Da i to riješimo. Ova recenzija trebala je biti pisana nakon druge epizode, barem je takav bio plan, čijeg se vremenskog okvira držalo poput onih za ljetne radove na cestama. Da je napisana tada, izgledala bi drugačije nego sada, a da je pisana nakon prve epizode, opet bismo pričali o drugim stvarima. Recimo, nakon prve, pričali bismo o seriji interesantnog koncepta, solidnom i dobrom, iako ne baš odličnom pilotu. Ali dovoljno obećavajućem, pogotovo za ljetne mjesece. Nakon druge, ton bi bio drugačiji, sa dodanom skepsom i optimizmom u tragovima. Nakon treće ova recenzija postala je nešto što se odgađalo poput štrebanja za jesenske rokove na faksu. Od “ovo je iznenađujuće dobro” do “ovo više ne želim gledati” u samo tri epizode. Još su dvije vani, ali ja sam gotov s ovime.
No, da se vratimo na početak. Under the Dome najavljen je još 2009. godine, kada je Dreamworksov televizijski studio, u vlasništvu Stevena Spielberga, kupio prava na iste godine objavljeni istoimeni roman Stephena Kinga. No, tek dvije godine kasnije angažiran je Brian K. Vaughan da zapravo nešto napravi sa otkupljenom adaptacijom — iako bi, kao autor niza stripova tipa Y: The Last Man i Ex Machina, mogao za televiziju adaptirati vlastiti rad. Ponajviše poznat po stripovskom radu, radio je za Marvel i DC, Vaugn je čak bio dio scenarističkog tima četvrte i pete sezone Losta.
Serija je izvorno razvijana za Showtime, da bi krajem 2012. godine bila preusmjerena na sestrinski CBS. Na kraju je showrunnerska zadaća dopala bivšeg scenarista Hitne službe te Law & Ordera: SVU, Neala Baera. Zvučalo je to još pristojno i ambiciozno tada, CBS nije razvukao narudžbu preko 13 epizoda, Niels Arden Oplev (švedski The Girl with the Dragon Tattoo) bukirao je svoj prvi strani angažman, a čak smo dobili Deana Norrisa iz Breaking Bada u jednoj od glavnih uloga.
Sam koncept serije (odnosno, knjige) je jednostavan. Jednog lijepog sunčanog dana, nad tipični kingovski idilični gradić spušta se kupola, misteriozno polje sile koje njegove stanovnike odsjeca od ostatka svijeta. Sranja se počinju događati. Iako ne baš, jer prve tri sezone odlučile su se baviti pizdarijama poput tinejdžerskih problema: nejebica, austrijski porivi zatvaranja djevojaka u podrum i tako. Serija vrlo solidno dočarava inicijalnu paniku nakon stvaranja kupole, čak to pomalo zastrašujuće i slikovito izgleda, poput prizora u kojem se krava nađe na krivom mjestu. Doduše nisam siguran da je ono bio potpuno anatomski ispravan presjek kravljeg tijela. Ali što ja znam, još nikada nisam vidio kako kravu raspolavlja kupolasto polje sile.
Samo, već u drugoj epizodi nestaje bilo kakav očekivani dojam panike, kaosa i klaustrofobije kojeg biste očekivali od hrpe ljudi zarobljene ispod nevidljive kupole nepoznatog podrijetla. Primjerice, momak čiji su roditelji zapeli na suprotnoj strani kupole ima više brige sa nespretnim zašprehavanjem mlade došljakinje, nego činjenicom da mu je sestra negdje nestala. Zapravo, nisam siguran da su svi nakon tri epizode uopće povezali da je djevojka zarobljena u onom podrumu njegova sestra.
