Serijalin retrovizor: The Sopranos 2×10 – Bust Out – serijala.com
Trenutno čitaš
Serijalin retrovizor: The Sopranos 2×10 – Bust Out

Serijalin retrovizor: The Sopranos 2×10 – Bust Out

Došlo je vrijeme i da se malo spusti na zemlju Tonyjeva bahata nedodirljivost kojom konstantno zrači i kakvim nam ga i serija konstantno predstavlja, u njegovom do sad najbližem susretu s mogućim uhićenjem. Kako i Melfi kaže, prvi put ga vidimo preplašenog, čak niti dok su ga pokušali ubiti nije izgledao uplašeno, uvijek je odavao dojam da kontrolira situaciju oko sebe.

Sve se to odvilo upravo kad je bio na rubu povezivanja s AJ-em, na svoj grub ali istovremeno simpatičan način, željeći ga usmjeriti tako da ne postane sličan Christopheru. I krasno je kako se kasnije, kad dobije košaricu za druženje od AJ-a, u razgovoru s Melfi i Carmelom ponaša kao povrijeđena curica. Na drugoj strani emotivnog spektra, nesigurnost ga tokom epizode vodi u sve veće otuđenje od obitelji, koju drži u mraku oko toga što mu se događa. Ne mogu opisati koliko obožavam sve njihove obiteljske scene i kako naturalistički izgledaju – ne samo u ovoj, već u svakoj epizodi. Od svih spomenutih s AJ-em i pijanog monologa Meadow do sukoba s Carmelom.

A s druge strane priče, on i Richie zajedno s ostatkom bande udomaćili su se u Davidovom dućanu, koristeći ga za narudžbe robe koju neće platiti, ali će ju zato preprodavati do bankrota (tj. naslovni bust out). Na početku je već Davey na rubu samoubojstva, a do kraja epizode je još više rastrojen. Mogu reći da mi ga nimalo nije bilo žao, jer sam si je kriv – znao je i tko je Tony i što radi i što ga otprilike čeka kad izgubi. Da, ovisan je i ne može si pomoći, ali usprkos tome što je njegov jad Robert Patrick savršeno utjelovio, nije me uspio navesti na suosjećanje s njegovom situacijom. Osim ako se ne broji gađenje poput Vicovog. Odlično je i kako mu Tony (makar smo mislili da je učinio sve da ga zaštiti) prizna da se nadao da će izgubiti novac jer mu se tako smiješila prevara s njegovim dućanom.

U međuvremenu, Carmela se zbližava s ostatkom Davidove obitelji, zapalivši se za njegovog šogora – čemu je dijelom kriva i Tonyjeva odsutnost – a sam Tony u potpunosti je kriv što je njihova strast bila kratkotrajna. I očekivano, praćena Andreom Bocellijem.

Dok je Carmelina zaljubljenost bila tinejdžerski simpatična, Janice i Richie su nam priredili prilično neugodnu scenu seksa (možda i najneugodniju u povijesti televizije) tokom koje Janice (kao prava mamina kći) potkubava napetost između Richieja i Tonyja, a bizarnost se nastavila i kasnije Livijinim spuštanjem niz stepenice. Koliko mislite da je vjerojatno da je Livia čula sve što se do tad događalo?

Richie, iako se na Janiceine provokacije pozivao na pravila i poredak, dan kasnije odlazi Junioru tražeći podršku za preuzimanje vlasti – na prvi pogled, čini se kao da će kraj druge sezone biti ponavljanje situacije iz prve, s Janice u ulozi Livije i Richijem (recimo) u Juniorovoj.

Janice (koju čak ni Junior ne voli) je u potpunosti i odlično preuzela Livijinu ulogu, no usprkos tome konstantno nedostaje Livijino veće prisutstvo, jer u svakoj sceni u kojoj se pojavi briljira. Sjajna je bila i minijatura kada ju je Meadow posjetila i izrecitirala na koje je sve fakseve upala, na što joj je ova uvalila novčanicu čime je posjet završio.

Tonyjeva situacija na kraju se razriješila sama od sebe – iako bi bilo očekivano da će Paulie i Furio svjedoka naći i ubiti, on se sam zabrinuo za sebe kad je shvatio koga je prokazao i odlučio povući prije nego što mu se išta dogodi – pokazujući nam još jedan simpatičan primjer kad nam Sopranosi serviraju atipično antiklimaktičan kraj.

Pročitaj još

Simpatično je i kako je mjesto na koje Tony ode uživati u svom osjećaju olakšanja nakon što sazna te vijesti isto mjesto Carmeline strasti ranije u epizodi, te kasnije kako veselo odšetucka iz Melfijine ordinacije povraćenom bezbrižnošću, sretno uvaljuje Beansieju novac i odlazi na ribičiju sa sinom ni u jednom slučaju ne obazirući se na ljude oko sebe.

