Serijalin retrovizor: The Sopranos 1×08 – The Legend of Tennessee Moltisanti
Christophera muče noćne more o ubojstvu Poljaka iz pilota (zanimljivo je da Email u snu ima isti broj u redu kao i Chris kasnije u pekari), manje zbog grižnje savjesti što je ubio čovjeka, već više zbog toga što mu se čini da nije dovoljno uništio dokaze i što mu ubojstvo nije donijelo pozivnicu za Obitelj. Osim toga, muči ga i aplikacija za pisanje scenarija (nadao se da će program obaviti veći dio posla), a ni spelling mu nije jača strana. Tako da je napet, živčan i depresivan u isto vrijeme.
Nervoza je posvuda, no starija ekipa se puno elegantnije nosi s nadolazećim mogućim problemima – sjajno je kako Carmela mirno uzima sačmaricu, pištolje i novac od Tonyja i sprema ih zajedno sa svojim nakitom u putnu torbu, a zatim i odvlači (uz dosta muke) Liviju kako bi Tony dobio novo skrovište za stvari.
Epizoda nam daje rijedak pogled na obitelj doktorice Melfi, roditelje, sina i bivšeg muža, a i njihovog zajedničkog psihijatra(?) – koji nije isti kojem će doktorica kasnije ići na terapiju. Nitko od njih nije oduševljen time što joj je jedan od pacijenata mafijaš i postavljaju logično pitaje – zašto ga se ne riješi. Njeno racionaliziranje etičkom obavezom ne zvuči baš potpuno točno i iskreno.
Prvi put smo i izbliza vidjeli FBI i agenta Harrisa s kojim ćemo se još neko vrijeme družiti, ovaj put kako pretresaju kuću Sopranovih, a njegov potrčko uspije potrgati vazu (moguće je da je time Chase htio nagovijestiti njihovu općenitu buduću trapavost). Od drugih zanimljivih naznaka budućih događanja (više slučajnih nego namjernih): Gino, kupac kojeg je pekar htio poslužiti prije Chrisa, vratit će se kasnije kao Vito Spatafore; a svakom tko je gledao seriju vjerojatno se smješak omaknuo kad je Christopher rekao kamo će premjestiti Emila – u Pine Barrens.
No budućnost je manje bitna – važniji problem Tonyju uskoro bi moglo postati što je Junior saznao za njegove posjete psihijatru.
Također, rasprava Paulijea, Christophera i Pussyja o arcovima (“You know who had an arc? Noah”) je bila prilično metatekstualna, ali nešto više o tome možda bih rekao na kraju sezone.
Epizoda: 1×08 The Legend of Tennessee Moltisanti
Originalno emitirana: 28.02.1999
Scenarij: David Chase i Frank Renzulli
Režija: Tim Van Patten
Wikipedia
Playlista pjesama iz epizode
Daljnje čitanje:
Jučer nisam bio u mogućnosti pogledati epizodu pa cu ovdje malo o njoj, iako bi se moglo svašta reći! :D
Tonyju je očito više dosta psihijatara i njihovih sranja jer stalno postavljaju pitanja, a nikad ne kažu ništa korisno. Otkako je AJ doznao za mafiju, ponaša se kao da može raditi što hoće jer mu nitko ništa ne može i logično je da zbog toga Tony misli da je takvo ponašanje dobio zbog njega, što je lijepo objasnila i dr. Melfi.
Svidjeli su mi se ti Tonyjevi flashbackovi jer sad vidimo da se trudi pružiti djeci ono što on nije imao, a ujedno ih i zaštiti od svega što njegov otac nije mogao. I kad je Tony rekao da im je mafija u krvi ili nešto slično, znači li to da će AJ postati Capo ili barem neki član mafije u budućnosti? Nemojte mi reći, ne želim spoilere, samo razmišljam o mogućnosti :)
Livia nije ništa manje luda kakva je bila prije, pogotovo sa onom vilicom!! Dobro je Tony rekao u današnjoj epizodi: The older she gets, the worse she gets! hahahah I izgleda da ce Livia sa svojim komentarom o psihijatrici, napraviti vise problema nego sto je htjela (ili je namjerno htjela?)