Potpuno bizarno, serija se zapravo trudi stvoriti diverzije svojim likovima, poput nezgodnog požara ili pomahnitalih čuvara reda koji odvraćaju pozornost od zanimljivijih stvari kojima bi se serija mogla baviti, poput… oh ne znam, kupolastog polja sile koje se pojavilo niotkuda? Ne, već je velika većina treće epizode posvećena užasno iritantnom i ljigavom tinejdžerskom psihopatu koji svoju djevojku (gore spomenutu sestru) zatvara u bunker for shits and giggles. Potpuna karikatura.
Spomenuti tinejdžerski psihopat je zapravo “Junior”, sin gradskog vijećnika sumnjivih namjera, kojeg glumi Dean Norris (Hank iz Breaking Bada) koji dobiva premalo dobrog materijala, a opet je jedna od boljih karika. Mike Vogel je iz Pan Ama sletio ovamo kao misteriozni bivši vojnik mutne pozadine koji sasvim slučajno zapinje ispod kupole. Svi ostali likovi su prilično takni i nezanimljivi u startu, a melodrama koja ih kao okružuje nebitna je, nezanimljiva i naporna. Iz nekog čudnog razloga, serija (njeni autori, točnije) ima dojam da postoje gledatelji koji su zainteresirani za sudbine ovih jadnih, traljavo karakteriziranih duša. Možda ćete imati više strpljenja i pregristi govno u iščekivanju odgovora. A možda se veselite da serija do kraja prigrli svoj trashyness pa s te strane dobije na vrijendosti gledanja.
Nakon pilota, iduće dvije epizode su nered svega i svačega, samo ne onog što biste se nadali da serija bude. Kingov pisani original navodno ode kvragu negdje pred kraj, no seriji su trebale samo tri epizode. Adaptacije Kingovih djela na televiziji nemaju neki ohrabrujući postotak uspješnosti, no ako ćemo gledanost uzeti kao bitno mjerilo, onda je Under the Dome fantastičan uspjeh. Sjajna, za ljetni okvir i golema gledanost premijere nije se strmoglavila u narednim epizodama, a CBS zasad šuti oko mogućnosti nastavka.
Žanr: Misterija, znanstvena fantastika
Autor: Stephen King (roman), Brian K. Vaughan (serija)
Mreža: CBS
Glume: Mike Vogel, Rachelle Lefevre, Natalie Martinez, Britt Robertson, Alexander Koch, Dean Norris
Datum premijere: 24. lipnja 2013.
Iskreno…dvoumio sam se da li prvo početi gledati Rectify,Dextera,Longmire ili ovo….na kraju odlučih se za Rectifiy (i ne žalim,naprotiv) pa ću onda ovo…..sad više niti sam ne znam,kritika mi ne zvuči dobro,ali,kritika je bila loša i za The following pa sam ju pogledao do kraja i bila mi je sasvim korektna (na stranu ponekad pretjerana naivnost u scenariju).Nek mi i ovo bude ugodna ljetna razbrbriga nakon prevručeg dana na suncu…ne tražim ništa više….za nešto više ipak je bolje se maknuti od CBS-a i držati se HBO-a,FX-a ili AMC-a…
Recenzija u centar. Čestitke Kreši što je izgurao i treću epizodu. Nakon solidnog pilota, sve moje nade su raspršene u drugoj epizodi i tad sam već digao ruke.
Ipak je CBS ostao dosledan svom trademarku – mlakoj karakterizaciji likova i patetičnim međuljuskim odnosima.
Ko nije probao, nek preskoči.
Ja ovo ne bi bolje napisao i objasnio a da stvar bude bolja trebali ste spojiti ovu recenziju sa recenzijama za svaku sezonu GOT-a, veliki uspjeh u gledanosti i popularnosti, ali serija nema neku veliku svrhu i ista stvar sa likovima, bezvezni likovi koji se brzo trose i postaju dosadni, nezanimljivi i serija sama radi diverzije likovima da ne bi bili zanimljivi hahah svaka vam cast super ste
Nemojmo sada uspoređivati ovo sa GoT-om… razlika u kvaliteti je astronomska ako se mene pita. A osim činjenice da su obje rađene prema književnim predlošcima, nemaju apsolutno ništa zajedničko. Pa čak i da obje ne valjaju, ipak ih ne bi bilo fer uspoređivati.
