i pristojnog kadriranja, seriji upravo fali energije. Humoristične situacije su vjerojatno dobro izgledale na papiru ali su dosta izgubile u traljavoj realizaciji (treba li se hans toliko puta nasmijati srbinovom cccc na čelu? ne, jer se to pretvara u iritantnu sugestiju gledatelju da se i on smije, zašto se izbjegava prikazati kadar koji otkriva da nasuprot šanka nema ogledala što objašnjava da srbin ne vidi svoje iscrtano čelo, slovenski policajac izlistava fotke koje otkrivaju bančevanje našeg junaka u avionu, što je fora dosjetka, iako ne znamo njegovu motivaciju za opijanje (zato što je avion kasnio?!), no opet ista iritantna greška – policajac se pritom smije, Srbin bi povremeno nešto poXebao i ponaša se kao jedan od likova iz Inbetweenersa ali samo ponekad, ostatak vremena je samo zbunjen). Ostaje mi i dojam da je i ono malo sadržaja u epizodi nepotrebno razvučeno na pola sata. Ne očekujem neku suludu akciju, uostalom, trenutno najdraža serija koju gledam je Louie, ali ako se već želi portretirati četvero mladih luzera u učmaloj gradskoj novogradnji, onda dajte obogatite malo te scenarije sa zanimlivijim detaljima kao što Marko i sugerira; koji su im uopće interesi i čemu streme? Osobno me ne smeta što se likovi ne kreću kroz prepoznatljive zg. lokacije, čak dapače, sviđa mi se to i nadam se da će tako i nastaviti. Nastaviti ću gledati jer me ipak dovoljno zanima u kojem će smjeru sve to skupa otići…

• bianaconer says:

oke je za hrvaške standarde

• “seriji upravo fali energije”

I upravo si mojih tisuću sažeo u četiri riječi.

Ovo sa cccc na čelu i meni je bilo jako iritantno, ali onda je napravljen rez na Sonju u autu kojoj zvoni mobitel, a na ekranu piše “Srbin”. Pa sam se doslovno nasmijao naglas. (Tako smo zapravo otkrili da njega zovu Srbinom)

4. Mikey says:

Ja sam pogledao sad u nedjelju tu drugu epizodu, nakon što sam vidio pohvale, al nije mi baš nešto bilo smiješno… :( Iako je gluma bila čisto ok… sumnjam da ću dalje gledati…

5. Sofoklo says:

Puno lošega, malo dobroga. No za razliku od ostalih HRTovih humoristicnih pokusaja, ima tog dobroga. Preforsiranoga i bez duse, ali shvacam zasto bi se nekomu na papiru cinilo kao dobra ideja. I ta urbanost. I opet, homoseksualni likovi opet svedeni samo na to vole li koji spolni organ. Brate, smorili ste vise. O Sonji osim da je bogata dokolicarska lezba ne znamo nista. I kao, ‘kvartovska’ ekipa ejjj, da se to sto vidimo od tih povrsno opisanih likova nadu u stvarnosti, ne bi se nikad druzili. Pa i da su isli u skolu skupa.

6. Okej mi je serija, imam filing da im je jedan od uzora Sunny in Philly.
    Također dajem veliki minus HTV-u za opcije gledanja; meni je Franko sendao pilot preko skajpa.

Otkrili su na službenom fejsu da je jedna od lokacija snimanja Travno.

• To sam već čuo negdje, da im je uzor Sunny. Meni uopće ne izgleda tako. Kužim da ima jako površnih poveznica – birtija, tri muška + ženski lik, ali Sunny stvarno ima “nekorektni humor”, dok ovdje to stoji samo u opisu.

• Čak ni nisam mislio na to, ali dobro – mogu se oni furati ili ne furati na Sunny, ali nisu dostojni da ih se zove ni hrvatskom verzijom Sunnyja. Današnja epizoda bila je KOMA. Dobro da traje samo pola sata.

7. Matija says:

Slažem se s Barneyem, poslije današnje (3.) epizode odustajem od serije – sve obećavajuće je bačeno u wc i puštena je voda.