A današnja epizoda je bila uzbudljivija zbog FBI-a, iako ne mogu reci da je prethodna bila loša jer ima svojih kvaliteta, kao i svaka.
Uvodna špica mi postaje sve zaraznija i bolja da sam skoro došao do tog trenutka kad mi se toliko svidi neka uvodna pjesma da ju preuzmem na mobitel i neprestano puštam lol
Nego, epizoda je imala malo uvrnuti početak jer nisam odmah skontao da je to Chrisov san hahah I čovjek bi pomislio da je osoba koja radi u mafiji ubila puno više ljudi pa ga takvi snovi o njima ne bi trebali proganjati. Također mi nije jasno zašto bi pisao scenarij za film kad vidi da nema inspiracije iako mu ona doslovno stoji pred nosom.
Vidi se kakvi su ti prijatelji kad na spomen FBI-a svi počnu bježati sa ženama i djecom s tvog vjenčanja xD
I obožavam tu hladnokrvnost kod nekih nama šokantnih stvari (od silnih serija, više i ne) koje su u seriji nekim likovima uobičajene, kao ta scena sa pospremanjem pištolja i novca s Tonyjem i Carmelom.
I drago mi je što se nije meni jedinom učinilo da su “razbili četvrti zid” kod tog pričanja o arcovima…
Takav i ja imam odnos s uvodnim špicama, one koje mi se svide slušam dok me ne izlude. Justified, Long hard times to come, mi je ringtone već cca 2 godine i još me nije izludio.
Kako sam bila ljuta na AJ-a što je išta Sotoni rekao, tako sam sto puta više ljuta na Sotonu što je išta govorila Junu! Isprve misliš da joj je slučajno ispalo iz usta, ali ne, Jun je pitao doslovno sto puta i nije mogla ne shvatiti da je to nešto što se ne govori. Je li moguće da je toliko self-involved da ni ne shvaća da drugima čini zlo? Dosada je zlo činila uvijek voljno. Nije mi ta Livia jasna, čas je brilijantna i nemilosrdna fem-bossica, a čas kao da je izgubljena-povrijeđena majka koja od “silnog udarca” mogućnosti da njen sin na terapiji kritizira nju, savršenu majku izgubi sav razum i osjećaj opasnosti koju je upravo napravila svom sinu. Kojeg kakti voli. Ne znam. Valjda možeš biti lud i brilijantan hladni manipulator istovremeno. Tonyjeve sestre koje su od nje pobjegle stotinama kilometara daleko su dosta pametnije od njega. Then again, momma’s boy, heh. Obitelj, Crkva, Italija, guilt tripping, ziti.
Ad.
Koliki psihijatar moraš biti da imaš zasebno osobnog i obiteljskog psihijatra. Jer ti zasebna osoba mora procijenjivati dinamiku odnosa u obitelji (“objektivno”). Bravo Ameriko.
Sotona, bravo! Prava riječ za opisati Liviu. Iskreno sumnjam da se izlanula pred Juniorom, mislim da se Tonyju još osvećuje jer ju je strpao u dom. Čak mislim da ga namjerno želi kazniti, iako kaže suprotno. Ima ona neku svoju igru koja ovisi o tome s kim je igra, ne ponaša se jednako prema svima.
Što se tiče Melfi i njenog posjeta obiteljskom psihijatru, baš je danas bila repriza emisije ‘Dobro jutro, dobar dan’ na tu temu (Šimleša car! :). Iako je ona psihijatrica, mislim da nije specijalizirana baviti se obiteljskim i/ili bračnim problemima pa idu kao familija da se nauče komunicirati i funkcionirati kao obitelj iako se razvela. Koliko im je komunikacija problem, odlično se prikazuje za vrijeme večere, ali i u razgovoru između nje i bivšeg supruga na onom placu.
LOL Bruno Šimleša.
Livia točno zna što radi i zašto. Samo toliko.