Epizoda: 2×10 – Bust Out
Originalno emitirana: 19.03.2000
Scenarij: Frank Renzulli i Robin Green & Mitchell Burgess
Režija: John Patterson

Wikipedia

Nebitno za sve ovo, ali zanimljivo je da Pussyju (koji namjerno nastavlja biti užasno loš doušnik) njegov handler kaže da je za svoje prodavanje heroina trebao dobiti minimalno 30 godina u zatvoru, a kasnije Pussy spomene kako Tonyja očekuje samo 20 (minimalno) – iako nije baš na ove situacije mislio, o minimalnim kaznama za dilanje nedavno je sjajno pričao John Oliver. Htio sam samo ponoviti još jednom, jer nikad nije dovoljno puta ponoviti: gledajte Johna Olivera, fenomenalan je.

13 komentara
  • Oukej, prvo i osnovno, što mi je bilo najsmješnije, kak ja to gledam jučer pa si pravim bilješke jer sam na poslu pa da stignem :D …tak sam si zapisala i “Scena sexa Richie i Janice je najodvratnija scena upovijesti televizije… gaaaaah!!!” :D Dakle, definitivno.

    Onda, otkud im Tonyjev mugshot na početku, u policiji? Što je bio uhićivan? (nisam to polovila)

    Eeee s Davidom ja suosjećam. Zato jer vjerujem u determiniranost i da je njegova ovisnost = karte koje su mu podijeljene (zgodno se uklapa ovo pošto je ovisnik baš o kocki :D). To je jadan čovjek. I napravit će to opet čim dođe do ikakve love. Ne znam, imam poetske simpatije prema ljudima koji tragično uništavaju sebe zbog nekakve gladi koju ne mogu zadovoljiti. Kad pomisliš da ima, s druge strane, toliko uhljeba i snalažljivaca i grabežljivaca koji čekaju, između ostalog i tu glad… Nisam sigurna da li poštenjačina kao Vic ima najviše, tj. ovih neutralnih, dobrih ljudi :D
    …dakle, ova Davidova tragedija u ovoj epizodi je ge-nijalna. Od početka, s pištoljem u ustima pa kako se brzo skriva od žene, joooj, baš vidim tu neurozu, tu nemogućnost da se umre, takoreći nego osudu da se muči takav čovjek. Također ona scena tragikomična kad upadne Tonyju i ekipi i pizdi pa ga Tony otjera da ode natrag u svoju rupu. David se jadan popikne na nešto i ode tako nezgrapno i neelegantno da to izmami osmjeh Furiju i ostalima, a Tony ode za njim: „Davey! You’re doing a good job.“ xD

    Ova epizoda mi je jedna od najboljih i najkvalitetnijih epizoda neke serije uopće, mogu to slobodno reći, jer odlično pokazuje, osim najodvratnije scene seksa :D,
    –> taj ovisnički očaj Davidov koji zaključuje sa scenom kad se ispovijeda Vicu
    –> crush između Carmele i Vica je komotno cijeli jedan dobro odrađen chick flick. :D Toliko je to slatko i tinejdžerski, mladenački, već me dugo nije tako nešto raznježilo. I Carmela kaže, u onoj sobici, da se nije tako osjećala možda nikad i onda kad zatvori vrata za njim je sva starry-eyed :) To me podsjetilo na najbolji osjećaj u životu. :) I nisam povezala ovo da je Tony u istoj sobici na kraju, nice! To su te inteligentne poveznice kojima se mozak može oduševiti.
    –> scenu preplašenosti običnih ljudi kad saznaju da su otkucali mafijaše. Muž i žena u sobici, slušaju neku modernu klasiku, on čita nešto, intelektualac… odjednom ona POLUDI, on skoči, gdje je telefon?? On the fridge!! on the fridge!!! *kapadolje*

    Da se vratim na ono s Davidom, što je djevojka divno pinpointala odmah :) koja je poanta bila, kako je Tony vidio u Davidu priliku za pokvareni profit. Tu sam se sjetila teasera druge epizode, kad onaj tip govori na televiziji: kad god ima potražnje tu će biti i ponuda da zadovolji pokvarene ljudske potrebe: za kockanjem, drogom, pornografijom… Ovdje Tony utjelovljuje upravo takvog ponuditelja.

    Umrla sam od smijeha kad je zvuk koji se začuo bio Livia koja s nekim automatskih kolicima klizi niz stubište xD Kao da nije bila dovoljno užasna, sad je dobila i to creepy kretanje, zmijski.
    Slažem se da Livije ima premalo, ali u svakoj sceni apsolutno briljira.

    Nisam gledala Johna Olivera, hvala na preporuci!

