FlashForward (prva sezona)

piše objavljeno 09. 06. 2010. u kategoriji fantastika, izdvojeno, recenzije

Pogled u budućnost govori nam da nema druge sezone (spoileri u tekstu).

Pored V, FlashForward je trebala biti druga potencijala ABC-ova SF hit serija protekle sezone. Međutim, gledanost se prepolovila, čelni ljudi izmijenjali (otišao David S. Goyer), a nije potvrđena druga sezona. Što je pošlo po zlu?

Prve epizode su obećavale. U prvom redu, priča se činila zanimljivom. 6.10.2009. se dogodilo zamračenje, svi ljudi na zemlji su pali u nesvijet na 2 minute i 17 sekundi. Dok su bili u nesvjesti, svatko je imao svoju viziju. Vidio je sebe šest mjeseci u budućnosti. Bilo je i onih koji za to vrijeme nisu imali nikakve vizije, to je značilo da neće biti živi za šest mjeseci. Jedan od njih bio je među glavnim likovima, FBI-ev agent Demetri Noh.

Tijekom čitave sezone, glavna stvar je bila pronaći odgovorne za nastalo zamračenje, usput je bilo raznih zagonetki, nejasnoća, stvoren je i Mozaik kako bi ljudi preko interneta mogli pisati što su vidjeli u vizijama, kako bi pomagali jedni drugima, no postavljalo se vječno pitanje – hoće li se stvari viđene u vizijama ostvariti? To smo imali prilike saznati tek u posljednjoj epizodi serije, i premda je posljenju epizodu bilo prilično napeto gledati, ono što nas je iznenadilo je da su se vizije ipak obistinile.

Posljedni trenuci serije - je li se Mark Benford izvukao živ?

Ne kod svih, dakako. Agent Al Gough se već u prvoj polovici sezone ubio, tako se osigurao da šest mjeseci u budućnosti neće usmrtiti ženu koju je vidio u viziji. Demetri Noh ipak nije završio mrtav, no gotovo za sve ostale se može reći da su se vizije ostvarile. Benford je bio u svojem uredu gdje su ga maskirani ljudi pokušali ubiti, Olivia i Lloyd su bili u njezinom stanu, Keiko i Bryce su se sastali gdje su trebali, Nicole je spašena od smrti, Janis je bila na ultrazvuku, Aaron zajedno sa svojom kćerkom, Wedeck u WC-u…

Ali je bilo nekih odstupanja. Kod nekih se vizije nisu ostvarile točno onako kako su to vidjeli prije šest mjeseci. Tako je Olivia umjesto svoje kćerke čula kako agent Vogel govori drugoj osobi da je Mark Benford mrtav. Benford pak nije govorio Lloydu kako će biti drugog zamračenja, njihov razgovor preko mobitela je bio drugačiji i znatno kraći od onoga u viziji, dakle, premda su se vizije kod nekih ostvarile točno onako kako je trebalo, i premda se nekima uopće nisu ostvarile, bilo je i onih kojima su se djelomično dogodile.

Čak je kraj serije ostavio mjesta za raspravu oko Marka Benforda. Što je bilo s njim? Je li stigao iskočiti iz zgrade prije nego što su bombe eksplodirale ili je završio mrtav? Teško je procijeniti kada ga je točno zahvatilo zamračenje, još dok je bio unutar zgrade ili baš kad je iskakao van. Moja procjena je da je ostao unutar zgrade te završio mrtav. Posljednje minute serije su donijele drugo zamračenje, pa smo tako vidjeli još neke nejasne stvari, nedorečene vizije, no to više ionako nije bitno kada je serija završila.

Nije bila loša. Imala je boljih i lošijih epizoda. U prvoj polovici sezone je uistinu bilo teško pronaći neku bolju epizodu, jedino što su krajeve znali napraviti toliko napete da je gledatelja tjeralo da gleda dalje. Naišao je onda jedan crni period gdje ni krajevi epizoda nisu bili nešto posebno, no nakon zimske stanke bila su vidljiva velika poboljšanja. Posljednje epizode su bile prilično solidne, pa je tako i dojam o seriji prilično prosječan.

Da je razočarala – jest. Moglo je to biti kudikamo bolje, no gledano s vedrije strane, koliko je serija bila loša u pojedinim trenucima tijekom sezone, prema kraju su uglavnom krenuli pravim putem, postajalo je napetije i zanimljivije, tako da dojam i nije toliko loš u globalu. Međutim, nakon viđenog kraja ispada da nema smisla gledati seriju. Gotovo su se svima ostvarile vizije, ono što su vidjeli u prvim epizodama serije se dogodilo u posljednoj, pa se sve ove epizode između čine kao popunjavanje vremena.

U svakom slučaju, FlashForward je bila dobro zamišljena serija koja je upropaštena nezanimljivim likovima, ali i dosadnim filler epizodama kojih je znalo biti. Dobra strana je što su autori uspjeli uklopiti dovoljno napetosti, misterije, neočekivanih događaja, ponešto akcije, pa bi serija mogla zadovoljiti one nešto manje zahtjevne. Kako se bližio kraj postajalo je zanimljivije, što je u neku ruku i bilo za očekivati. Krajem serije sigurno neće biti svi zadovoljni jer se nekako čini nabrzaka smišljen i pomalo nedorečen, a nekako mi je najteže palo što su se većini vizije ostvarile pa ispada da smo seriju gledali uzalud.

serija |

želiš pisati?

Pozivamo vas da nam se javite i pomognete da Serijalu učinimo još ažurnijom, zanimljivijom i sadržajno bogatijom. Što tražimo? Ekipu koja prati televiziju, ima vremena i dobre volje te razlikuje č i ć ;-)

KONTAKTIRAJ NAS

frendovi

prijevodi online Lock'N'Load