Što? Lik je čista pozitiva. :D
:D
Frka i panika u obitelji oko najave podizanja optužnice. Ako sam dobro skužila iz razgovora Livie i Juna, imaju nekog cinkera i bit će zanimljivo vidjeti kako će Junior kao novi boss hendlati situaciju. Da je Tony šef iz prikrajka, vidi se u sceni kad ga u svatovima ostali underbossovi pitaju za savjet, a Tony se pametno priklanja stricu. Mislim da Jun ne sluti da mu je dodijeljena uloga žrtvenog jarca ako nešto pođe po zlu.
Chris bi isto mogao kod psihijatra. Više izgleda kao da ima neki narcisoidni poremećaj ličnosti nego što je u depresiji. Samim time što je na kraju vidio svoje ime u novinama riješilo ga je tuge što ne može napisati scenarij. Ali ok, kontam da i on želi ostaviti neki trag, na jedan ili drugi način. BTW, kod mene su preveli Noah sa Tarzan pa mi rečenica nema smisla. Je li Tarzan imo luk? o.oa
Kad Meadow pita oca tko je izumio mafiju pa spomene Luckyja Luciana, a meni u glavi Vincent Piazza iz Boardwalka. :D Usput, prilično razočaravajuća zadnja sezona inače jako dobre serije. Mislim da neću moći pobjeći od usporedbi Boardwalka sa Sopranosima.
Da se još malo osvrnem na Melfi, za sada mi se čini da je njezina profesionalna znatiželja razlog zašto je primila Tonyja. Pretpostavljam da ju zanima, kao i sve nas, što se nalazi u umu jednog mafijaša. Super mi je bila njena hladna reakcija na Tonyjev ispad radi traženja poštivanja ugovorenog.
Odlicno mi je bilo kako je Tony pokusao biti njegov psihijatar, za vrijeme one voznje u autu, ali postoje neke granice o stvarima koje se ne pricaju ili ne priznavaju pa nije bio bas potpuno otvoren razgovor. Ali je super bila scena.
Tarzan? Ajde da je Robin Hood, ali Tarzan, hm
To mi je vrhunska scena (Ima sve simptome, samo spava, izgubio želju za svakodnevnim aktivnostima, hipohondrija… ali na sugestiju da možda ima depresiju, kaže “I’m no fucking mental midget” !!? xD), kao i one dvije scene s Pussyjem i Paulijem, što znači imati arc pa Chris kako prepričava arc iz The Devil’s Advocate, hahaha…
I ja sam odmah pomislio na Vicenta Piazzu iz Boardwalka. Ne sjećam se kako je on završio u seriji. Morat ću jednom opet bacit oko na BE.
Ako se dobro sjećam, mislim da Charlie svoju ulogu završava osnivanjem američke mafije. To mi je tek sad palo na um, jer su sjedili oko okruglog stola i držao je neki govor o povezivanju mafije između gradova. Najveći skok u seriji između 4. i 5. sezone čini njegov lik, ili je bar meni ostao takav utisak.
SPOILER TALK-Jeste. Malo sam trazio na youtubu. A umrli su skoro svi likovi osim njega i Caponea.
-Pussy: kvragu, bas sam mladoj dao soma, da sam znao stedio bih. :PP
-Tony sakriva oruzje i novac kod Livie. Awesome!!
– Gandolfini u svakoj epizodi ima svoj trenutak, u kojem je rasturio glumom. Cranston ih je u BrBa imao samo par vrijednih sjecanja, a Gandolfini jednostavno rastura. Ne kazem ja sad da je Cranston lose odglumio ofc :D
-odlicna zadnja scena :DD
Ne znam je li mi se to učinilo ili je Pussy uzeo kovertu s parama iz vrećice?
Nije ti se ucinilo :)
Hahaha, kakva legenda!
Desperate times…
Baš rastura Gandolfini (Slikica rađena IrfanViewom->)
OMG jel ovo bila referenca na PODCAST?
nego! :D
Obligatory gif:
:O)
Kasnim pa samo da kratko kažem da mi je ova epizoda, osim spomenutih smiješnih situacija s Chrisom, Paulijem i Pussyjem, bila dosta mračna. Tony je nekako sam u njoj. Po prvi put mi ga je bilo žao i suosjećala sam, dakle uspjeli su to postići da mi nije drago kad FBI kuca na vrata!!