8. baky says:

Tekst je općenito malo naporan, no razumijem da se kod hrvatskih humorističnih serija puše na hladno. Ono što me fkt zabolo jest ovo:

“Što opet, samo po sebi, nije problem (i ne radi se o: mmm, lezbe, fuj, pederi argumentu), već ako u grupi od četiri glavna lika imamo dva homoseksualna, to već postaje serija za manjine.”

Zar je samo mogućnost da su 2 od 4 lika LGBT osobe dovoljna da se seriju negativno ocjenjuje? Znači, niti je još potvrđeno da je to tako, no sam hunch je dovoljan za nabaciti kvalifikaciju “serije za manjine”. (Postoje li “serije za većine”, ili je točnije “serije za većinu” možda?) Jedini drugi komentar koji je ubacivanje LGBT likova izazvalo u ovom tekstu je opaska kako je tanka linija između “organskog” korištenja (da citiram autora, uf, kakav izraz) lezbijki i njihovog ubacivanja radi publiciteta. Paradoksalna posljedica borbe za jednakost koja autoru očito nije poznata jest i ta da se mi borimo i za pravo da se i nas eksploatira kao i svakog drugog :D Zar bi LGBT osobe trebale biti ograničene samo na neki “ozbiljan” program?

• Uf, nemoj slušati naš podcast.
      A još nije objavljen? Onda dobro.

(da ne izigravam odvjetnika, vjerujem da će ti Marko odgovoriti, ali bojim se da iscitavas neke stvari kojih zapravo nema)

• morris says:

Gdje si ti zaboga vidio da se seriju negativno ocjenjuje ZATO što su 2 od 4 lika gej?

• Evo kad već nisam uspio stvorit kontroverzu podbadanjem Supernaturala, bar je ovo uspjelo.
      Ne znam otkud početi – kao što morris reče dolje, gdje si ti vidio da se negativno seriju ocjenjuje zbog postojanja gej likova? I dodao bih, gdje si vidio da se seriju negativno ocjenjuje?

“opaska kako je tanka linija između “organskog” korištenja (da citiram autora, uf, kakav izraz)”

Ne voliš izraz, ali vjerujem da organ voliš. Oprosti, morao sam.

Nego, Sofoklo već gore kaže: “I opet, homoseksualni likovi opet svedeni samo na to vole li koji spolni organ.” U tom je problem. Jer ja od serije želim da mi ispriča dobru priču. Tome i služe. Ne da budu pamfleti tvojoj ili bilo čijoj drugoj “borbi za jednakost” ili eksploataciju. Nije me briga je li lik peder, crnac, židov ili mormon. Sve dok mu to nije definirajuća karakteristika.

Možda je trebalo u tekstu stajati “serije o manjinama”, jer gay exploatation serija nije nešto na što sam se pretplatio kad sam upalio “kvartovsku komediju”. Niti je pamflet za borbu za jednakost homoseksualaca.

Niti joj oni mogu (i ne bi smjeli) biti mamac za gledanost – osim, opet, ako ne ciljaju na ljude koje zanima samo LGBT tematika. Mene ne. Mene zanimaju ljudi.

9. baky says:

“gdje si ti vidio da se negativno seriju ocjenjuje zbog postojanja gej likova?”
    – pa navedeno je kao potencijalni problem u tekstu. predviđena joj je loša sudbina ispostavi li se da su to dvoje likova oboje gej.

“Mene zanimaju ljudi.”
    – LGBT osobe su ljudi. serija koja ima LGBT likove nije automatski nikakav “pamflet”, mada se može steći takav dojam pošto se inače pedere i lezbe izbjegava u najširem luku. no, mi postojimo, i živimo više manje normalan život i da se malo potrudiš i pogledaš malo neku “seriju za manjine”, možda bi shvatio da smo puno sličniji nego što misliš, pa ne bi čim vidiš LGBT likove pomislio da moraš promijeniti program. što bi bilo da su likovi crnci? bi li i to bila “serija za manjine” i “pamflet”?

• baky says:

..a mislim, “serija za manjine” – prava “kvartovska komedija” bi dakle trebala sadržavati isključivo Hrvate, heteroseksualce, katolike, bijelce, inače je to valjda antifašistički pamflet. sve žene bi vjerojatno trebale biti najviše u kuhinji, jer, pobogu, ne želimo praviti feministički pamflet!

i onda se sad svi skupa zapitajmo zašto nam serije nisu smiješne. zašto se sastoje od prežvakivanja istih izlizanih, dosadnih stereotipa. pa jednostavno – pravimo komediju, a ne pamflet!