Slažem se s recenzijom, i ja sam odustao nakon treće epizode. Pogledavši prvu i drugu u komadu, mislio sam – solidna i zabavna serija, opuštajuća za ove ljetne dane. Iako je već druga bila znatno slabija od pilota, htio sam pogledati i treću, no ta mi je bila jako, jaako loša. Čak sam i četvrtu nabavio, ali sam je se riješio.
Kažu da četvrta i peta nisu ništa bolje. Stoga, no thanks.
Slažem se s recenzijom, no gledam do početka i nastavit ću i dalje, nije mi još uvijek toliko loše da bih odustao. Za sada.
Slažem se s recenzijom u potpunosti, ali i veća sam sranja odgledavao do kraja, pa ću i ovo.
Kakav je ovo trash, majko mila. Onaj Junior je bog bogova – not. A ona koka (pripijene traperice) osim toga, ništa! Zaključak: P****N D..!
Sve Kingove ekranizacije koje sam gledala imaju istu osnovu: manja/veća skupina ljudi zatočena u manjem/većem prostoru ugrožena nečim nadnaravnim, a to obožavam.
Kao i svi slažem se s recenzijom, ipak sviđaju mi se npr. događaji SPOILER s požarom i odbijanjem metka od kupolu jer prikazuju koliko su ljudi sami sebi opasnost zbog nepromišljenosti, panike i gluposti. KRAJ SPOILERA To su sitnice o kojima ne bih inače razmišljala da nisu prikazane.
I tako, previše sam znatiželjna da, za sada, ne nastavim gledati koristeći tipku >> i žmireći svaki put kad se u kadru pojavi čak i dlaka Juniora ili neustrašive novinarke.
Recenzija je spot-on. Ali sad ja imam jednu glazbenu: recenziju Orange is the New Black-a i da mi date odgovor, moze li ovo postati “zenski Oz”? :)
Tokom tjedna, moguce (ali obecajem na pamet jer necu ja pisati :).
Zenski Oz? Osim zatvorske tematike, nije da ima nekih slicnosti, ne…? Granted, samo pilot sam gledao, i to zavrsio bas malo prije. Vrlo dobro, nisam ni skuzio da je skoro jednosatna epizoda.
Čisto da se ubacim, jer sam i ja hteo negde da napišem da treba obavezno gledati OITNB – Ja sam oduševljen serijom. Ne bih je ni gledao, ali ju je otprilike svaki TV kritičar kog čitam nahvalio, pa rekoh da pogledam. Ja sam trenutno na sedmoj epizodi i serija je sve bolja i bolja svakom novom epizodom.
Kao što je slučaj s onom drugom (tj. prvom) Netflixovom serijom, i ova je vrlo dobra, ali ne i odlična. Ili možda bolje reći vrlo dobra-dobra, jer kroz epizode postane zamorna i prestane čovjeku biti stalo do likova i radnje. Gledajući sezonu do kraja doživio sam deja vu – kao da sam tu seriju već odgledao u nekom filmu, ali se ne mogu sjetiti kojem – pretpostavljam nekom starijem TV filmu (mislim da je glavni lik isto bila žena). Izgubio sam interes za gledanje naredne sezone (dok se Oz mogao gledati sezonama, ova serija se ne može). Drugu sezonu od House of Cards bih ipak rado pogledao.
Meni je bilo baš suprotno. Svakom epizodom mi je stalo do likova sve više i više, i mislim da im je karakterizacija jača strana. Dok sam se House of Cards maltene terao da gledam dalje (okej, ne baš terao ali sam je pogledao u kratkom intervalu), OITNB nakon kraja svake epizode jedva čekam da upalim narednu. Različiti ukusi, izgleda.
^ slazem se.