    • OK, ovo je bar triput bolja analiza epizode od ovog što sam ja nadrobio gore.

      “Onda, otkud im Tonyjev mugshot na početku, u policiji? Što je bio uhićivan? (nisam to polovila)”

      Vjerojatno je nekad davno bio uhićen, prije događaja iz serije, mislim da nije bilo spominjano to do sad.

      A Davey… ma je, jadan je i tužan je lik i znam da je ovisnost vrlo zajebana stvar, ali na kraju krajeva mislim da si je on sam podijelio te karte. Makar, i ta poštenjačina Vic i njegova žena su mogli malo više paziti na njega, jer nije da je prvi put. A ne biti stava “ma dobro je, bitno da dućan ne glasi na njega”

      Kak nisi gledala Johna Olivera? Pa to se pimpa na Serijali otkad je krenuo :)

          • Možda u sljedećim sezonama, ove dvije najavljivane finalne se, kao netko tko gleda prvi put, ne usuđujem! :D

      • Hvala :) Ne znam da je bolja analiza, jedino me ulovila inspiracija. Danas sam preumorna, ali sam pogledala House Arrest pa ću napisati nešto sutra #konačnopetak. John Oliver mi je nekak izmaknuo, ali postala sam sada fan – odmah.

  • Sopranosi su mi naj serija svih vremena. Ali, ne vidim neku poantu recenzija svake epizode sada, kada ima hrpa novih serija o kojima biste mogli pisati, a ne pišete zbog recenzija serija starih desetljeće i pol :)

  • OH BABY YOU’RE THE BEST!
    OH RICHIE! OH RICHIE!
    OH BABY YOU’RE THE BOSS!
    IT SHOULD BE YOU!
    IT SHOULD BE YOU!

  • Prvo, što se tiče scene seksa, stvarno je bila grozna hahah U serijama inače prikažu romantični dio seksualnog odnosa i takva sranja, a ne ovakve gadosti. Još kad se Livia polako počela spuštati niz stepenice je bilo jezivo hahah

    Tony mi je u ovoj epizodi po prvi put prikazan kao osoba koja ima neku savjest. Mislim, napomenuo si da se prije Tony ponašao kao da ima sve konce u rukama, tj. da kontrolira situacijom iako baš nije izgleda tako. No, sad kad stvarno nema kontrolu nad situacijom počinje paničariti te skriva novac kod svog Saula Goodmana te se pokušava više povezati sa svojom djecom kako bi imale ugodne uspomene s ocem. Kao da želi iskoristiti ono vrijeme koje još ima sa svojom obitelji istovremeno pokušavajući pronaći svjedoka. +odličan flashback na početku.

    Ona neki stari dijelovi koji su zabavni kad se ponovno vide: poljska sluškinja i FBI agenti

    Ovaj cijeli dio sa Carmelom i Victorom mi je bio odličan. Dobro, ne baš odličan u tom smislu već zabavan i osvježavajući jer konačno vidim nju da je stvarno sretna, a ne da je stalno kod kuće čekajući svog muža da joj se vrati. (Ili je to bila Betty iz Mad Mena?) Kako god, bila je to zabavna romansa koja je kratko trajala sa poljupcem od 5 sekundi, plus onaj kratki dijalog s Mellow kad Carmela dogovara lijepi ručak uz bocu vina sa Victorom, a kaže Mellow da je on: Just a wallpaper guy.

    I netko u produkciji te serije je očito bio veliki obožavatelj Andrea Bocellija :D

  • Opet kasnim :P
    Sjajna epizoda koja perfektno opisuje čovjeka koji se boji i strah ga je zatvora.
    Dok gledam Sopranose sve izgleda tako stvarno, naravno zbog glumačke kvalitete i sjajne postavke kamere.
    Carmela je apsolutno zaslužila nekoga da je voli, mislim da do sad nismo vidjeli da je Tony izrazio neke posebne osjećaje prema Carmeli, nego je ona uvijek po strani.
    Dobro je da se Melfi malo smirila, ali i dalje skače kada Tony malo glasnije zagalami od ljutnje i kaže fuck :D
    Ni meni nikako nije žao Davea, njega su ubacili samo da se pokaže kako je Tony uvijek korak ispred i nije mu teško iskoristiti ljude. Fali Silvia u ovoj epizodi :DD

    • Samo danas catchupaj što ti je ostalo do kraja druge sezone i slobodno komentiraj!
      Nešto kao ja hahah

    • Mislim da Sopranosima po “stvarnosti” obiteljskih odnosa samo FNL i Parenthood pariraju.

Odgovori

Serijala je online magazin posvećen aktualnim i popularnim televizijskim serijama, kritici i novostima.

© 2009-2020 Serijala.com, sva prava pridržana

ISSN 2459-5861