Recenzija: The Expanse — Vrhunska svemirska opera – serijala.com

Nakon prve sezone koja je postavljala temelje, u drugoj sezoni The Expanse postaje nevjerojatno dobra televizija i budući žanrovski klasik koji priča duboko ljudske priče, smještene na rubu međuplanetarnog rata.

1. jajajabinks says:

Slazem se da The Expanse je zaslužio titulu trenutno najboljeg SF-a na televiziji. Gledao sam sve svemirske opere i ova je jedina gdje se radnja događa u sunčevom sustavu, i to je odlično napravljeno. I veliki plus SyFy ovo je prva serija koju su napravili da stvarno valja.

2. Martina says:

Slažem se s autorom članka, i meni je to od svih što gledam trenutno najbolja serija!

3. Nemanja says:

Ako je ovo najbolji SF trenutno na televiziji, to onda više govori o izrazito lošem stanju samog SFa kao žanra, nego o kvalitetu ove serije. Osrednje, u najmanju ruku. Likovi srednja žalost, vizuelno tek neznatno iznad klasične SyFy jeftinoće, a da ne govorim da je priča u prvoj sezoni poprilično konfuzna. OK, pohvata se sve to vremenom, ali i dalje je smešno porediti ovo sa Galacticom ili Game of Thrones. Razlika je kilometarska u kvalitetu. Ali ajde, SF je, kao što rekoh, veoma ugrožen danas kada su serije u pitanju, a dobro je da nesrećni SyFy ima barem ovo, i da nije otkazao nakon prve sezone. Videćemo kako će ići dalje. :)

• Pilot says:

Nije nimalo smiješno, realno je, pogotovo nakon ovih sad epizoda. GoT mi je osobno dosta lošija serija, BSG je super, ali Expanse je na razini!

4. bozzom says:

Nemojte ovo poređivat sa BSGom jeste vi šta fitiljili?!
    Kakva space opera, likovi su ravni ko betonske ploče, jedino onaj inspektor Kluzou drži nekakve konce, ovo sve drugo je srednja žalost.

5. Damir says:

Slažem se s prethodnim komentarom, stvarno slaba razrada likova. Holden, Naomi, Ejmos i pilot. Šta ih pokreće? Pročitao sam sve knjiige koje su do sada izašle u nas, Holden i ekipa su u centru svega, dok je u seriji puno veći naglasak na politiku (valjda je aktualnije). Nije mi neki odabir glumaca za Holdena i Ejmosa, ostali mogu proć. Ova glumica šta glumi visoku političarku UN-a (Indijaka) mi je iritanta i nekako se preglumljuje. S obzirom na nikakvu konkurenciju u SF -u serija je može proć. Ako ću je gledat u odnosu na knjigu dojam je da se nisu previše potrudili (karakterizacije likova, priča, dok su efekti ok)

6. Manu says:

Vjerujem kako se, niti sam, ne sjećam kada sam drugu sezonu bilo koje serije, s ogromnim nestrpljenjem, iščekivao, kao što sam se napeto nadao novim epizodama Expanse-a. Ujedno, nisam već jako dugo vremena pogledao seriju koja me više razočarala od Expanse-a. Sve člankom navedene hvale pozdravljam i prihvaćam, ali samo za prvu sezonu.
    Prva sezona je jedno od jako rijetko viđenih remek-dijela znanstvene fantastike. Sama priča, njena dubina, razrada likova, protkanost i povezanost svih sporednih radnji… Mogao bih nabrajati i dalje, no recimo samo (bez spoiler-a) kako sve skupa kulminira cliffhanger-ima.
    Sve lijepo i (donekle) glatko ide i do sredine druge sezone, kada cijela priča gubi težinu i značaj. Zašto? Jednim, jako malim, djelom zato što čitavu premisu priče sada preuzima odnos izoliranog belt-a, kao i borbe za prava potlačenih belters-a (žitelja asteroida a.k.a. belt-a op.a.). Sama priča, vjerujem, i ne bi bila loša da je, uistinu, i koncentrirana na njihovu borbu, kao što je, djelom uvodne priče, i prikazano u prvoj sezoni. Nažalost, sada radnja prelazi u, manje-više, političke odnose Marsa i Zemlje, kao i njihov maćehinski odnos prema beltu. Možda bi i taj dio priče bio zanimljiviji da je dio nekakve bitnije i veće radnje, a ne da je sam politički odnos prema ugnjetavanim i izrabljivanim belters-ima motor pokretač cijele naučno-fantastične serije. Toga mi je dosta i u stvarnom životu, ne mora se radnja prebaciti u solarni sustav kako bi bila više sexy.
    Sada kada smo i to riješili vratimo se na glavni problem. Dakle, u drugoj sezoni, ulogu glavnog lika preuzima osoba s kojom se uopće ne možete posvetiti. Fokus se prebacuje na mladog kapetana Jim Holden-a koji vuče za sobom misterioznu prošlost iz vremena dok je još živio na Zemlji s svojih osam/devet očeva i majki. Bez obzira na same motive i plemenitost djela koje pokazuje, neke stvari je potrebno spomenuti. Radi se osobi koja se u tom svemirskom bespuću našla avanturistički, a nije bila kao većina ostalih aktera prisiljena zbog neimaštine raditi na tim asteroidima. Za razliku od te iste većine, ukoliko se njemu bilo što i dogodi, uvijek će imati dobar oslonac i podlogu u svojoj velikoj imućnoj i politički povezanoj obitelji. Njegov lik se najbolje može usporediti s likom Julie Mao u prvoj sezonu. Sve je O.K. dok oni ne počnu voditi radnju, jer se to sve skupa pretvori u jednu „cringey“ limunadu, s kojom mogu jedino osjećati susramlje.
    Dozvolite mi da rezimiram. Sama radnja bi i (možda) bila zanimljiva da su je prikazali kroz oči nekoga s kim se doista i možete poistovjetiti. Glavni lik ciničnog noire agenta Joe Miller-a je trebao zamijeniti netko njemu sličan, ako ne karakterno, onda barem donekle dosljedno.