• Da, bilo bi isto s crncima. I da su u seriji ovako predstavljenoj glavni likovi četiri žene u maniri Seksa i grada, opet bih rekao isto. Ili da su dva od njih katolički sjemeništarci.

TI si u ovim komentarima JEDINI koji želi raditi distinkciju između ljudi s obzirom na to koga jebu. Osim možda autora, a u tome je drugi problem. Bitno je da li su autori svoje likove gradili tako da

a) Sonja ima plavu kosu i preferira žene
      b1) Imat ćemo lezbijski lik jer se nadamo publicitetu s jedne strane liberalnih novina (i čega već) koje će nas proglasiti hrabrim, modernim, urbanim kojim već kurcem i s druge strane zadrtih koji će nas osuditi da kvarimo mladež
      b2) kad već imamo lezbu, imat ćemo i pedera da izjednačimo stvari

odnosno, kako su oni radili distinkcije među njima. Jer ovo drugo obično vodi propovijedanju, pamfletiziranju i after school specialima, a to ne volim o kojoj god skupini se radilo.

Ukratko, ne da mi se, ali vidim da ima ljudi koji će te nastaviti hraniti. Nadam se da si, ako ništa drugo, bar nama izveo ovo pod b) i dovukao još neke (nadam se normalnije) ljude na sajt koji će tu i ostati.

10. juraj says:

Dragi Baki.
    Jedeš drogu. Drugog objasnjenja za tvoju hiperboliziranu paranoju nema. Da, oni su ljudi, no shit jebote. Zasto ih onda prikazuju ISKLJUCIVO kao ljubitelje ovog ili onog spolnog organa? Komu je to zanimljivo? Je li to IKAKVA karakterizacija? Nije. Je li to uopce zanimljivo? Nije. Boli me lijevo uvo jel netko lezba il peder, al ako se njena ili njegova karakterizacija svede na to kako je se napio i spavao s nekim, nek se taj lik i onaj tko ga pise gone u tri krasne.
    Jasno mi je da ponavljam istu misao 33 puta u 2 recenice, ali kako ti to drugacije reci s obzirom na to da je isto gore vec napisano 56 puta. Neka eksploatiraju lbtg ljude, neka i oni imaju to pravo lol, al to ne znaci da je to 1)zanimljivo 2)dobra karakterizacija 3)itko zeli gledati eksploataciju lbgt ili strejt likova. koga boli isuse. A to sto je NUSN govno ima najmanje veze s tim sto je jedan lik novokompovana lezba ili could be peder. Daj procitaj clanak i komentare jos par puta, mozda shvatis da si fulao ceo fudbal, but then again, tesko ti je racionalno i objektivno razmisljati jer si gej i napadnut od strane ruzicastih slonova.

11. juraj says:

Da dodam disklejmer jer vidim da si dovoljno analno retentivan da se hvatas za krivi kontekst/smisao rijeci, ne vidis ruzicaste slonove jer si gej, nego si paranoicno hipersenzibilan oko bilo koje rijeci koja pocinje na ‘ga-‘ radi toga. Ocito.

12. sonia says:

Isuse ljudi smirite tenzije, sto je ovo :D Zasto se svadate oko necega sto nije uopce sporno. Svi su autori na ovom sajtu normalni liberalni ljudi koliko ih poznajem, ovo je iscitavanje nepostojecega i malo naporno za citati…

13. baky says:

pa mislim da sam bio dosta jasan, i mislim da se moja kritika može shvatiti konstruktivno, bez da me se počinje nazivati narkomanom u nekakvom transu, ili insinuirati da čim sam gay ću ja automatski izmišljati neku homofobiju u društvu. što, mi to inače izmišljamo, je li? nemojte si umišljati da ste iznad mogućnosti nekog nevinog zajeba, nije nitko. vjerujem u dobre namjere (iako s ovim proserima koja se ne libite izbacivati u komentarima, tu vjeru gubim), ali i uz najbolje namjere se može pogriješiti. ili to kod vas jednostavno nije moguće? jebote led!