Jucer sam jos tri epizode u komadu pogledao. Obicno imam ADHD kod gledanja i precesto se lovim tablet ili mobitel, pogotovo kroz tjedan i *pogotovo* kad epizode traju skoro sat vremena. Ali ovo je prilično zabavno, lagano, a opet interesantno i lijepo se razvija. Flashbackovi su jako dobro uklopljeni, bitni za karakterizaciju i što se samih likova tiče, mislim da Orange is the new Black šiša House of Cards koji je jedino imao Spaceyja, Stolla i Maru.
Also. Orphan is the New Black lapsus mi stalno bježi.
Serija je skroz zarazna i upravo to lagano gledanje privlaci. A, sad ono “zenski Oz” to je vise bila provokacija! (premda imaju mnostvo dodirnih tocaka osim mjesta radnje, mislim da je to nakon vise odgledanih epizoda primjetnije) :) U najboljem slucaju Orange je Oz za zene :) Pritom misleci prvenstveno na kompletnu cenzuru pravog nasilja i nedostatak prave estetike ruznoce, nedostatak straha… i sve je u nekom veselom tonu, ko Gilmorice u zatvoru. :)
Nisu nužno različiti ukusi. To ćeš eventuano moći reći kad pogledaš sezonu do kraja, jer si došao tek negdje do polovice sezone. I meni je sa svakom epizodom bilo sve više i više stalo do likova. Međutim, uzlazna putanja se u drugoj polovici sezone pretvori u silaznu. ;-) Možda bih se preciznije izrazio kad bih rekao da mi više nije stalo do serije zbog onog što su napravili s likovima. Ne kažem doduše da će isto djelovati i na tebe.
Ostale su mi još dve epizode do kraja sezone i za sad nemam problem sa onim što su napravili od likova. Okej, da budem iskren – pretposlednja epizoda je o Pennsyltucky – verovatno najiskarikiranijem liku u čitavoj seriji, i kad odgledam nju možda je budem bolje cenio kao lika i možda uspeju da je načine ljudskijom. Ne kažem da je tebi to smetalo u seriji, više to navodim kao primer nečega što je meni smetalo ali se svakom novom epizodom popravljalo. Čak je i Crazy Eyes do pred kraj sezone makar iole ostvaren lik koji nije sasvim jednodimenzionalan. Ali čak iako sam imao nekoliko problema sa nekoliko pojedinih likova serija ih je (do 11e epizode, makar što se mene tiče) načinila ljudskijim i lakšim za povezati se za. Možda se to promeni sa poslednje dve epizode, ali, meni makar, iskreno ne verujem. Da budem iskren, mislio sam da ću imati problem sa centralnim ljubavnim trouglom, ali čak mi je i to (izuzev nekoliko zapleta verenika od glavne junakinje koji su prvo bili predaleko od glavne radnje ali su se pred kraj sezone lepo spojili u centralnu priču) bilo odlično.
Ženski Oz? Apsolutno NE!!!
čak i ako u obzir uzmeš samo posljednju scenu finalne epizode, još uvijek ne.
Prvih pet epizoda sam prožvakao, a zbog početka šeste počeo sam se pitati zbog čega ja to gledam. Tako je jadno izvedena “nesreća” da bi se opravdala radnja epizode da je bolno za gledati. Počne se čovjek pitati smatraju li scenaristi da su njihovi gledatelji debili.
I ima još takvih nebuloznih stvari zbog kojih ova serija počinje ličiti na sapunice sa zapletima u rangu kad se pojavi dotad nikad spomenuti zli brat blizanac. Under the Dome je trebala biti mini serija od recimo četiri jednosatne epizode, a scenarija su se trebali primiti ozbiljni ljudi, a ne neki koji su zaostali u vremenu – u osamdesetima. Bezveze uništena intrigantna premisa.
Pardon – ne nužno u rangu sapunica, nego u rangu Walkera, teksaškog rendžera. Sapunice tipa Santa Barbare su ipak još jedan stupanj gore od ovog.
