Recenzija: The Fall — Hladna, sjajna britanska studija zločina – serijala.com

Petodijelna prva sezona spora je, ali odlična i studiozna kriminalistička drama sa Gillian Anderson u glavnoj ulozi.

1. gormar says:

Uhhhhhh…ovako….zaista odavna nisam proćitao bolju recenziju..!Svaka vam čast,gopođice D…..
    Htio bih nešto reći o seriji…počeo sam ju gledati početkom lipnja u popodnevnim satima kada sam došao s posla…i tako-pet sati dalje,pogledah svih pet epizoda u hipu….Meni osobno,uz Rectify,najbolje što sam gledao (novoga)ove godine…šteta zbog samo pet epizoda.Srećom,biti će nova sezona…a i treba,i meni osobno,kao i autorici teksta,za oko je zapala sitna pojedinost…o Stelli saznajemo manje nego o Paulu…Paul pak zaslužuje posebno poglavlje,fantastičan i slojevit lik,kompeksan u svome bijesu i crnoj strani a istovremeno brižan otac svojim klincima.Mislio sam da će mi smetati činjenica što se ubojica otkriva u prvoj minuti ali to je istovremeno i čar iste…Sjajna serija,vrhunske atmosfere,predivnih kolorita i smirene a napete radnje.Gillian Anderson je ,napokon,uspijela sa sebe skinuti teret Dosjea X i Dane Sculy…

2. anciplanci says:

Odlična recenzija! Slažem se sa svim navedenim; kompleksnost likova je glavni adut ove serije. Moram priznati da je feministica u meni likovala na Stellino gore spomenuti monolog o muškarcima /ženama kao subjektima, odnosno objektima. I da, citiram jednu svoju frendicu – Jamie Dornan je najzgodniji serijski ubojica ikad:P

3. Lucian says:

Gillian mi u slikama neodoljivo podsjeća na Veru Farmigu…

4. Robisierra says:

O seriji je sve rečeno u ovoj odličnoj recenziji stoga da se ne ponavljam napisati ću kako su glavni likovi izvrsni a serija je prava poslastica za ljubitelje krimića i velika preporuka. Jedva čekam drugu sezonu. Ocjena 9/10 – jer nitko nije savršen ;)

5. Ana says:

dobra recenzija. samo se ne bih složila da je Paul prikazan kao brižan otac. To je jedan od ključnih odnosa u seriji, njegova obitelj, ali ja sam te odnose doživjela potpuno drukčije: Paul je hladan, nepovezan sa djecom, tu je samo onoliko koliko je minimalno potrebno za njih. Istina, voli ih na svoj način, ali realno, nije ga previše briga, o čemu svjedoči njegova reakcija na kćerine noćne more uzrokovane njegovim creepy bilješkama. Obiteljski život ga ne ispunjava, ali ga on vodi radi naučenog socijalnog ponašanja.

I meni je u seriji još falilo istraživanja motiva, zašto uspješne poslovne zgodne smeđokose žene. A možda sam samo navikla na taj pristup iz ostalih serija :/

Ali za preporučit serija, definitivno.

Preporuka autorici recenzije: Top of the lake, meni još bolja serija, slična atmosfera, kompleksnost likova, ma super. Jedva čelam tu recenziju :D

• Anđela D. says:

Napisala sam da je Paul “privržen otac i muž (do jednog trenutka)” – dakle, dok ne zagusti sa ćerkom i noćnim morama zbog njegovih “vanporodičnih aktivnosti”. A pre toga vidimo da se on igra sa decom, razgovara sa njima, tu je da ih pokupi iz škole, vodi ih u šetnju, ide na roditeljske sastanke. Ne znam da li je to minimum koji se traži od jednog roditelja ili i malo više. To što je on možda u mislima odsutan dok provodi vreme sa decom ne znači da se nije potrudio da bude prisutan. A ne možemo da mu zamerimo što je u mislima na drugom mestu – ipak je serijski ubica. :D Sa druge strane, na kraju poslednje epizode vidi se da on zaista voli tu ćerku (na svoj način ili ne), jer ne može da sluša Stellu kako mu govori da će njegova ćerka da otkrije ko joj je otac i da će to da joj uništi život (ne sećam se sad tačno kako ide razgovor). Opet, možda ga više pogađa to što će se ispostaviti da on nije nepogrešivi, nedodirljivi, neuhvatljivi serijski ubica (za kakvog on sebe smatra) ako ga uhvate, nego što ga pogađa to što će se ćerci srušiti ceo svet njegovim hapšenjem.

Ne znam, odnos roditelj-dete je mnogo komplikovan i svako ima neki svoj subjektivni stav o tome, ali zato ova serija i jeste dobra jer preispituje takve stvari.
      A što se tiče njegovog izbora uspešnih poslovnih zgodnih smeđokosih žena za žrtve, za to su verovatno zaslužne mommy issues. :) Ali, slažem se da su mogli i tome da posvete malo pažnje.
      Hvala na preporuci, svakako sam nameravala da pogledam Top of the Lake uskoro.