“Zasto ih onda prikazuju ISKLJUCIVO kao ljubitelje ovog ili onog spolnog organa?”
    – mislim da bi ti trebao svoj bahati savjet o drogi dati prvo sam sebi ;) o čemu ti pričaš? gdje je itko spomenuo karakterizaciju tih likova? rasprava je krenula jer je autor teksta iz same činjenice da je puno likova LGBT, proglasio seriju manjinskom. dakle, bez ulaženja u to kako su ti likovi karakterizirani! da je rekao to što ti tvrdiš ovdje, to bi bilo drugačije, iako bi i onda bilo blago problematično to da kad je neki lik lezbijka, njen ljubavni život ne smije ni slučajno u prvi plan, a istovremeno se u svakom jebenom filmu, seriji ili biločemu, ogroman dio radnje vrti oko ljubavnih veza protagonista. ali, ako neka lezba ima curu, to je odmah jebeni pamflet.

• juraj says:

Mislim da nisi skužio da je to o čemu pričam autor teksta spomenuo, lol, valjda ti je ta silna droga pomutila percepciju :D :DDDD
      Nitko ne priča o ljubavnim vezama, pričam o njenoj karakterizaciji kao LEZBE. I to je štambilj koji nosi i jedina njena ‘karakterna’ osobina.
      Usput, baš si se prave recenzije uhvatio kako bi borio svoju pravednu borbu puštajući suze za potlačene manjine NA INTERNETU, evo ti Ryan Murphyjevo govno, pa njega brani – https://www.serijala.com/izdvojeno/recenzija-american-horror-story-horor-ali-iz-svih-krivih-razloga/
      Također nemoj misliti da imam išta sa recenzijom, ili pederima, samo ne volim loše serije. Jer su govna. A ti si sad već prešao u ovu sferu. http://www.youtube.com/watch?v=1IFloXOuLgA

• baky says:

@juraj – tko si ti uopće? :D dakle, napisao sam kritiku na ovaj tekst. na – ovaj – tekst. ne na to što ti misliš o ičem, nego na ovaj tekst.

• baky says:

P.S. jesam izvadio onaj “Mene zanimaju ljudi” citat iz konteksta, nakon sugestije od serijalina twittera mi je sad to jasno. ali mi nije jasno kakve veze nešto što je neki komentator napisao nakon objave teksta ima sa samim tekstom? u tekstu ne piše to što se ovdje u komentaru navodi odjednom kao obrana teksta – da su likovi jednodimenzionalni.

14. juraj says:

@Bakica
    Ja sam jedan židovski srbopeder koji se voli na internetu svadati s onim predstavnicima manjina koji vole ostavljati percepciju da smo svi placljive picke. ukratko. pozdrav.

15. Dario Španović says:

Hvataš se za slamke, koje uopće ni ne postoje, ako smijem primjetiti. Vidim da je Marko spomenuo da je možda bolje da je u tekstu stajalo ‘o manjinama’ nego ‘za manjine’, ali ja čak to nisam ni shvatio na način na koji ti jesi. Ne vidim zapravo ništa toliko ni sporno u činjenici da je autor naveo ‘ako u grupi od četiri glavna lika imamo dva homoseksualna, to već postaje serija za manjine.’ Jer kad gledamo u okvirima cjelokupnog televizijskog gledateljstva, da, serija je za manjine u tom slučaju da je njezina demografija šačica ljudi koji će je i gledati. I pritom ne mislim na LGBT zajednicu, već eventualno 13-30 demografiju i to AKO. Jer sumnjam da će je gledati moj djed koji ima koncentraciju za gledanje šest minuta Dnevnika u komadu ili tvoj homofobni susjed Ante s trećeg kata. Bezrazložan napad usmjeren krivo. To što je možda nespretno ispalo iščitao si sam, jer ja, a ni koliko vidim nitko drugi nije tako shvatio niti primjetio.

S druge strane, problem ove ili bilo koje druge serije ne leži u činjenici da je XY lik gay, crnac, židov, indijanac ili eskim već isključivo u tome da kroz moderne zamke karakterizacije ili lijenosti to postaje njegova JEDINA osobina. Tako da onda dobijemo lika kojeg opisujemo sa ‘ima plavu kosu i gay je’ ili ‘nizak je, nosi naočale i crnac je’. To je problem scenarista, ne autora teksta. Ista stvar je i s drugim likom u seriji čija je jedina karakterna osobina ‘Srbin’.