Ne bih se složio da pisani original ode kvragu pred kraj… zapravo teško je objasniti (a da se ne zađe u spoilanje) – kraj je razočaravajući za sve čitatelje Kingovih knjiga jer način na koji završi je za njega strašno ustaljena šablona, klasičan rasplet kojeg uvijek odabire kad mu presuši inspiracija i ne zna na koji način konačno završiti tu svoju knjižurinu. No (doslovna) ekranizacija kraja ima prilično veliki potencijal, i ako bi bili dovoljno hrabri i ekranizirali ju na pravi način imala bi šanse biti jedna od šokantnijih i pamtljivijih završnica.
No koliko vidim prema zadnjim vijestima snimati će se i druga sezona tako da su šanse za iole dobar i upečatljiv kraj jednake onima da će se nagodinu nastaviti snimati Firefly…
“Iako ne baš, jer prve tri sezone odlučile su se baviti pizdarijama poput tinejdžerskih problema”
derp
Išao sam na Wikipediju pogledati što piše za Tommyknockers, drugu seriju po Kingovom djelu i ROTFL-ao sam: “While maintaining a horror style, the novel is more of an excursion into the realm of science fiction for King, as the residents of the Maine town of Haven gradually fall under the influence of a mysterious object buried in the woods.”
Skoro pa istim riječima bi se mogao opisati i Under the Dome (osim ovog za horor). :)
Kucanice ispod kupole===mlako sranje
Očajna serija, ali baš ono…dno
Apsolutno izgubljen serijal… vidim najavu druge sezone i pitam se zašto. Apsolutno nije ni nalik knjizi, koja se realno bavila i pokušajima vanjskog svijeta da shvati The Dome, i pokušajima ‘unutarnjeg svijeta’ da preživi ispod The Dome…. Nije mi jasno kako si je King dopustio toliko odstupanje od književnog predloška. Sve do samoga kraja, kada je malo zabrljao “mravima i povećalom” knjiga se dobro bavila klaustrofobičnom atmosferom, uz pinku ekologije, što seriji nedostaje. A moglo je to s ekologijom biti odličan potencijal u seriji. Ponešto na tragu ‘snalaženja u priordi’ i međujudskih odnosa ‘pod kupolom’…… eh, ovakva kakva je sada, serija je totalni promašaj… vrijeđa mi inteligenciju….. a za kraj joj predviđam ‘velebni obrat’…. Nije spoiler i nije iz knjige…. Očekujem da će na koncu konca, svijet oko The Dome, otići u k. krasni vatrogasni, a oni se prometnuti iz “jedinih naj.balih” u “jedine spašene stanovnike kugle zemaljske” …. garane!
Apsolutno protraćen potencijal… totalno skretanje od književnog predloška, ali kako King surađiva na seriji, to je onda njegov problem.
A u knjizi je lijepo obuhvatio sve… do samog kraja, koji je bio maksimalno sfušan-“mravi i povećalo”.
U knjizi su likovi bili dobro odrađeni, onu plavu guska je Junior ubio skoro na početku… The Dome nije ‘propuštao’ ni kišu ni vjetar… i ekološka komponenta bila je vidljiva… kao i klaustrofobična atmosfera…
Seriji sve to nedostaje i vrlo je razočaravajuća.
Vidim da se sprema druga sezona ?!?…
Već previđam kako će sve to završiti…… Svijet oko njih pogodit će neka kataklizma, a oni će se iz ‘jedinih najebalih’ pretvoriti u ‘jedine preživjele’….
Say Halelujah!
Evo na HTV-u. Iskreno, nadam se da će neke paranormalne stvari ipak izaći jer je ipak S.King napisao knjihu. Iskreno se nadam… i očekujem to… Iako, po recenziji se pitam mogu li ja ipak bolje iskoristiti svoje vrijeme. Ili mi je Mike Vogel ipak dovoljno zgodan?