• baky says:

mda, inače bi kvartovske komedije odlično išle u 70+ demographicu, samo eto da nema toliko pedera u njima :D

zašto ne bi dali malo kredita našim sugrađanima? serija definitivno nije “za manjine” samo zato što ima jednu lezbu i jednog potencijalnog pedera, to je pretjerivanje, a niti se jednoj kvartovskoj komediji uopće toliko značajno mijenja ciljana publika zbog toga.

općenito, bezze je ta linija opravdavanja nečeg vađenjem na to grozno nazadno hrvatsko društvo. ne laje pas radi sela.

16. Matija says:

Vidjevši koliko se komentara nakupilo na recenziju ove serije sa zanimanjem sam kliknuo vidjeti ima li kakvog argumentiranog osvrta na seriju (ne tvrdim da sam sam napisao naročito objektivne komentare) a zateklo me bezvezno prepucavanje kakvo se najčešće viđa u komentarima večernjaka onlajn. Nezanimljivo do te mjere da sam brzinski skrolao komentare uz letimični pregled, dovoljno da vidim da se ne dotiče ikakve suvislosti.

• Jebeš to, daj reci zašto je tak loša bila treća epizoda – nisam gledao.

• Pero Ždero says:

Prva epizoda, sa svim svojim nedostacima, očito je bila vrhunac ove serije, unatoč silnom trudu raznih (plaćenih?) kritičara koji je zajednički nastoje ishvaliti. Polimac je u zadnjem tekstu, nakon treće epizode ovog parfemiranog dreka, u izostanku pravih argumenata za hvalospjeve istaknuo kako serija ima slabu gledanost zbog – lošeg termina!?

• mare says:

Pogledala sam samo drugu epizodu – koja je bila sterilna i bez energije. Glumci su simpatični, ali je scenarij šupalj, likovi jednostavno slabi. Ma neka me svi na Serijali popljuju, ali više života ima u karikaturalnom liku Seke iz one katastrofe od RV nego u sva četiri mlade glumačke nade zajedno. @pero ždero- u potpunosti se slažem s tobom jer me je pretjerana kritičarska blagonaklonost razljutila. Zar ljudi poput Polimca misle da će hvalom pogurati slabu seriju, pa ljudi neće gledati hrvatske i turske sapunice već se okrenuti ovakvoj konfekciji samo zato što je na nju prikačena etiketa “urbani humor”? P.S. @Degausser- pobojala sam se da će krenuti u smjeru drugih hrvatskih portala. Volim ovu stranicu ne zato što sam obožavateljica TV-a (već desetak godina uspješno živim bez nje) i stignem pratiti maksimalno dvije serije, već zato što komentari ostaju u okvirima civiliziranog ponašanja.

• Degausser says:

Srećom nismo još na index.hr razini komentara

17. konkvi says:

slučajno naletjeh na ovo, ne znam što da kažem….ako nakon odgledane jedne epizode daš šansu drugoj i uspiješ pogledati treću HAHA,ond aimaš sluha za ovakvu zbrčkanu vrstu humora.

eventualno može poslužiti kao podloga u pozadini dok subotom glancaš parkete ili tak nekaj :D. sve u svemu, gluma”uzgojna” na našoj akademiji je bogu za plakati, unatoč simpatičnim akterima priče, trude se,i to je sve.

18. svart says:

hoce li biti recenzija za seriju pocivali u miru?

19. Andjelo says:

da je francuska/američka/norveška bila bi cjenjenija. jebiga, mi smo sjebani u tom pogledu. koncept je jako dobar, pretvorili su “mamurluk” u seriju. ima mana, ali opet treba imati na umu da je to praktički indie serija. da je buđet bolji moglo bi se i više napraviti. IASiP (koja je tu spomenuta) je nekima legendarna komedija, a meni je obično smeće. Definitivno mi ništa nije komično u njoj. Propali (u mom pogledu) pokušaj kopiranja britanskog humora. Baš bih volio zaviriti u alternativnu stvarnost gdje je to hrvatska serija – vjerujem da bi bila popljuvana. Isforsirani pokušaji humora.